Ačkoliv v meziročním srovnání vykazuje segment whisky podle dat společnosti Nielsen dlouhodobý pokles (pokles objemu o 11,6 %), od ledna tohoto roku se kategorie stabilizovala a vykazuje kontinuální mírný nárůst. Na příznivý vývoj zareagoval například Stock Plzeň-Božkov, který v tomto roce uvedl na trh dvě novinky - Tullamore Dew Single Malt a Tullamore Dew Black.
I v kategorii whisky se projevil trend domácího stolování, proto se její spotřeba obrací stále více do maloobchodu. "Pokud se spotřebitel do on-trade vydává, tak většinou zůstává věrný svým značkám, ale konzumuje je v menším množství než dříve," myslí si brand manažerka značky Grants Pavla Hájková. Pro restaurace a bary je charakteristické, že se zde prosazují více prémiové produkty. "Značka Ballantines má spíše off-tradový charakter. Abychom podpořili její on-tradový potenciál, spustili jsme v tomto roce promo akce v barech s názvem Skotská legenda přichází," říká Eva Dolenská, brand manažerka Ballantines. Nejmarkantnějším off-trade trendem je stejně jako u ostatních lihovin aplikování cenových promocí napříč segmentem.
Kategorie whisky je podle obchodního ředitele Stock Plzeň-Božkov Richarda Švédy charakteristická vyšší loajalitou zákazníků. "Ani v období horší ekonomické situace nesledujeme žádný masivní přechod k velkým levným značkám," doplňuje Švéda. Podle něj také trh jednoznačně směřuje k individualizaci nabídky, což otevírá prostor pro speciální whisky, jako je single malt či velmi staré whisky.
Primární cílová skupina se liší dle jednotlivých značek, nicméně v komunikaci platí, že se výrobci více orientují na sofistikované spotřebitele a především na muže. "Marketingovou podporu se snažíme umístit do sezonního období, které je pro whisky typické, tedy pro jaro a zimní období. V tuto chvíli tedy probíhá příprava na hlavní sezonu," komentuje Eva Dolenská. Stejně bude postupovat i Stock Plzeň-Božkov, který v současné době spouští první fázi podpory Tullamore Dew Black za pomoci obchodních zástupců. "Pro podzimní měsíce ale plánujeme i rozsáhlejší printovou a outdoorovou kampaň," doplňuje Švéda. Až na Vánoce počká s komunikací značka Grants. Podle Pavly Hájkové čekají zákazníky různá překvapení, tentokrát nejen v podobě klasických dárkových balení. "Chceme se od konkurence odlišit především osobním přístupem ke každému spotřebiteli," uzavírá Hájková.
Zdroj: www.ihned.cz
Autor: Martina Suchá
14.06.2010 - 08:24:43
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...