GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 24.04.2024, svátek má Jiří
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » ALKOHOLICKÉ NÁPOJE

Výrobci alkoholických nápojů letos očekávají snížení prodeje

 

 

ilustracni foto

Největší čeští výrobci alkoholických nápojů očekávají tento rok snížení objemu prodeje. Vizovická likérka Rudolf Jelínek, ústecká likérka Granette nebo jindřichohradecký Fruko-Schulz budou mít podle předběžných odhadů nižší výnosy. Jen Plzeňský Stock počítá se zhruba stejnými výsledky jako loni, zjistila ČTK. Příští rok budou likérky zdražovat.


Důvodem snížení objemu prodeje je zvýšení spotřební daně od letošního 1. ledna, kvůli kterému se velké obchodní řetězce zbožím předzásobily v závěru minulého roku.


Plzeňský Stock plánuje letos hlavně díky úspěšnému listopadu a prosinci zhruba stejný prodej jako loni, kolem 28 milionů litrů. Loňský prodej byl historicky rekordní zejména díky nákupům obchodních řetězců.


Největší český výrobce ovocných destilátů Rudolf Jelínek letos očekává výnosy 375 milionů korun, to je meziročně o 12 procent méně. Zisk dosáhne 26 milionů korun, loni před zdaněním činil 32,18 milionu. Druhému největšímu tuzemskému producentovi lihovin, likérce Granette, klesnou tržby zhruba o 50 milionů korun. V roce 2009 utržila za alkohol včetně spotřební daně asi 899 milionů korun, letos to bude jen 850 milionů. "Zčásti za to může mimořádné předzásobení obchodů kvůli daňovým změnám," řekl ČTK mluvčí likérky Josef Vejlupek.


Vloni Granette prodala asi 7,3 milionu litrů alkoholu. Letošní výsledek nechce mluvčí odhadovat. Výroba totiž pokračuje a smazává ztrátu z počátku roku. Podzim prý byl výrazně lepší a firma dokonce v říjnu najela na dvousměnný provoz.


Firma Fruko-Schulz letos podle odhadů zaznamenala zhruba pětinový meziroční pokles prodeje lihovin. Loni prodala 6,7 milionu litrů alkoholických nápojů. Letošní výroba se tak zřejmě vrátila k roku 2008.


Zvýšení cen plánuje Stock, a to v průměru o pět procent, Granette až o desetinu, Fruko-Schulz o 1,5 procenta. Hlavním důvodem je růst cen lihu a dalších vstupů.

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: ČTK
30.12.2010 - 10:50:23

ALKOHOLICKÉ NÁPOJE
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

28.01.2009 - Život je krásný

Rialto není jen slavný most v Benátkách, ale i prvotřídní ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.