I na českém trhu jsou od února k dostání prémiová argentinská vína značky Graffigna. Distribuovat je u nás začala společnost Jan Becher. Dodávána jsou do vybraných gastronomických zařízení a velkoobchodů (nebudou k dostání v maloobchodní síti).
Vinařství Graffigna, založené v roce 1870, bylo prvním vinařstvím v provincii San Juan a pyšní i tím, že jako první argentinské vinařství začalo prodávat značkové víno. Vinařská oblast v údolí provincie San Juan na úpatí And je téměř celý rok zalita sluncem. Je zde skoro 8 hodin slunečního svitu denně více než 300 dní v roce a úroveň srážek je srovnatelná s pouští Sahara. Vinné hrozny pocházejí z vinic v údolí Tulum v nadmořské výšce 600 m a z údolí Pedernal v nadmořské výšce 1400 m. Významnou roli hraje i půda, která je v Argentině ideální pro výrazná a intenzivní odrůdová vína. Kombinace těchto unikátních geografických a povětrnostních podmínek dává vzniknout jedinečným vínům. To potvrzuje i to, že vína Graffigna získala více než 100 ocenění po celém světě na významných mezinárodních soutěžích.
Na českém trhu je v nabídce pět vín rozdělených do tří produktových řad.
Řadu Graffigna Clásico tvoří výrazná ovocná a vyvážená vína vhodná pro každodenní požitek. Zastoupeny jsou bílým vínem odrůdy Chardonnay a červeným odrůdy Malbec.
Řadu Graffigna Reserve tvoří vína zrající 12 měsíců v dubových sudech a poté v lahvi. Vyrábí se z hroznů z údolí Pedernal, pěstovaných v nadmořské výšce 1400 m při teplotních výkyvech 20 °C. Reprezentují je opět Reserva Chardonnay a Reserva Malbec.
Zástupce řady Graffigna Grand Reserve je víno Malbec Grand Reserve. Vyrábí se z těch nejlepších hroznů speciálně vybraných vinic údolí Pedernal. Víno zraje 12 měsíců v dubových sudech a nejméně 6 měsíců v lahvi. Deník New York Times vybral víno Graffigna Grand Reserve Malbec mezi Top 10 argentinských vín Malbec.
„Rozhodnutí zařadit do našeho portfolia další značku vín ovlivnila nejen kvalita vín Graffigna, ale i to, že jsme argentinská vína dosud neměli v portfoliu. Importovaná vína získávají v České republice dlouhodobě na oblibě, od roku 2006 tvoří dokonce více než 50 % spotřeby a jejich podíl stále roste. Aktuálně je patrný zájem právě o vína z Argentiny. Proto věříme, že nová prémiová argentinská vína Graffigna budou mít u českých konzumentů úspěch," říká Michaela Michalová, brand manažerka značky společnosti Jan Becher - Karlovarská Becherovka, a.s.
Káva/Čaj
Technologie/Zařízení
Restaurace/Inspirace
Podnikání/Užitečné
Akční nabídky •
Publikace •
Kalendář akcí •
Inzerce •
23.02.2010 - 12:01:11
NH Hotels otevřel dva hotely v Praze a Olomouci, další ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...
Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...
V jedné čínské legendě, Shen Nung, legendární čínský císař seděl ...
Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.
(zasílání lze kdykoliv odhlásit)