GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 24.09.2018, svátek má Jaromír
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PIVO

Akademie gastronomických umění pomáhá pozvednout kvalitu restauračních zařízení

 

 


ilustracni fotoDegustace piva a rozpoznávání chutí a vůní, které do něj nepatří. Správná péče o sklo, výčepní technologii a servírování i exkurze do míst, kde se pivo vyrábí. To je jen zlomek atraktivního programu, který tento týden absolvovali frekventanti Akademie gastronomických umění v Brně. Školení, které už poněkolikáté pro majitele a provozovatele restaurací organizuje společnost Heineken Česká republika, bude v příštích dvou týdnech pokračovat v pivovarech Krušovice a Velké Březno.

 

Smyslem projektu Akademie gastronomických umění je zprostředkovat všem hostinským a provozovatelům restaurací tolik zásadních informací z jejich oboru, aby mohli usilovat o propůjčení certifikátu Garance kvality. „Akademie gastronomických umění se uskutečnila už letos na jaře, a to dokonce jako třísemestrální studium. Kvůli velkému zájmu jsme se rozhodli první semestr zopakovat i teď na podzim. V Brně se ho zúčastnilo sedm desítek lidí ze 30 restauračních zařízení prakticky z celé Moravy. Hodně účastníků přijelo například z okresu Brno-venkov," konstatuje obchodní sládek Heinekenu Svatopluk Vrzala. Pořadatelé školení podle něj prioritně oslovují provozovny, které už jsou do procesu certifikace zapojeny. Další vhodné zájemce z kvalitních restaurací vytipovávají obchodní zástupci.

 

Hlavním cílem projektu je snaha o zvyšování kvality gastronomie. Majitelé a provozovatelé restauračních zařízení se dozvědí veškeré dostupné a ucelené informace i novinky ze svého oboru. Po absolvování akademie vědí všechno o správné péči o pivo - od závozu do provozovny přes skladování, správnou péči o výčepní technologii, čepování, péči o sklo a servírování. Účastníci školení pivo také degustují a rozpoznávají chutě, které do něj nepatří. Všichni se školili i ze správného čepování piva.

 

Akademie gastronomických umění se za jednu provozovnu smí účastnit až tři lidé. Vedle majitele či provozního a obsluhy také věrný host. „Štamgast v restauraci, kam pravidelně chodí, představuje mezi ostatními jistou autoritu a může ovlivňovat mínění hostů. Právě proto by měl vědět, že se v jeho oblíbené hospodě o pivo pečuje tak, jak má," konstatuje Svatopluk Vrzala.

 

Absolvování Akademie gastronomických umění je nezbytné k získání certifikátu Garance kvality, který se propůjčuje jednotlivým provozovnám. „Jde o vstupenku do společnosti certifikovaných provozoven s názvem Liga garantované kvality, tedy prestižního klubu, kterému náleží řada výhod. Těmi jsou například bezplatná sanitace pivního vedení podle nejvyšších standardů," říká Svatopluk Vrzala. Cesta k získání certifikátu ale není jednoduchá a provozovna musí nejprve splnit řadu přísných kritérií. Ty se týkají příjmu a skladování sudů, péče o pivní sklo, prezentace značek i sanitace. Všechny uvedené podmínky musí certifikovaná provozovna splňovat dlouhodobě. Aktuální stav přímo na místě kontrolují obchodní sládci, tedy Svatopluk Vrzala na Moravě a Vlastimil Ševčík v Čechách.

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

10.10.2011 - 17:04:31

PIVO
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.