GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 20.04.2024, svátek má Marcela
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » ALKOHOLICKÉ NÁPOJE

Distributoři vodky v ČR prodělali prohibicí více než 32,5 milionu korun


Whisky naopak vydělala přes 17,5 milionu

 

 

 

 

 

Distributori vodky v CR prodelali prohibici vice nez 32,5 milionu korunZ obavy před otravou methanolem Češi výrazně omezili nákup lihovin. To se samozřejmě ekonomicky nejvíce dotklo distributorů lihovin, zejména pak vodky, která byla nejvíce postiženou lihovinou.  Podle statistik společnosti Brown-Forman klesly za první dva měsíce po prohibici (říjen, listopad) prodeje vodky v retailuv porovnání s minulým rokem téměř o 32,5 milionu korun.


Tento propad se ovšem týkal zejména lokálních vodek, kterým podle posledních průzkumů výzkumné agentury Perfect Crowd a společnosti Brown-Forman mezi spotřebiteli důvěřuje pouze 22 %. Oproti tomu 77 % věří zahraničním vodkám. Nejvíce pak vodce Finlandia, které projevilo důvěru 87 % dotázaných spotřebitelů. Právě tato vodka, díky prověřené kvalitě a důvěře spotřebitelů, na prohibici v ČR nejvíce vydělala. Její prodeje vzrostly v retailu za říjen a listopad o celých 63,1 %. V celých číslech to pak činí vzrůst prodejů téměř o 3,5 milion korun.

 

„Důvodem důvěry naší vodky u spotřebitelů a následného růstu prodeje je hlavně záruka kvality sahající až do samotného Finska. Jediným velkovýrobním lihovarem je zde Altia Plc, které podléhá 99% produkce destilátů v celé zemi. Samotná výroba Finlandia vodky podléhá dvojí kontrole v průběhu celého procesu. V každém kroku destilace je alkohol testován z hlediska kvality a nezávadnosti vstupních ingrediencí i obsahumethanolu", vysvětlil Brand Manager Finlandia vodky Michal Nejedlý.

 

Prohibice také zvýšila prodejnost kategorie whisky. Její prodejci na území ČR zaznamenali v retailu ve zmiňovaném období vzrůst prodejů o 21,9 %, v číslech téměř o 17,5 milionu korun. Zcela nejvíce se pak dařilo kategorii Vermuty. Tato kategorie zaznamenala nárůst prodejů o 26,4 % (4,8 milionu korun). Zmiňovaná čísla potvrzuje i průzkum společnosti Brown-Forman a agentury Perfect Crowd, kdy 76 % pravidelných konzumentů lihovin uvedlo, že v období po prohibici na úkor destilátů kupovali spíše víno nebo pivo.

 

Prohibice již pominula a čeští konzumenti lihovin se pomalu vracejí ke svým oblíbeným nápojům. Přesto by neměli zapomínat na methanolovou aféru a měli by se držet alespoň základních pravidel bezpečné konzumace lihovin:

 

OSMERO RAD: Pravidlabezpečného chování a konzumace lihovin:


  1. Nekupovat alkohol u neprověřených prodejců - večerky, stánky, pouliční prodejci.
  2. Nakupovat zejména v renomovaných řetězcích (prokazatelně disponující certifikáty všech produktů garantující bezúhonný původ).
  3. Při nákupu lahve s alkoholem pečlivě zkontrolovat kolek a štítek dovozce. Nyní jsou 3 varianty označení lahve kolky - starý kolek, kombinace starého kolku přelepeného novým a pouze nový kolek. I staré kolky jsou zárukou kvality výrobku v kombinaci s importovanými značkami.
  4. Problém v ČR se objevil pouze u tuzemských likérek, pijte proto renomované importované značky a bezpečné kategorie (prémiové vodky z kvalitních surovin, whisky, tequila, třtinový rum).
  5. Indikátorem kvalitního a bezúhonného pití je i cena produktu, za kvalitu je třeba připlatit. Pozor na „lákavé" cenové nabídky.
  6. Při konzumaci tvrdého alkoholu v restauracích a barech žádat produkt celým originálním názvem.  Objednávat vždy konkrétní značku, například Finlandia vodku, nikdy ne pouze vodku.
  7. Podobná zásada platí i pro míchané nápoje. Dopřejte si koktejl z originálních, prémiových produktů, vyhnete se tak možným zdravotním rizikům a navíc drink bude chutnat skutečně tak, jak má. 
  8. Neméně důležitý je i servis podávaného alkoholu.  Součástí barmanské etiky by mělo vždy být servírování z originální lahve přímo před zákazníkem.

 

 

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

06.03.2013 - 08:10:40

ALKOHOLICKÉ NÁPOJE
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

05.06.2009 - Nově diskutované předpisy pro solária

V listopadu 2008 se otevřely brány veletržního areálu v Kolíně ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.