GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 18.04.2024, svátek má Valérie
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » ALKOHOLICKÉ NÁPOJE

Likérky potvrdily rekordní loňské prodeje

 

ilustrační fotoJednička trhu božkovský Stock prodal za celý loňský rok o pět procent více - skoro 28 milionů litrů fernetů, vodek, tuzemáku a dalších lihovin.

 

Likérky už to mají černé na bílém. V závěru loňského roku prodaly tolik lihovin jako dosud nikdy. O rekordech mluví většina předních výrobců a zároveň přiznávají, že podstatný vliv na tom měli obchodníci, kteří se potřebovali ještě před koncem roku předzásobit co největším množstvím alkoholu. Ještě za nižší nákupní cenu, protože od letoška zvýšená spotřební daň zdražuje lahev čtyřicetiprocentní lihoviny zhruba o osm korun.

 

Například jednička trhu božkovský Stock prodal za celý loňský rok o pět procent více - skoro 28 milionů litrů fernetů, vodek, tuzemáku a dalších lihovin. Je to rekord nejen samotného Stocku, ale i historický rekord mezi českými výrobci. "Na enormní poptávku jsme zareagovali téměř tříměsíčním nepřetržitým provozem, během něhož třikrát padl absolutní výrobní rekord," pochvaluje si šéf likérky Petr Pavlík.


O rekordech mluví i další. Třeba druhý největší domácí dodavatel - ústecká Granette se značkami, jako je Stará myslivecká. Granette prodala loni celkem 7,4 milionu litrů, meziročně o dvě procenta víc.

 

Spotřeba lihovin v Česku ale neroste, ročně se na našem stagnujícím trhu vyprodukuje kolem 75 milionů litrů lihovin. "Kromě předzásobení obchodníků má na náš růst vliv i pokračující očista trhu od nelegálních dodavatelů černých nezdaněných lihovin. O to víc mohou pak prodávat ti oficiální výrobci," vysvětluje další vliv spolumajitel jindřichohradecké likérky Fruko Schulz Josef Nejedlý. I on si loni výrazně polepšil. Fruko prodalo celkem 6,7 milionu litrů lihovin, o téměř 18 procent a necelý milion litrů víc než v předchozím roce. "Obchody teď ale mají velké zásoby, naše prodeje letos půjdou dolů," přiznává Nejedlý.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

reklama:

 

Hlavní strana   Články od nejnovějšího   Aktuálně   Alkoholické nápoje   Pivo   Víno   Nealkoholické nápoje

 

Káva/Čaj  

Potraviny/Kuchyně  

Technologie/Zařízení   

Hotel/Wellness/Spa  

Restaurace/Inspirace  

Podnikání/Užitečné 

 

 

Akční nabídky

Nové výrobky

Publikace •

Recepty

Kalendář akcí

Inzerce •

Databáze dodavatelů Nápoják

                 

        

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Miroslav Petr
13.01.2010 - 07:41:54



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 2 plus 3 je
 

ALKOHOLICKÉ NÁPOJE
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

05.06.2009 - Nově diskutované předpisy pro solária

V listopadu 2008 se otevřely brány veletržního areálu v Kolíně ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.