RUBRIKY/ČLÁNKY » ALKOHOLICKÉ NÁPOJE
Zisk nápojové skupiny Campari v pololetí stoupl o 15,2 procenta
Italské nápojové skupině Campari vzrostl za šest měsíců letošního roku čistý zisk o 15,2 procenta na 69,3 milionu eur (asi 1,7 miliardy Kč). Výsledky podpořil vysoký prodej, který vyrovnal i nárůst nákladů. Uvedla to společnost v dnešním prohlášení.
Tržby za leden až červen stouply o 16,7 procenta na 515,7 milionu USD. Společnost rovněž těžila z loňské akvizice burbonu Wild Turkey, která byla největší akvizicí v historii firmy. Campari vyrábí přes 40 druhů lihovin, vína a nealkoholických nápojů, včetně hořkého červeného aperitivu stejného jména, vodky Skyy, anýzového likéru Ouzo a whisky GlenGrant a Old Smuggler.
Prodej lihovin, které tvoří 76,9 procenta celkových tržeb Campari, stoupl o 24,2 procenta. Prodej vína se snížil o 1,3 procenta a prodej nealkoholických nápojů o 5,1 procenta. Víno má na celkových tržbách skupiny podíl 11,5 procenta a nealkoholické nápoje 10,5 procenta. Tržby z prodeje Campari stouply o 10,3 procenta.
Podle jednotlivých regionů tržby v Itálii stouply o 2,2 procenta a v Evropě bez Itálie o 11,9 procenta. Itálie je největším trhem, na celkových tržbách má podíl 39,6 procenta. Prodej na americkém kontinentu vzrostl o 46,1 procenta, hlavně díky příznivému vývoji směnných kurzů a akvizici Wild Turkey. Tržby z prodeje ve zbývajících částech světa, včetně obchodů v bezcelních zónách, stouply o 9,6 procenta.
Autor: ČTK
05.08.2010 - 08:45:32