České restaurace v posledních letech rozšířily nabídku vín, z nichž většina pochází z tuzemských vinařství. Vyplývá to ze statistik velkoobchodní společnosti Makro Cash & Carry ČR, která má zhruba 800.000 registrovaných zákazníků z řad podnikatelů, zejména obchodníků a firem podnikajících v gastronomii.
"Průměrné české gastronomické zařízení nyní nabízí ve svém vinném lístku 15 druhů vín, z nichž 60 procent pochází z domácí produkce," sdělila dnes ČTK mluvčí společnosti Makro Cash & Carry ČR Romana Nýdrle.
Za posledních deset let se nabídka domácích vín v restauracích podle statistik společnosti Makro přibližně zdvojnásobila. "Restaurace navíc kladou stále větší důraz nejen na vlastní sortiment vín, ale i na vzhled a prezentaci vinného lístku," podotkla. Makro nyní kvůli rostoucí poptávce připravilo speciální katalog tuzemských vín určený pro majitele restaurací.
Vínu se v Česku daří, jeho spotřeba v posledních letech stoupá. Zatímco v roce 1993 byla průměrně 12 litrů vína na osobu ročně, nyní se pohybuje kolem 17 litrů. I tak ale Česko zaostává za Evropou, kde se průměr pohybuje od 25 do 32 litrů.
Do Česka bylo předloni dovezeno 1,585 milionu hektolitrů vína, což bylo v meziročním srovnání o 114.000 hektolitrů více. Vývoz českého vína vzrostl více než dvojnásobně, a to na 177.000 hektolitrů. Mezi největší odbytiště českých vinařů patřilo Slovensko, kam bylo vyvezeno téměř 43.000 hektolitrů vína.
Hlavní strana | Články od nejnovějšího | Aktuálně | Alkoholické nápoje | Pivo | Víno | Nealkoholické nápoje |
Potraviny/Kuchyně | Hotel/Wellness/Spa |
Nové výrobky • | Recepty • |
Inzerce • |
Databáze dodavatelů • | Nápoják • |
Autor: ČTK
12.03.2010 - 07:12:57
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...