GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 22.07.2018, svátek má Magdaléna
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PIVO

Majitel Staropramenu vyzkouší v Česku další značky piv

 

 

ilustracni fotoDo skupiny StarBev nastoupil nový vlastník - koncern Molson Coors. V českém Staropramenu hodlá rozšířit prodej pivních limonád.

 


Sedmý největší pivovarnický koncern na světě kanadskoamerický Molson Coors je v Česku. Včera - po zaplacení ceny 2,65 miliardy eur investiční společnosti CVC Capital Partners - ovládl středoevropskou skupinu StarBev. Do ní patří kromě Pivovarů Staropramen v Česku i pivovary v dalších šesti zemích střední a východní Evropy.


Mateřská společnost změnila název ze StarBev na Molson Coors Centra Europe (MCCE) a do čela společnosti nastoupil dosavadní generální ředitel Molson Coors ve Velké Británii a Irsku - devětačtyřicetiletý Mark Hunter. Nemá v plánu nijak měnit portfolio značek skupiny. Nový vlastník ale počítá s tím, že na zdejším trhu otestuje zájem také o některá piva z vlastní produkce.


Na český trh by se tak mohly dostat značky, jako jsou Coors Light, Carling, Molson Canadian nebo z Velké Británie značka Doom Bar, silnější svrchně kvašené pivo typu Ale.


Molson Coors na americkém kontinentu sází v poslední době také na mix piva s limonádou, případně ledovým čajem. Podobně jako Staropramen, který v Česku loni odstartoval svým Cool Lemonem nevídaný boom zájmu o tyto pivní limonády, po německém vzoru označované často jako radler.


Citronové a grepové pivo, to je podle Huntera inovace, která udělala na nové majitele největší dojem. A hodlají ji co nejvíc rozšířit. Případně i pomocí distribuce vlastních značek ze zámoří. "Rozhodně tady ale nechceme naše značky násilím vnucovat. Místní tým už zjišťuje, zda mají šanci na uplatnění. A podle toho se rozhodneme," říká Hunter.


Předpokládá, že devět pivovarů, které nyní skupina MCCE ovládá v Česku, Srbsku, Chorvatsku Rumunsku, Bulharsku, Maďarsku, Černé Hoře a Bosně a Hercegovině, postupně zvýší svou produkci z loňských 13,3 milionu hektolitrů.


Nejvíc si Molson Coors slibuje od Pivovarů Staropramen (loňský výstav převýšil tři miliony hektolitrů). Tuto prémiovou značku celé skupiny chce nový vlastník víc rozšířit na nové trhy i posílit prodej v těch stávajících. "Převzali jsme velmi dobrý byznys a chceme z něj udělat vynikající byznys," tvrdí Hunter.


Tvrdí také, že nový majitel nehodlá postupovat jako některé velké koncerny, které po akvizici skupiny pivovarů část posléze uzavřely. "To rozhodně v plánu nemáme. Jsme přesvědčeni, že skutečně dobré pivní značky jsou spojené s konkrétním místem a mají tak konzistentní kvalitu. A tohle podrýt by bylo velmi nebezpečné," říká.


Molson Coors má kromě MCCE pivovary ve Spojených státech (ve společném podniku se světovou dvojkou a vlastníkem českého Plzeňského Prazdroje společností SABMiler), v Kanadě, Velké Británii a Irsku. Loňským ročním výstavem 50 milionů hektolitrů je sedmým největším pivovarnickým koncernem na světě. Loni vydělal 674 milionů amerických dolarů při tržbách 3,5 miliardy dolarů.


"Část manažerů Molson Coors pracovala před lety ve skupině Bass, která kdysi u nás Staropramen také vlastnila. Český trh znají velmi dobře," říká výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý.


Podle některých analytiků je za nákupem středoevropských pivovarů snaha Molson Coors vymanit se ze stagnujícího domácího pivního trhu. Například v Kanadě klesl podle ekonomického magazínu Canadian Business podíl piva na prodeji všech alkoholických nápojů z 52 procent v roce 2000 na loňských 45 procent. Velcí hráči proto logicky hledají odbytiště a nové trhy, kde se dá. A někdy s nevelkým úspěchem. "Většina atraktivních zahraničních pivovarů byla obsazena. StarBev byla jedna z posledních příležitostí," cituje Canadian Business analytika Kaumila Gajrawala z UBS Securities v New Yorku. Akvizici StarBevu označuje deník za nákladnou (Molson Coors se ve výběrovém řízení utkal s japonským koncernem Asahi) a riskantní. "Bude to výzva pro vedení Molson Coors," uvádí Canadian Business.

 

Molson Coors a Staropramen

 

50 mil. hektolitrů


piva uvařily loni pivovary z koncernu Molson Coors. Společnost kromě toho zajišťuje po světě prodej i řady konkurenčních značek.


13,3 mil. hektolitrů


piva uvařilo loni devět pivovarů skupiny StarBev v sedmi evropských zemích - včetně českého Staropramene.


3 mil. hektolitrů


piva uvařila loni dvojka českého trhu, Pivovary Staropramen (v Praze a Ostravě). Staropramen je prémiová značka celé skupiny StarBev - nyní Molson Coors Central Europe.

 

NOVÝ ŠÉF

Skot Mark Hunter vystřídal ve vedení skupiny StarBev Belgičana Alaina Beyense, kterého dosadil před dvěma lety tehdejší majitel CVC Capital Partners. Od včera vládne Staropramenu a dalším osmi pivovarům skupiny koncern Molson Coors. Hunter přišel do Prahy z pobočky koncernu ve Velké Británii.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

19.06.2012 - 09:22:12

PIVO
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

12.11.2008 - Čaj

V jedné čínské legendě, Shen Nung, legendární čínský císař seděl ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.