GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 21.10.2018, svátek má Brigita
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » VÍNO

Vlastnit vinice je chic

 

 

Vlastnit vinice je chicVíno a móda mají k sobě blíž, než se obecně ví. Nejde o sklenky sektu podávané při otvírání butiků a v zákulisí módních přehlídek. Do vinných sklípků míří i lahve od Karla Lagerfelda nebo z vinic Salvatore Ferragama.


Jean-Paul Gaultier navrhl černočervenou láhev šampaňského Piper-Heidsieck výhodně koupit v černé síťce připomínající punčochy a Emilio Pucci navlékl Veuve Clicquot La Grande Dame do pestrobarevného neoprenového oblečku. Módní návrháři jsou prostě i ve světě vína jako doma. Jejich design totiž dobře prodává. Slavné jméno dodá lahvím šampaňského trochu z hvězdné slávy a nešumivým vínům sex-appeal. Móda a víno se ale proplétá ještě mnohem důkladněji. Do produkce vína se totiž pouštějí i některé módní domy.


Boty nebo víno?


Italský módním dům Salvatore Ferragamo pěstuje v Toskánsku víno na vinicích o čtyřiceti hektarech. Pokud byste ale hledali ve vinotékách víno pod touto značkou, neuspěli byste. Rodina totiž své víno prodává pod názvem Il Borro, jak se jmenuje pozemek, ze kterého pochází.


O vinice se stará vnuk zakladatele značky Salvatore Ferragamo, který po svém dědovi zdědil i jméno. "Můj otec na tomto pozemku jezdil na lov s vévodou DAosta, kterému patřil až do roku 1993, kdy usedlost koupila v dost zdevastovaném stavu naše rodina a dala ji znovu dohromady," řekl magazínu Bloomberg Businessweek Ferragamo. První víno z vinic Il Borro vzešlo v roce 2007. Kromě Il Borro pěstuje Ferragamo víno i na pozemcích s názvem Montalcino. Zatímco za boty italské značky dáte i několik desítek tisíc korun, za lahev vína několik desítek eur.


Kromě Salvatore Ferragama vínu propadl i Renzo Rosso, bohémský zakladatel značky Diesel, známé pro roztrhaný denim. Ten víno pěstuje na stovce hektarů na kopcích Marostica nedaleko Benátek. Můžete si přitom vybrat ze Chardonnay, Merlotu Cabernet Sauvignon nebo Pinot Nero. Ročně se tu vínem naplní dva tisíce lahví pod značkou Renzo di Rosso.


Nejen italské módní značky si potrpí na vlastní vinice. Francouzský módní dům Chanel vlastní vinařství Chateu Rauzan-Segla v kraji Bordeaux. Vinařství, které existuje už 350 let, koupili bratři Wertheimerové, vlastníci Chanelu, v roce 1994. Vyrobí se tu 200 tisíc lahví vína ročně. A není divu, že viněty pro vinařství navrhuje návrhář Chanelu Karl Lagerfeld, jehož jméno dokáže cenu popostrčit ještě o kousek výše. Lagerfeld je vůbec přeborníkem na spolupráci s vinaři. Limitovanou edici skleniček a lahve šampaňského uzavřených v růžovém kufříku navrhl i pro značku Dom Perignon.


Je libo šuplíček na otvírák?


Spojitost se světem vína má i francouzský módní dům Louis Vuitton. Značka, která začínala jako výrobce zavazadel na zakázku, nabízí i speciální kufříky na převoz kompletní vinné výbavy. V dílnách v Asnieres tak vznikl kufříček, do kterého pasuje přesně lahev vína Bordeaux nebo Bourgogne, dvě křišťálové skleničky a šuplíček na otvírák.

 

Se značkou Louis Vuitton je pevně spjat i výrobce šampaňského Moët & Chandon. Obě značky totiž patří pod křídla skupiny LVMH. Výrobce šampaňského udílí každým rokem ceny Etoile Awards, které oceňují významné osobnosti ze světa módy. Letos si cenu odnesl módní fotograf Mario Testino.


Milovníkem vína je ostatně i majitel skupiny LVMH Bernard Arnault, který vlastní i vinařství Chateau Cheval Blanc a proslulé Chateau dYquem. Když Arnault vinařství Cheval Blanc kupoval, musel přebíjet nabídku Liliane Bettencourtové, majitelky kosmetické skupiny LOréal. Největší Arnaultův protivník ve světě byznysu Francois Pinault, zakladatel konkurenční skupiny PPR, zase vlastní vinařství Chateau Latour. Vlastnit vinařství se pro francouzské vládce módního byznysu zkrátka stalo stejně prestižní záležitostí jako vlastnit fotbalový klub pro ruské oligarchy.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Veronika Miškovská
11.11.2011 - 11:30:32

VÍNO
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

14.09.2011 - Calvados - pálenka s historií

Calvados je typickým francouzským destilátem. Vyrábí se destilací zkvašeného jablečného ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.