GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 17.11.2018, svátek má Mahulena
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » ALKOHOLICKÉ NÁPOJE

Výrobci alkoholu hlásí za leden výrazné meziroční propady prodeje 

 


Výrobci alkoholických nápojů hlásí za leden výrazné meziroční propady v prodejích. Kromě toho, že je pro ně tradičně nejslabší měsíc, promítnou se do prvních dvou letošních měsíců nárůsty spotřební daně a DPH platné od ledna. Většina obchodníků se proto koncem roku předzásobila levnějším zbožím. ČTK to potvrdili všichni velcí producenti lihovin a piva  ČR.

 

 

ilustrační foto



"Zatím je to v rámci očekávání, které odpovídá vývoji v lednu 2004, kdy také došlo ke zvýšení spotřební daně a loňskému lednu v Polsku, kde se tehdy také zvedla," uvedl šéf Stocku Plzeň Petr Pavlík. Oproti loňskému lednu jde ale o výrazný propad. Největší česká likérka ho avizovala už koncem loňského roku, kdy tvrdila, že se obchodníci v extrémních případech předzásobí až na dva měsíce dopředu.

 


Podle Pavlíka byl minulý měsíc pokřivený a nelze z něj vyčíst žádný trend. O případné změně chování spotřebitelů bude možné začít hovořit až koncem února, trend půjde vyhodnotit až po půl roce. Výroba Stocku běží stejně jako před loňským říjnem, kdy likérka na tři měsíce přijala 36 brigádníků a kvůli předzásobení vyráběla nonstop. "Stále vyrábíme v Plzni pro sesterské firmy v Itálii. Silné je také Slovensko, kde se budou lidé do února předzásobovat kvůli vyšší spotřební dani od 1. března," dodal.

 


"Zatím je ta situace v lednu extrémně špatná, naříkají všichni," uvedl výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý. Leden byl ale podle něj pro pivovary vždy slabší.


reklama:

 


Lednové prodeje Plzeňského Prazdroje ovlivnilo podle mluvčího Jiřího Marečka razantní zvýšení spotřební daně na pivo o 33 procent, na nějž reagovali majitelé hospod a restaurací předzásobením. "Ve druhé polovině ledna se prodeje začaly zotavovat. Trend by mohl pokračovat i v únoru," dodal. Nadále je vidět odliv zákazníků z hospod a restaurací, což se netýká pouze piva, ale také nealko nápojů a jídel. Tento trend je více patrný v menších městech a na venkově.

 


"Odhaduji to minimálně na patnáctiprocentní propad oproti loňskému lednu," řekl prezident Českého svazu malých nezávislých pivovarů Jiří Fusek. Podle něj je to dobře vidět v hyper- a supermarketech, kde jsou na produkty většiny pivovarů slevové akce.

 


Alkoholový trh podle Fuska výrazně ovlivňuje silně rostoucí prodej velmi levného krabicového vína, prodávaného s logem Víno z EU, ale přitom jde o nejhorší kvalitu "vyrobené ze zbytků". "Jeho cena 16 korun za litr včetně krabice, přepravy a zisku je menší než půllitr piva, což je strašidelné zejména pro Česko, které musí stavět na unikátní pivovarské technologii," dodal Fusek. Nebezpečný je podle Fuska také fakt, že čeští spotřebitelé poblíž hranic nakupují hodně v posledních týdnech pivo v Německu, kde je nyní o polovinu nižší spotřební daň.

 


"Lednový pokles nebyl tak dramatický, jak jsme předpokládali; korespondoval s loňským předzásobením," řekl Pavel Kadlec, ředitel ústeckého Granette, která je druhou největší likérkou v Česku. Podle něj byl ale prodej firmy vyšší než v lednu 2004. Potvrdil, že předzásobení se bude na trhu projevovat do konce února.

 


Podle zjištění ČTK prodávají stále hyper- a supermarkety lihoviny za loňské ceny a výrobce budou tlačit ke slevám a akcím i poté, co své levnější zásoby vyprodají.

 


"Jsme mile překvapeni prodejem sektů, který je lepší oproti loňskému lednu o čtyři procenta," řekl Josef Vozdecký, generální ředitel Bohemia Sektu, největšího výrobce vína, které má nulovou spotřební daň, a sektů, u nichž se daňové zatížení nezvyšovalo. Prodej klidných vín byl meziročně mírně nižší, ale střední kategorie a stolní vína vzrostla. "Zdá se, že nejde dobře gastronomie," dodal. U lihovin zaznamenala firma výrazný propad daný podle ředitele předzásobením

 

reklama:

 

Hlavní strana   Články od nejnovějšího   Aktuálně   Alkoholické nápoje   Pivo   Víno   Nealkoholické nápoje

 

Káva/Čaj  

Potraviny/Kuchyně  

Technologie/Zařízení   

Hotel/Wellness/Spa  

Restaurace/Inspirace  

Podnikání/Užitečné 

 

 

Akční nabídky

Nové výrobky

Publikace •

Recepty

Kalendář akcí

Inzerce •

Databáze dodavatelů Nápoják

                 

 

 

        

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: ČTK
03.02.2010 - 10:33:02



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 7 plus 9 je
 

ALKOHOLICKÉ NÁPOJE
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

04.06.2010 - Jak začít se sushi

Přinášíme osm rad pro všechny kdo se chtějí naučit dělat ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.