GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 18.06.2018, svátek má Milan
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » VÍNO

Vinaři: Svatomartinského vína se prodalo o třetinu více než loni

 

 

ilustracni foto Rekordních 1,65 milionu láhví Svatomartinského vína, zhruba o třetinu více než loni, prodali letos čeští vinaři. ČTK to řekl předseda rady Vinařského fondu řekl Milan Venclík. Fond tento svůj projekt spolu s podporou pití růžového vína považuje za stěžejní a obrovsky úspěšný.


"Pět let fungující projekt Svatomartinského vína u nás vygumoval tradici beaujolais. Kouzlo pro vinaře je v tom, že se velmi rychle dostává k penězům. Rychle vyrobí a rychle prodá," uvedl.


Před pěti lety začínali vinaři v Česku s prodejem 125.000 láhví a už druhý rok prodej beaujolais překonali, uvedl ředitel fondu Jaroslav Machovec. Beaujolais už podle něj na svých internetových stránkách prodej v Česku nezveřejňuje. Machovec ho letos odhaduje na 150.000 až 180.000 láhví. Sami přiznávají, že se jim výrazně snížil odbyt, dodal.


Prodej 1,65 milionu láhví je podle Venclíka neuvěřitelný. "Podobný boom se nepodařil ani v Rakousku," uvedl.


Vinařský fond dále už tři roky silně podporuje moravská a česká růžová vína. "Až se úplně etablují na trhu, tak bude ta subvence nižší, ale zatím se to nenastalo," dodal. Podle Venclíka roste prodej růžových vín meziročně o stovky procent, protože před čtyřmi lety tento nápoj v Česku nebyl populární. "Tato lehčí vína zasáhla zejména mladší populaci a ženy. Pijí se zejména v létě. Letos se jich určitě prodají statisíce láhví," dodal.


Svatomartinská vína, jejichž kvalita za pět let výrazně vzrostla, podle Venclíka zvýšila zájem o vína z ČR. "Díky Svatomartinským vínům upoutáme pozornost na česká i moravská vína. Spotřebitel ochutná a zjistí, že je to skvělé víno a pak už si ho hledá v gastronomii a v obchodech. A to se povedlo," řekl Hana Karnoldová, marketingová specialistka Bohemia Sektu, největšího výrobce vína a sektů v Česku.


Na řadě míst v Česku se na Svatomartinské víno nabalují další kulturní i gastronomické akce. "U Plzně se vyrábí známě Křimické zelí. Ve dnech kolem Martina (11. listopadu) se tu ale nedalo sehnat, protože všichni dělali husu se zelím. To jsou ty synergické efekty," řekla Karnoldová.


Svatomartinská vína hodnotí podle Venclíka komise odborníků, které letos vybrala 115 druhů. Pokud neprojdou, nesmí se dostat na trh, dodal. Loni se těchto mladých vín v ČR prodalo 1,1 milionu láhví.

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: ČTK
01.12.2010 - 10:25:56

VÍNO
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

04.06.2009 - DAŇOVÉ ŘÍZENÍ - Obrana proti daňové kontrole

Při sporech s finančním úřadem vám potřebné argumenty dodají judikáty.

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

20.02.2009 - VIVA TEQUILA! Střet mýtů a reality

To co je pro Moraváka slivovice, Řeka ouzo či Itala ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.