GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 22.05.2018, svátek má Emil
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » INSPIRACE/RESTAURACE

Michelin byl poctou, ale neprodával

 

 

Michelin byl poctou, ale neprodavalČtyři roky drželi jediné michelinské ocenění v gastronomii v Česku. Teď od něj utíkají.

 


Proč jste se rozhodli změnit koncept etablované restaurace, která se donedávna jako jediná v Česku chlubila Michelinem?


Kvůli mnoha důvodům. Allegro bylo restaurací, do které lidé chodili, když něco oslavovali - výročí, narozeniny, Valentýna. Ale ve většině případů to bylo pouze u těchto příležitostí. To nebylo dost na to, abychom ospravdlnili chod takové restaurace. Všimli jsme si také toho, že se klienti změnili, stejně tak jako jejich potřeby, a to na celém světě. V minulosti neměli naši zákazníci večer co dělat a tak chtěli a byli ochotní večer trávit v restauraci pět, šest hodin. Teď ale nechtějí takovou dobu sedět někde za stolem. Chtějí jít někam, kde mohou relaxovat, a ne jen sledovat z jak drahého talíře právě jedí a bát se, aby použitím špatné vidličky nezpůsobili nějaké faux pas. A tento trend vidíme všude, nejen v České republice.


V tuto chvíli je i váš jídelní lístek mnohem lacinější. To je také trend?


Je to opět z toho důvodu, že se přizpůsobujeme době. Zákazníci vyžadují za své peníze určitou hodnotu. Oni nejsou ochotni obětovat kvalitu, stále chtějí vychutnat jedinečný zážitek při konzumaci jídla, avšak nejen při nějaké významné oslavě, ale častěji jen tak během roku a vychutnat si třeba salát nebo kvalitní salám a sýr s lahví vína. A to je u nás v tuto chvíli cenově velmi dostupné.


Proč jste změnili jméno, když jste stále italskou restaurací?


Název Allegro působil velmi formálně a bylo to hodně spojováno s oceněním michelinské hvězdy.


A to je špatně být s ní spojovaný? Nebo ta pocta pro vás byla někdy tak trochu kontraproduktivní?


Víte, lidé mají rozdílná očekávání od michelinské restaurace. Když se podíváte třeba do Paříže, je tam více než 75 restaurací s michelinskou hvězdou. Tady v Praze jsme byli svého času jediní s tímto oceněním. Byli jsme tím známí a hodně se o nás díky tomu mluvilo. Na druhou stranu zde ale byli lidé, kteří si řekli, jejda, to je michelinská restaurace, ta je pro nás určitě nedostupná. Jenomže michelinská restaurace není o luxusu nebo o drahých květinách na stole. Je to jenom o jídle.


Jak se vám změnily prodeje poté, co jste se stali michelinskou restaurací? Bylo to něco dramatického?


Já si myslím, že mnohé restaurace vám řeknou, že když dostaly michelinskou hvězdu, jejich byznys se zvýšil. Většinou se mluví o 25 až 30 procentech, ale to bývá pouze na začátku, kdy jsou lidé zvědaví. Pak se to většinou vrátí k normálu.


Na koho novým konceptem cílíte?


V tuto chvíli jednoznačně cílíme na mladší klientelu mezi 30 až 40 lety - to jsme ostatně potvrdili i změnou interiéru restaurace.


Jak to chcete udělat? Myslíte, že postačí změna interéru a levnější jídlo?


Chceme realizovat koktejly, na kterých bude dost příležitostí mluvit o restauraci, a koncem dubna plánujeme dělat každý čtvrtek a pátek párty s DJem.

 

René Beauchamp, general manager Four Seasons Hotel


Podle ředitele pražského hotelu Four Seasons René Beauchampa je michelinské ocenění pocta, nikoli však hybatel prodejů. Na jedné straně vytvoří pozitivní PR, na straně druhé uzavře dveře těm, kteří se kvůli Michelinovi bojí do restaurace vstoupit, protože mají obavy, že pro ně nebude cenově dostupná.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Monika Huberová
12.04.2012 - 06:38:26

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

11.05.2018 - Naši vinaři přivážejí 57 medailí z New Yorku

Moravští a čeští vinaři uspěli na mezinárodní soutěži Great American ...

25.08.2011 - Pavel Tvaroh

Jmenuje se Pavel Tvaroh a je z Meziboří. Najít jeho ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.