Novým obchodním ředitelem likérky Jan Becher se stal Erik Čížek
Novým obchodním ředitelem a. s. Jan Becher - Karlovarská Becherovka (JBKB) se stal dosavadní marketingový ředitel firmy Erik Čížek (40). Na tomto místě vystřídal Vladimíra Vavřicha, který se staral o obchody Becherovky od roku 2007 a ze společnosti odchází. Obchodní ředitelé nejsou do tajné receptury na přípravu likéru zasvěceni, řekla dnes ČTK mluvčí firmy Eva Kotýnková.
Nový obchodní ředitel Čížek v minulosti pracoval jak v marketingových, tak i v obchodních útvarech řady společností. Do Becherovky nastoupil v roce 2004 a nejprve zastával pozici marketingového manažera pro Becherovku, vína a Evian. V prosinci 2006 byl jmenován na místo marketingového ředitele JBKB. Vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze - obor mezinárodní obchod a dále studoval v Dijonu ve Francii.
Firmě JBKB klesl v uplynulém finančním roce kvůli krizi zisk v porovnání s předchozím obdobím o zhruba 26 milionů korun na 226,8 milionu. Výkony firmy, která je součástí nadnárodní skupiny Pernod Ricard, přesáhly 812 milionů korun a meziročně se zvýšily zhruba o 65,4 milionu. Společnost počítá finanční rok od července 2008 do června 2009.
JBKB začala vloni v červenci stavět nový výrobní provoz v Karlových Varech Bohaticích za 100 milionů korun. Přesune do něj výrobu z centra města. Nová výrobní hala umožní zvýšit produkci i optimalizovat náklady na výrobu likéru. Se zahájením zkušebního provozu se počítá letos na přelomu května a června. Nová hala bude u stáčírny, jež vznikla v roce 2005. Po jejím dokončení se do ní přesune výroba z centra města.