Francouzskému producentovi vína a lihovin Remy Cointreau stouply ve fiskálním prvním čtvrtletí tržby o 24 procent na 171 milionů eur (4,3 miliardy Kč). Nejvíce k růstu přispěl prodej koňaku, hlavně v Číně. Zvýšil se však i prodej šampaňského. Uvedla to společnost v dnešním prohlášení.
Tržby z prodeje koňaku se ve čtvrtletí zvýšily o 43 procent na 91 milionů eur. Tržby z prodeje šampaňského stouply o 23 procent na 16,7 milionu eur. Prodej šampaňského loni stabilně klesal, protože spotřebitelé v době recese měnili své zvyky a přestali nakupovat drahé šampaňské.
Firma zaznamenala vyšší tržby ve všech regionech kromě Japonska. V USA byl růst prodeje mírnější, růst v Evropě pak podpořilo hlavně Rusko a Británie, napsala agentura Reuters.
Akcie společnosti od počátku letošního roku stouply již o 25 procent. Firma datuje svůj původ do roku 1724, kdy byla založena společnost Remy Martin Cognac. Mezi její značky patří likér Cointreau, vodka Bols, koňak Remy Martin či šampaňské Piper-Heidsieck a Charles Heidsieck.
Autor: ČTK
23.07.2010 - 09:57:02
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...