GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 20.04.2024, svátek má Marcela
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » ALKOHOLICKÉ NÁPOJE

Stock Plzeň plánuje vyšší prodeje lihovin než loni, lidé nakupují

Největší likérka v České republice, Stock Plzeň-Božkov, plánuje letos v Česku meziročně vyšší růst prodeje než loni. V roce 2017 uplatnila firma na trhu téměř 25 milionů litrů lihovin, meziročně o osm procent více. Prodej dovážených značek by měl také mírně posílit. ČTK to řekl marketingový ředitel Tomáš Hejkal.

"Prostor pro vyšší prodej na trhu je, zákazníci rádi zkoušejí," uvedl. Díky kombinaci lokálních i importovaných produktů má likérka lepší nabídku pro gastronomii i pro obchody. Stock Plzeň navíc letos převzal další dovážené renomované značky, které spotřebitelé většinou znají. Podle Hejkala bude velmi důležité, jak dopadnou na trh změny jako EET a zákaz kouření. "Uvidíme, zda to bude mít dlouhodobější dopad na větší zavírání provozoven, třeba v menších vesnicích," řekl.

Firma, která má zhruba třetinový podíl na trhu, nezaznamenala loni dramatický posun u žádné kategorie. Ve čtvrtém čtvrtletí byly náznaky poklesu, ale podle Hejkala je otázkou, zda jde o začátek trendu, nebo o výkyv. Hodně ukáže jaro a léto, kdy se lidé vrátí na zahrádky restaurací. "Ekonomika a utrácivost roste. Trh by mohl vše zvládnout," řekl. Celorepublikový trh lihovin by podle Hejkala letos mohl ještě mírně růst. Poslední roky sice roste, ale ve srovnání s roky před krizí a metanolovou aférou jde spíše o stagnaci.

Důvěra českých spotřebitelů se po aféře znovu vrátila. "Lidé si dávají pozor, jakou značku kupují a kde, což je velká změna a je to dobře," dodal. Nikdo už si podle něj nechce kupovat alkohol u stánku z kanistru. "Chce, aby to byla značková lahev nebo aby to bylo místo prodeje, kterému věří," řekl Hejkal. Bezprostředně po metanolové aféře kupovali lidé výhradně značky, které znali. Teď podle Hejkala důvěra ještě vzrostla a spotřebitelé věří i místu prodeje.

Malé likérky už hromadně nevznikají. "Rozhodně tu není nic tak silného jako v pivu, kde rostou minipivovary jak houby po dešti," řekl marketingový ředitel. Podle něj velmi dlouho trvá, než si destilérka vybuduje značku a dostane se na trh. "Pro lidi jsou lihoviny zážitkem. Díky tomu, že jsou dražší, tak si je chtějí užít. Lákají je spíše velké a zajímavé značky s příběhem a pro ty malé je složité dát dohromady zajímavou story," uvedl.

Spotřebitelé už podle Hejkala nehledají v lihovině sílu, ale zážitek. "Tím se to za poslední roky hodně posunulo," řekl. Lidé oceňují nejvíce úroveň 30 až 38 procent alkoholu. Stock má sice stále v nabídce vodku Smirnoff Blue s 50 procenty, ale v ČR se moc neprodává. "Jak se pije všeobecně o něco méně, tak se lidé snaží pít lépe. Nastupuje lepší kultura," dodal.

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: ČTK
11.05.2018 - 08:35:44

ALKOHOLICKÉ NÁPOJE
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

05.06.2009 - Nově diskutované předpisy pro solária

V listopadu 2008 se otevřely brány veletržního areálu v Kolíně ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.