GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 18.12.2018, svátek má Miloslav
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » ALKOHOLICKÉ NÁPOJE

Prodej šampaňského letos mírně klesá, stále vedou domácí sekty

 

 

ilustracni fotoProdej pravého šampaňského v Česku letos patrně klesne srovnatelně jako v loňském roce, kdy se meziročně snížil zhruba o čtyři procenta na necelých 195.000 lahví. ČTK to řekl Jiří Kočí ze společnosti Global Wines, která se zabývá prodejem vín a destilátů. Šampaňské se na tuzemském trhu šumivých vín podílí stále pouze zhruba jedním procentem. Češi dávají přednost levnějším sektům z domácí provenience, především produktům staroplzeneckého Bohemia Sektu.


"Lidí, co si kupují Champagne, se krize moc nedotkla a díky zlevňování je dnes tato kategorie dostupnější pro širší spektrum zákazníků," zdůvodnil jen nízké tempo poklesu prodejů za krize Kočí. Domácí trh pravého šampaňského v letech před ekonomickou krizí nepřetržitě rostl. Ceny neznačkových šampaňských v tuzemských obchodech začínají zhruba na 350 korunách za lahev.


Cena lahve těch nejdražších šampaňských může vystoupat až na desítky tisíc korun. Nejprodávanějšími značkami šampaňského v Česku jsou dlouhodobě značky Moët & Chandon a Veuve Clicquot Ponsardin, které vlastní největší prodejce šampaňského na světě, firma LVMH Möet Hennessy Louis Vuitton SA.


Přestože část české laické veřejnosti označuje za šampaňské nesprávně jakýkoliv sekt, označením Champagne se můžou honosit pouze šumivá vína mající původ ve francouzské oblasti Champagne-Ardenne. V oblasti působí přes tisíc producentů. Někteří z nich pouze pěstují révu, hrozny pak prodávají šampaňským domům, kde slavný šumivý nápoj vzniká. Levnější alternativou k šampaňskému je crémant, který se vyrábí stejnými postupy jako pravé šampaňské, ale v ostatních regionech Francie. Oblíbená jsou také italská šumivá vína z odrůdy prosecco či katalánská vína nesoucí označení Cava.


Generální ředitel Bohemia Sektu Josef Vozdecký ČTK řekl, že firma letos očekává prodej zhruba 10,5 milionu lahví sektu, stejně jako loni. Firma má podle něj na tuzemském trhu sektů zhruba 70procentní podíl. Přes 40 procent produkce sektů podnik prodá v závěru roku, zejména v souvislosti se Silvestrem. Nejprodávanějším šumivým vínem na českém trhu je Bohemia Sekt Demi Sec. Zatímco ve světě se těší popularitě spíše suchá kategorie sektu označovaná jako brut, v Česku patří k tradici oslav spíše polosladká "bohemka".


Závěr roku je z hlediska prodeje šumivých vín zásadním obdobím také pro obchodníky. "Koncem roku se v našich obchodech prodá několik set tisíc lahví sektu, což je desetinásobně více než v jiných měsících," uvedla například somelierka obchodního řetězce Tesco Eva Svobodová.

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: ČTK
28.12.2010 - 10:57:51

ALKOHOLICKÉ NÁPOJE
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

07.06.2010 - Výsledky mezinárodní soutěže Vinoforum 2010

Tři tituly šampionů zůstávají v České republice.

Devatenáctý ročník mezinárodní ...

20.08.2010 - Jak se loni dařilo pražským hotelům

Společnost Labartt Hospitality ve spolupráci s ...

04.06.2010 - Změny v zákoně proti kouření a alkoholu

Od letošního 1. července se zpřísňuje zákon proti kouření a ...

02.07.2009 - Karlovy Vary - Thriller na kolonádě

Krize tvrdě dopadla na západočeské lázně. Jezdí do nich o ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.