GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 24.09.2018, svátek má Jaromír
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PIVO

Češi preferují české pivo, České pivo ale většina nezná 

 

 

ilustracni fotoJiž tři roky se domácí pivovary mohou chlubit nálepkou, že jejich pivo je skutečně české. Jenže jen necelá pětina lidí vůbec ví, že něco jako známka kvality s názvem České pivo skutečně existuje. Zjistil to nedávný průzkum agentury TNS AISA, objednaný lídrem trhu - Plzeňským Prazdrojem.


Označení České pivo, které je garancí tuzemské produkce, technologie a surovin, povolila zdejším pivovarům užívat na etiketách Evropská komise.


A pivovary, jako je Prazdroj, Heineken, Bernard a další, je také náležitě využívají.


"Je pravda, že lidé o označení České pivo ještě moc nevědí. Připravujeme letos kampaň, která by to měla alespoň zčásti změnit," říká výkonný ředitel Českého svazu pivovarů Jan Veselý. Vše podle něj závisí na tom, kolik peněz svaz na propagaci sežene.


Znalost podobného označení kvality tuzemských potravin a dalších výrobků, jako třeba Klasa nebo Czech Made, je mnohem vyšší. Například značku Klasa zná zhruba 80 procent lidí, stát do její propagace investoval miliony.


České pivo je mladší a hlavně - svaz pivovarů ani samotné pivovary do reklamy tohoto označení neinvestovaly ani korunu.


Podle pivovarníků je tak znalost značky u 23 procent respondentů vlastně úspěch. "Z výsledků průzkumu vyplývá pro nás, české sládky, potěšující závěr - Češi věří českému pivu, prostě jej považují za nejlepší. Preferují české suroviny, které jim právě chráněné zeměpisné označení garantuje," říká vrchní sládek Prazdroje Jan Hlaváček.


Vznik značky České pivo považují za důležitý i ve skupině Heineken. Dosavadní znalost loga ale považuje třetí největší producent piva v Česku za nedostatečnou.


"Necelá čtvrtina konzumentů je dobrým odrazovým můstkem, ale určitě to není znalost, se kterou bychom byli spokojeni," míní mluvčí Heinekenu v Česku Kateřina Beute.


Podle průzkumu 69 procent z lidí, kteří značku České pivo znají, dává pivům s tímto logem při nakupování přednost.


Na prodeje pivovarů to ale velký vliv nemá. Zákazníci v Česku i za hranicemi se spíš orientují podle známosti té které značky. Často ještě spíš podle ceny, ale výjimečně kvality.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Miroslav Petr
28.02.2012 - 06:12:31

PIVO
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.