GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 25.04.2024, svátek má Marek
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » ALKOHOLICKÉ NÁPOJE

Whisky je stabilní

 

sklenice a lahev s whisky - ilustrační fotoAčkoliv v meziročním srovnání vykazuje segment whisky podle dat společnosti Nielsen dlouhodobý pokles (pokles objemu o 11,6 %), od ledna tohoto roku se kategorie stabilizovala a vykazuje kontinuální mírný nárůst. Na příznivý vývoj zareagoval například Stock Plzeň-Božkov, který v tomto roce uvedl na trh dvě novinky - Tullamore Dew Single Malt a Tullamore Dew Black.

 

I v kategorii whisky se projevil trend domácího stolování, proto se její spotřeba obrací stále více do maloobchodu. "Pokud se spotřebitel do on-trade vydává, tak většinou zůstává věrný svým značkám, ale konzumuje je v menším množství než dříve," myslí si brand manažerka značky Grants Pavla Hájková. Pro restaurace a bary je charakteristické, že se zde prosazují více prémiové produkty. "Značka Ballantines má spíše off-tradový charakter. Abychom podpořili její on-tradový potenciál, spustili jsme v tomto roce promo akce v barech s názvem Skotská legenda přichází," říká Eva Dolenská, brand manažerka Ballantines. Nejmarkantnějším off-trade trendem je stejně jako u ostatních lihovin aplikování cenových promocí napříč segmentem.

 

Kategorie whisky je podle obchodního ředitele Stock Plzeň-Božkov Richarda Švédy charakteristická vyšší loajalitou zákazníků. "Ani v období horší ekonomické situace nesledujeme žádný masivní přechod k velkým levným značkám," doplňuje Švéda. Podle něj také trh jednoznačně směřuje k individualizaci nabídky, což otevírá prostor pro speciální whisky, jako je single malt či velmi staré whisky.

 

Primární cílová skupina se liší dle jednotlivých značek, nicméně v komunikaci platí, že se výrobci více orientují na sofistikované spotřebitele a především na muže. "Marketingovou podporu se snažíme umístit do sezonního období, které je pro whisky typické, tedy pro jaro a zimní období. V tuto chvíli tedy probíhá příprava na hlavní sezonu," komentuje Eva Dolenská. Stejně bude postupovat i Stock Plzeň-Božkov, který v současné době spouští první fázi podpory Tullamore Dew Black za pomoci obchodních zástupců. "Pro podzimní měsíce ale plánujeme i rozsáhlejší printovou a outdoorovou kampaň," doplňuje Švéda. Až na Vánoce počká s komunikací značka Grants. Podle Pavly Hájkové čekají zákazníky různá překvapení, tentokrát nejen v podobě klasických dárkových balení. "Chceme se od konkurence odlišit především osobním přístupem ke každému spotřebiteli," uzavírá Hájková.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Martina Suchá
14.06.2010 - 08:24:43



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 1 plus 4 je
 

ALKOHOLICKÉ NÁPOJE
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

28.01.2009 - Život je krásný

Rialto není jen slavný most v Benátkách, ale i prvotřídní ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.