V polovině tohoto roku proběhl nezávislý výzkum společnosti Dataservis, který se zaměřil na hodnocení postojů a emoční loajalityk předním značkám nápojů na českém trhu.K měření byl použit světově nejmodernější nástroj měření tzv. NPS (Net PromoterScore). Nejvyšší pozitivní hodnocení v rámci sledovaných lihovin má dle výsledů výzkumu Finlandia Vodka. Tato značka také prokázala prvenství v kvalitě servisuposkytovaného svým zákazníkům.
Cílem výzkumu bylo zjištění, jaké postoje a emoce má prodejní personál ke značkám nápojů, které nabízí hostům a jak může jejich postoj ovlivnit finální výběr konkrétní značky u konzumentů. Respondenty bylaobsluha gastrozařízení v České republice, která svými zkušenostmi a vztahem ke značkám můžejistou měrou ovlivňovat finální výběr i postoje zákazníka k produktu.
„Pro měření emoční loajality jsme použili nejnovější světový nástroj měření, který se odvíjí od toho, jaký stupeň doporučenína škále od 1 do 10 na základě vlastní zkušenosti dotyčný respondent značce přiřadí. Výsledné hodnoty pak ukazují na rozdíl mezi procentem „podporovatelů" a „pomlouvačů" značky, " komentuje výzkum Ing. Marcela Šimková ze společnosti Dataservis, která výzkum zpracovala.
V rámci sledovaných lihovin hodnota NSP pro Finlandia Vodku dosáhla42 %. „To je v celosvětovémbenchmarku hodnoceno velmi vysoce. Jen pro srovnání, hranice nad 50 % je chápána jako excelentní hodnota," komentuje výsledky Ing. Marcela Šimková ze společnosti Dataservis. Z výzkumu dále vyplynulo, že Finlandia Vodku podporuje celkem 56 % všech dotázaných. Tito „podporovatelé" značku označili na hodnotící škále nejvyššími stupni 9 a 10. Oslovené podniky vodkucharakterizovaly jako nositelku dobré chuti a kvality světového formátu s jemnou chutí.
Výzkum se také zaměřil na hodnocení reprezentantů daných značek, i v tomto ohledu předčila Finlandia Vodka ostatní. S jejími obchodními zástupci bylo spokojeno 52 % všech dotázaných. Respondenti uvedli, že s nimi mají pozitivní zkušenosti. Spolupráci s nimi považují za exkluzivní, s aktivní starostí o podnik.
Tato metoda, která také zohledňuje zdůvodnění přiřazeného hodnocení, odkrývá řadu souvislostí. Jako je pozitivní i negativní paměťová stopa a přetrvávající vztah ke značce. Intuice hraje v rozhodování zákazníka důležitou roli, a jak je vidno mnohdy předčí i hospodářská čísla. "Dlouhodobě se snažíme značku budovat tak, aby nedocházelo k nucenému výběru, ale aby na základě kvality produktu a našich služeb podnik sám chtěl s naší značkou pracovat. Jsme si vědomi, že koncového zákazníka nepřesvědčí k výběru sloupec hospodářských výsledků, ale jeho vztah k danému produktu.Proto nás výsledky výzkumu mile potěšily,"sděluje Marek Spálenka, senior brand manažer značky Finlandia Vodka.
02.11.2011 - 07:46:31
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...