GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 25.04.2024, svátek má Marek
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » ALKOHOLICKÉ NÁPOJE

Nezávislý výzkum společnosti Dataservis -Volbu nápoje u koncového spotřebitele ovlivňují emoce personálu

 

 

ilustracni fotoV polovině tohoto roku proběhl nezávislý výzkum společnosti Dataservis, který se zaměřil na hodnocení postojů a emoční loajalityk předním značkám nápojů na českém trhu.K měření byl použit světově nejmodernější nástroj měření tzv. NPS (Net PromoterScore). Nejvyšší pozitivní hodnocení v rámci sledovaných lihovin má dle výsledů výzkumu Finlandia Vodka. Tato značka také prokázala prvenství v kvalitě servisuposkytovaného svým zákazníkům.


Cílem výzkumu bylo zjištění, jaké postoje a emoce má prodejní personál ke značkám nápojů, které nabízí hostům a jak může jejich postoj ovlivnit finální výběr konkrétní značky u konzumentů. Respondenty bylaobsluha gastrozařízení v České republice, která svými zkušenostmi a vztahem ke značkám můžejistou měrou ovlivňovat finální výběr i postoje zákazníka k produktu.


„Pro měření emoční loajality jsme použili nejnovější světový nástroj měření, který se odvíjí od toho, jaký stupeň doporučenína škále od 1 do 10 na základě vlastní zkušenosti dotyčný respondent značce přiřadí. Výsledné hodnoty pak ukazují na rozdíl mezi procentem „podporovatelů" a „pomlouvačů" značky, " komentuje výzkum Ing. Marcela Šimková ze společnosti Dataservis, která výzkum zpracovala.


V rámci sledovaných lihovin hodnota NSP pro Finlandia Vodku dosáhla42 %. „To je v celosvětovémbenchmarku hodnoceno velmi vysoce. Jen pro srovnání, hranice nad 50 % je chápána jako excelentní hodnota," komentuje výsledky Ing. Marcela Šimková ze společnosti Dataservis. Z výzkumu dále vyplynulo, že Finlandia Vodku podporuje celkem 56 % všech dotázaných. Tito „podporovatelé" značku označili na hodnotící škále nejvyššími stupni 9 a 10. Oslovené podniky vodkucharakterizovaly jako nositelku dobré chuti a kvality světového formátu s jemnou chutí.


Výzkum se také zaměřil na hodnocení reprezentantů daných značek, i v tomto ohledu předčila Finlandia Vodka ostatní. S jejími obchodními zástupci bylo spokojeno 52 % všech dotázaných. Respondenti uvedli, že s nimi mají pozitivní zkušenosti. Spolupráci s nimi považují za exkluzivní, s aktivní starostí o podnik.


Tato metoda, která také zohledňuje zdůvodnění přiřazeného hodnocení, odkrývá řadu souvislostí. Jako je pozitivní i negativní paměťová stopa a přetrvávající vztah ke značce. Intuice hraje v rozhodování zákazníka důležitou roli, a jak je vidno mnohdy předčí i hospodářská čísla. "Dlouhodobě se snažíme značku budovat tak, aby nedocházelo k nucenému výběru, ale aby na základě kvality produktu a našich služeb podnik sám chtěl s naší značkou pracovat. Jsme si vědomi, že koncového zákazníka nepřesvědčí k výběru sloupec hospodářských výsledků, ale jeho vztah k danému produktu.Proto nás výsledky výzkumu mile potěšily,"sděluje Marek Spálenka, senior brand manažer značky Finlandia Vodka.

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

02.11.2011 - 07:46:31

ALKOHOLICKÉ NÁPOJE
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

28.01.2009 - Život je krásný

Rialto není jen slavný most v Benátkách, ale i prvotřídní ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.