GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 24.05.2018, svátek má Jana
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » ALKOHOLICKÉ NÁPOJE

Bohemia Sekt rozlévaný

 

 

Bohemia Sekt rozlevany Sklenku sektu, prosím.


Rozlévat sekt po sklenkách je ve světě běžné, Bohemia Sekt přináší tento trend i do tuzemských podniků. Restauratérům se zlepšení servisu vyplatí.


Sekt je výjimečné pití, svojí chutí evokuje úspěch, oslavuje speciální příležitost či stvrzuje významnou událost. Ve vyšší gastronomii je sekt velmi často podáván jako aperitiv.


Jednu či dvě sklenky sektu si stále více lidí objednává k příjemnému posezení. Málokdo však chce vypít najednou celou láhev. Podávání sektu po sklenkách je ideální a elegantní řešení situace.

 


Sekt po sklenkách zvyšuje restauracím tržby

 


Špičkové restaurace ve světě běžně nabízejí šumivé vínojako aperitiv. Sekt podporuje chuť k jídlu, čímž zvyšuje potenciál spotřeby a celkovou útratu. Hostovi zpříjemní čekání na první chod, přechod z rušné ulice do klidné restaurace a celkově ho naladí na pěkný večer, nenásilně mu uvolní myšlenky od práce a všedních starostí. Čekání vnímá host jako kratší a cítí se po celou dobu příjemně. Někteří hosté nakonec u sektu zůstanou, nebo si pak dají ještě sklenku na závěr večera. Celkově se tak prodlouží doba, kterou host stráví v restauraci a ve výsledku utratí více peněz a s lepším pocitem.


Podniky, které nabízejí sekt pouze po láhvích, ho celkově prodají méně než ty, které hostům nabídnou sekt po sklenkách. Sklenku sektu si totiž zpravidla dají i ti, kteří by si celou lahev neobjednali. Podle údajů agentury Dataservis se v gastronomických provozech prodá po sklenkách 54 % tichých vín, u sektů lze očekávat podobný vývoj.


Restauratéři tak mohou zdvojnásobit svůj obrat (i marži) ze sektů. Prokázal to test provedený v gastroprovozovnách po celé České republice. Na začátku se změřily prodeje v jednotlivých podnicích za měsíc. Během testu personál aktivně nabízel sekt po sklenkách a verbální nabídku doplnily reklamní materiály na stolech. Výsledky předčily očekávání: tržby za sekt se zvýšily o 332 %, v průměrném podniku se celkové tržby zvedly o 10 500 Kč/měsíc. Restauratéři se původně obávali o kanibalizaci nealkoholických nápojů, ale hosté si je (nejčastěji vodu) objednávali ve stejném množství jako předtím.

 

Jedna láhev za tři dny


Podniky, které sekt nabízejí, působí elegantně a stylově. U některých restauratérů však podávání sektů po sklenkách stále vzbuzuje obavy. Nevyprchají bublinky z otevřené láhve? Nikoliv, zabrání tomu tlaková zátka na sekt, která bublinky uchová v láhvi až tři dny. Sedm sklenek sektu za tři dny prodá každá slušnější restaurace. Pokud by s tím v některých restauracích přesto byl problém, je možné k rozlévání použít menší láhve o obsahu 0,375 l nebo 0,2 l.


Sekt je výjimečný prémiovýnápoj a měl by se tak i nabízet. Stejně jako si host při objednání lihoviny či tichého vína nemusí vzít obvykle celou láhev, měl by mít tuto možnost volby i u sektu. Jistě by to přispělo k jeho větší spokojenosti a ta je přece základem prosperity celého gastronomického oboru.

 

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

04.06.2012 - 10:20:46

ALKOHOLICKÉ NÁPOJE
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

11.05.2018 - Naši vinaři přivážejí 57 medailí z New Yorku

Moravští a čeští vinaři uspěli na mezinárodní soutěži Great American ...

25.08.2011 - Pavel Tvaroh

Jmenuje se Pavel Tvaroh a je z Meziboří. Najít jeho ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.