Nápojáři zahrnující prestižního výrobce Laurent-Perrier zaplavují francouzské supermarkety levným šampaňským za ceny menší než deset eur (okolo 260 korun). Stalo se tak po desetiletí zdražování a zušlechťování obchodní značky bojující proti přívalu šumivých vín typu Prosecco či Cava.
"Neviděli jsme podobné agresivní zlevňování od velké šampaňské krize v roce 2000, kdy se ceny propadly po oslavách příchodu milénia," řekl analytik pařížské společnosti CM-CIC Francis Pretre a dodal: "Jestliže to bude pokračovat příští rok, dojde k vážnému narušení image šampaňského."
Trend levného pití ohrožuje celý šampaňský průmysl ve kterém se ročně globálně protočí 4,4 miliardy dolarů.
Podle francouzské vinařky Carole Duval-Leroy je levné prodávání výběrových značek krátkozraké a ničí jejich hodnotu. "Jakmile jednou ceny padnou, potřebujeme na nápravu roky," řekla nedávno Duval-Leroy a dodala: Ti, kteří prodávají šampaňské levněji, mají problémy s provozním financováním."
Výrobci šampaňského jsou přitom zvyklí spíše ceny zvyšovat. Zatímco hodnota prodaných lahví se během uplynulých dvaceti let zdvojnásobila, jejich produkce stoupla pouze o zhruba 20 procent.
Zdroj: www.ihned.cz
Hlavní strana | Články od nejnovějšího | Aktuálně | Alkoholické nápoje | Pivo | Víno | Nealkoholické nápoje |
Potraviny/Kuchyně | Hotel/Wellness/Spa |
Nové výrobky • | Recepty • |
Inzerce • |
Databáze dodavatelů • | Nápoják • |
Autor: Jan Záluský
31.12.2009 - 08:38:20
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...