GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 22.08.2018, svátek má Bohuslav
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » ALKOHOLICKÉ NÁPOJE

Slovenský St. Nicolaus bere útokem český trh lihovin

 

 

nicolaus_wallČeští výrobci hovoří i o nekalé konkurenci. Vadí jim hlavně nízké ceny, které údajně nepokrývají náklady

 

Mezi českou elitu v prodeji lihovin se snaží dostat slovenská lihovarnická jednička St. Nicolaus. Když se loni po tříleté odmlce vrátila na český trh, prodala tu milion litrů lihovin, především vodky. Letos chce podle ředitele české dcery St. Nicolaus Trade CZ Jiřího Štesla zvýšit prodej na 1,5 milionu a do čtyř let ke 4,5 milionu litrů, tedy na úroveň domácích prodejů české čtyřky na trhu - jindřichohradecké společnosti Fruko Schulz.


"Považujeme to za reálné. Český a slovenský trh si jsou velmi podobné. Výrobky, jež uspěly na Slovensku, mají velkou šanci i tady. Počet producentů v Česku se akvizicemi nebo krachem zmenšuje, což je naše příležitost," říká Štesl.


St. Nicolaus vtrhl zhruba před půl rokem prakticky do všech řetězců, s výjimkou Lidlu a Penny Marketu. Největší zakázku získal podle informací HN v Kauflandu, z nějž vytlačil právě firmu Fruko a ochudil ji o tisíce prodaných lahví. Největší objemy lihovin se totiž prodávají v oboru laciných konzumních lihovin, jako je tuzemák, vodka, peprmintka - a především právě v řetězcích.


Čeští lihovarníci mluví mimo záznam o nekalé konkurenci, podezřele nízkých cenách, kterými se prý slovenská firma snaží vytlačit českou konkurenci. Spolumajitel Fruka Josef Nejedlý to říká naplno: "Prodávají za extrémně nízké ceny, které podle mých názorů sotva odpovídají materiálovým nákladům. A tomu se těžko konkuruje."


Lihovarníci také odmítají tvrzení firmy St. Nicolaus, že její vodka je už nejprodávanější na spojeném česko-slovenském maloobchodním trhu. "Není to pravda. Nicolaus evidentně dává velké peníze do marketingu, jen aby se zviditelnil," soudí jeden z konkurentů, jenž si nepřál zveřejnit své jméno.


Podle Štesla jde o průzkum renomované agentury a ohrazuje se proti obvinění z úmyslného podbízení se cenou. "Nepopírám, že je cena pro nás důležitá, ale není to jediný atribut. Podstatnou roli hraje kvalita," říká.


Výhodou pro firmu z Liptova, za níž stojí nejmenovaní slovenští akcionáři a která ovládá kolem 35 procent slovenského trhu, je vlastní lihovar. Zvláště v současné době, kdy je v Evropě nedostatek jemného lihu a jeho cena závratně roste. Sám šéf české dceřiné firmy Štesl má pověst zkušeného manažera. Třináct let až do roku 2006 působil v ústecké skupině Drinks Union, která v té době spojovala produkci lihovin KB Likér a piva (například Zlatopramen) a jejíž lihovarnická část po prodeji pivního oboru Heinekenu zůstala s novým názvem Granette. Před několika měsíci se spojila se Starorežnou a vznikl tak druhý největší producent lihovin v Česku.


"My se teď necítíme Nicolausem ohroženi, ale nepodceňujeme jej," reaguje mluvčí Granette Josef Vejlupek. "St. Nicolaus je jedním z neznačkových výrobců a má šanci posílit na úkor lokálních výrobců. Nás ale neohrožuje," přidává se Petr Pavlík, šéf Unie výrobců a dovozců lihovin a generální ředitel Stocku, jenž ze 40 procent ovládá tuzemskou spotřebu zhruba 70 milionů litrů lihovin a likérů.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Miroslav Petr
25.05.2011 - 09:52:17

ALKOHOLICKÉ NÁPOJE
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

20.08.2010 - Jak se loni dařilo pražským hotelům

Společnost Labartt Hospitality ve spolupráci s ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

14.04.2014 - Barman Milan Červenka ovládl Bohemia Sekt Cocktail Competition

Prestižní soutěž v barmanském a baristickém umění Grand Prix ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.