GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 20.04.2024, svátek má Marcela
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » VÍNO

Vinařství za Jaguára

 


Champagne Bruno Paillard
Avenue de Champagne
51 100 Reims
www.champagnebrunopaillard.com

 


ilustracni fotoVíte, který podnik je nejmladším výrobcem vína v oblasti Champagne? Vinařství Bruno Paillard. Jeho rodina sice obchoduje s víny již po mnoho generací, ale neustále nemohla najít to pravé šampaňské podle svých představ. Proto v roce 1981 tehdy sedmadvacetiletý Bruno prodal starého Jaguára MK2, aby získal kapitál potřebný k založení podniku.


Všeobecně byl jeho čin považován za naprosté bláznovství, protože nejmladší vinařství v této oblasti měla za sebou více než stoletou historii a velké zkušenosti s výrobou šumivých vín. Okamžitě od uvedení na trh ale značka slavila úspěch a už v roce 1988 ji známý anglický kritik vína Hugh Johnson pochválil a i díky tomu získala na významu.


Tři roky v kvasinkách


Čím že jsou tato vína tolik odlišná od ostatních? "Naše vína mají svůj čas, nespěcháme s jejich výrobou, ale necháváme je v klidu dozrát. Normálně se nechávají zrát vína na kvasinkách po dobu jednoho roku, naše cesta je odlišná. Vína nejprve tři roky leží na kvasinkách a poté po odstranění kalů ještě nějakou dobu zrají, než jsou uváděna na trh," popisuje odlišnosti výroby exportní manažer firmy Ronan Lamballais.


Víno tím získává na jemnosti a eleganci, delším zráním se bublinky zjemňují a působí méně agresivně. "Naší velkou devízou jsou také vinice, které vlastníme, většinou se nacházejí v části Champagne nazývané Cote de blanc, a tudíž naše vína obsahují větší podíl odrůdy Chardonnay. Ta sama o sobě propůjčuje našim vínům ovocnost, svěžest a eleganci. Vlastníme 29 hektarů vinohradů, převážně ve vyšších kvalitativních kategoriích Premier a Grand Cru. Tím, že zpracováváme jen vlastní hrozny z našich vinic, můžeme od počátku kontrolovat kvalitu a ovlivnit více výsledné víno," vypráví Lamballais. Kapacity vinařství postupně přestaly stačit, a tak se Bruno Paillard pustil v roce 1990 do stavby nového vinařství s moderním výrobním prostorem.


Hebkost ve starých sudech


Bruno Paillard chtěl od počátku vyrábět víno, které se bude od ostatních lišit právě svou jemností a elegancí. Aby toho do­sáhl, musel nejen prodloužit čas výroby, ale také pozměnit některé postupy. Rozhodl se proto proces kvašení provádět v malých sudech typu barrique, ale na rozdíl od ostatních výrobců sudy kupuje až po třech letech používání od jednoho vinaře z oblasti Bordeaux.


"Důvod, proč používáme staré sudy, je jednoduchý: nové dřevo přenáší do vína příliš dřevitosti či tvrdosti a naší snahou je dosáhnout jemného vína. Po několika letech používání se sud opotřebí a dřevo již tolik vínu nedává. Pro nás je pouze důležité provádět kvašení vín ve dřevě, abychom za pomoci procesu mikrooxidace dosáhli větší hebkosti," popisuje výrobní proces Lamballais.


Zajímavostí a odlišností vinařství Paillard je také portfolio jejich vín, produkují totiž vína pouze v kategorii brut. Žádná sladší vína tu zde nenajdete. Dokonce i jejich růžové šampaňské je díky malému obsahu cukru velmi příjemně svěží a lehké.


Značka Paillard je také od roku 1985 prvním výrobcem, který na své lahvi hovoří o víně samotném a uvádí na etiketě údaje důležité pro spotřebitele. Najdeme tam tedy nejen popis vína a jeho odrůdové složení, ale také datum degorzáže, tedy odstřelení kalů - kvasinek. Dozvíme se rovněž, kolik bylo přidáno cukru.


Vůně chleba a čerstvého ovoce


Jaká že tedy jsou šampaňská z vinařství Bruno Paillard? Základní Premier Cuvée je velmi hebké, elegantní s příjemným perlením a ovocnou dochutí.


Reserve Privée grand cru blanc de blanc je více minerální, tvrdší s hodně dlouhým závěrem. V nabídce najdeme i ročníková vína, třeba Asemblage ročník 1999 voní po čerstvě dopečeném chlebu a lesním ovoci, v chuti nabízí příjemnou eleganci, jemnost s projevem citrusů. Premier Cuvée rosé s velkým podílem odrůdy Pinot Noir je příjemně voňavé, připomíná lesní ovoce a třešně, v chuti je živé, svěží s příjemnou kyselinkou.


Velmi odlišná strategie výroby a celkového přístupu se nakonec vyplatila a značka Bruno
Paillard se stala jednou z nejúspěšnějších. Dnes exportují do více než čtyřiceti pěti zemí světa, jejich vína jsou podávána v prestižních podnicích a při vybraných příležitostech. Sen jednoho mladého Francouze se díky obrovské píli a nasazení stal skutečností.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Aleš Pokorný
07.10.2010 - 07:13:43

VÍNO
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

05.06.2009 - Nově diskutované předpisy pro solária

V listopadu 2008 se otevřely brány veletržního areálu v Kolíně ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.