GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 25.04.2024, svátek má Marek
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PIVO

Lidé víc mixují piva a limonády, i díky tomu pivovary vaří víc než loni

 

 

Ačkoliv výroba piva roste, stále nedosahuje předkrizových čísel. Za růstem stojí vyšší zájem o mixy piva a limonád, stále větší oblibě se v Česku těší také silná speciální piva.

 

 

ilustracni foto

 

 

České pivovary v letošním půlroce uvařily víc piva než loni a to o 1,4 procenta. Za růstem přitom stojí zvyšující se výroba mixů piva a limonád, vyplývá z údajů Českého svazu pivovarů a sladoven.


Svůj vliv má i vyšší počet turistů v Česku, kterých podle Českého statistického úřadu v letošním prvním čtvrtletí přijelo 2,6 milionu hostů, tedy o 12,8 procenta více než před rokem.


Přes pozvolný růst výroby, který začal již loni, zůstává podle Veselého produkce českých pivovarů stále pod úrovní, kterou měla před propadem, jež nastal v důsledku ekonomické krize.


Hit letošního léta


Lehká piva s ovocnou příchutí se stala hitem letošní sezóny. Inspirovány loňským úspěchem citronového piva Staropramen Cool Lemon uvádí nízkoalhoholické nápoje vzniklé smícháním světlého piva a ovocné limonády či džusu na trh další pivovary.


Výkonný ředitel svazu Jan Veselý v květnu odhadl, že podíl těchto nápojů na pivním trhu by mohl letos dosáhnout zhruba tří procent. Ještě v roce 2010 byla jejich výroba prakticky nulová.


Loni tuzemské pivovary uvařily o 2,7 procenta více piva než v roce 2010. Zastavil se tak tři roky trvající pokles. Výroba se zvýšila především díky novým pivům na trhu, prodeji piva v PET láhvích a rostoucímu vývozu. Vzhledem k absenci přesných dat od některých pivovarů, které ze svazu v posledních letech vystoupily, neuvádí svaz absolutní čísla, pouze meziroční indexy.


Podle Veselého proto v pololetním číslech chybí z velkých pivovarských skupin pouze údaj skupiny Pivovary Lobkowicz. Ta následně nepřímo potvrdila, že se její výroba vyvíjela v souladu s trhem. "Jsme velice blízko tomuto číslu (1,4 procenta)," řekl manažer obchodních značek skupiny Petr Božoň.


Malé pivovary tvoří asi procento trhu


Stále větší oblibě se v Česku těší také silná speciální piva. Odborníci se shodují, že velké pivovary donutila ke zrychlení inovací ekonomická krize, kvůli níž v letech 2009 a 2010 propadla domácí výroba piva bezmála o 15 procent. Inspirací pro velké firmy jsou minipivovary.

 

Malé restaurační pivovary, které nemohou velkým výrobcům konkurovat množstvím vyrobeného piva, se snaží zákazníky již několik let lákat na jiné pivo, než je nejrozšířenější světlý ležák. Díky malým vyráběným objemům mohou více experimentovat a vařit speciály či ochucená piva. V Česku je dnes minipivovarů již kolem 150, jejich celkový výstav se však na celkové výrobě podílí zhruba jen jedním procentem.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: mil, ČTK
31.07.2012 - 14:20:20

PIVO
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

28.01.2009 - Život je krásný

Rialto není jen slavný most v Benátkách, ale i prvotřídní ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.