GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 17.11.2018, svátek má Mahulena
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PIVO

HEINEKEN Česká republika oznamuje výsledky za rok 2012

 

 

 

 

ilustracni fotoZásluhou vyššího exportu a silné poptávky po pivních mixech se výroba piva v České republice v roce 2012 ve srovnání s předchozím rokem zvýšila o 2,75 %. Společnost HEINEKEN Česká republika, a.s. loni uvařila 2,44 miliony hektolitrů piva značek Krušovice, Zlatopramen, Březňák, Starobrno a Hostan. Oproti roku 2011 se jedná o nárůst o 2,4 %, který odpovídá celkovému vývoji výroby piva. Tuzemské prodeje přesáhly 1,9 milionů hektolitrů a zaznamenaly nárůst o téměř 4 %, který lze v prostředí měnících se preferencí pivních konzumentů a silné konkurence na trhu považovat za velký úspěch.

 

Door Plantenga, generální ředitelka společnosti


HEINEKEN Česká republika, k situaci v pivovarnictví poznamenává: „Po dvouletém poklesu pivního trhu v letech 2009 a 2010 nastalo v roce 2011 mírné oživení poptávky. Jsme potěšeni, že tento růst pokračoval i v roce 2012. Výsledky společnosti HEINEKEN Česká republika navíc dobře ilustrují trendy typické pro celý pivní trh. Těmi jsou rostoucí obliba pivních mixů a poptávka po inovativních produktech a atraktivních obalech."

 

Nárůst prodejů na tuzemském trhu: téměř 4%


Prodeje společnosti na tuzemském trhu se ve srovnání s předchozím rokem zvýšily o téměř 4 %. Velkou zásluhu na tomto výsledku má úspěšný dvouciferný růst prodejů značky Zlatopramen. Příjemně překvapily zejména prodeje v březnu 2012 představeného piva Zlatopramen Radler, které trojnásobně překročily očekávaný objem.

 

Dalším podstatným faktorem byl pokračující úspěch


Maxilahví. Na tento obalový typ v současnosti připadá jedna čtvrtina celkového odbytu společnosti, přičemž v roce 2012 se prodeje v něm distribuovaného piva zvýšily o cca 50 tisíc hektolitrů. Loni v tomto obalovém typu rostly prodeje piv Zlatopramen 11, Krušovice Desítka, Krušovice Dvanáctka a Březňák. Další inovací, která přinesla dlouho nevídanou změnu, bylo Starobrno Nepasterizované, jehož uvedení na trh pomohlo zvrátit trend a obnovit růst v segmentu on-trade. V segmentu prémiových piv je patrná rostoucí popularita jediné skutečně globální pivní značky Heineken, jejíž prodeje se ve srovnání s rokem 2011 zvýšily o 30 %.

 

Bohatou nabídkou pivních speciálů vařených k mimořádným příležitostem se společnost snaží přilákat spotřebitele do českých restaurací a hospod, a zvrátit tak trend klesající spotřeby v těchto provozovnách. Skutečnou klasikou se v této kategorii stalo Zelené pivo ze Starobrna, kterého se v roce 2012 během jediného dne prodalo více než 5 tisíc hektolitrů, což je historický rekord.

 

Produkty společnosti byly v roce 2012 exportovány do 33 zemí


Exportní aktivity společnosti zahrnují 33 zemí. Celkový objem zahraničních prodejů činil více než půl milionu hektolitrů. Výrobky společnosti HEINEKEN Česká republika zaznamenaly úspěch a nejvyšší nárůst prodejů ve Velké Británii, Litvě a Slovinsku. Klíčovými exportními trhy pro společnost zůstávají Německo, Rusko a Švédsko. Zajímavým trendem stojícím za zmínku je loňský 30% nárůst prodejů Maxilahví na exportních trzích.

 

Rostoucí popularita prohlídek pivovarů


Společnost HEINEKEN zaznamenala celoročně zvýšenou návštěvnost svých pivovarů. Pivovary Krušovice, Starobrno a Velké Březno v roce 2012 přivítaly téměř 100 tisíc návštěvníků. Tento nárůst je přisuzován zahájení specializovaných prohlídek pro milovníky piva v Krušovicích, otevření víkendových prohlídek v pivovaru Starobrno a vyzdvižení kulturního dědictví a krásy pivovaru Velké Březno.

 

Udržitelnost jako závazek vůči nám samotným


Společnost a její pivovary budou i v roce 2013 prosazovat udržitelný rozvoj a sociální odpovědnost. V roce 2010 skupina HEINEKEN s hrdostí představila program Brewing a Better Future, který je na další desetiletí její komplexní a integrovanou strategií v oblasti udržitelnosti. Tento program rozšiřuje snahy skupiny na poli udržitelnosti a podporuje její dlouhodobou ambici stát se nejekologičtějším výrobcem piva na světě. Zvláštní pozornost společnost věnovala také bezpečnosti práce, ekologickým obalům a snížení uhlíkové stopy. Společnost HEINEKEN Česká republika je plně zavázána program Brewing a Better Future dodržet a chce být jedním z nejekologičtějších výrobců nápojů v České republice. V praxi to znamená, že společnost v roce 2012 snížila spotřebu všech svých klíčových energií. Posuzováno měřítky, která jsou společná pro všechny společnosti skupiny HEINEKEN, v roce 2012 byl český HEINEKEN jednou ze tří nejekologičtějších společností skupiny. V červnu byla publikována Zpráva o udržitelnosti obsahující veškeré údaje týkající se tohoto tématu.

 

2013 - rok Zlatopramen Mystery a piva Krušovice Pšeničné


Společnost HEINEKEN Česká republika nedávno představila dvě novinky s cílem uspokojit náročné české spotřebitele a uspět díky svým inovacím ve vysoce konkurenčním prostředí. Těmito klíčovými inovacemi jsou Zlatopramen Mystery, nový drink se třemi atraktivními příchutěmi, a Krušovice Pšeničné, kterým se společnost snaží oživit dlouhou tradici vaření pšeničných piv v našich zemích.

 

Rok 2013 nicméně přináší i nové výzvy. Ačkoliv současná čísla vypadají optimisticky, doba zůstává nejistá, přičemž vývoj pivního trhu bude záviset na hospodářské situaci v České republice a v Evropě a také na jejích dopadech na důvěru a kupní sílu českých konzumentů piva.

 

HEINEKEN je třetí největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva. V České republice do společnosti HEINEKEN patří tři pivovary: od roku 2003 pivovar Starobrno v Brně, od roku 2007 Královský pivovar Krušovice ve středních Čechách a od roku 2008 pivovar Velké Březno v severních Čechách. Společnost HEINEKEN Česká republika je v současnosti třetím hráčem na domácím trhu s pivem, v exportu se řadí mezi nejdůležitější vývozce. Do portfolia společnosti patří značky Krušovice, Zlatopramen 11°, Starobrno, Březňák, Zlatopramen Radlery, nealkoholický Zlatopramen NA, Hostan a regionální značky Dačický a Louny. Piva pravidelně vyhrávají ceny na domácích i zahraničních degustačních soutěžích. Mezi nejcennější vítězství z roku 2012 tak patří dvě druhá místa z Monde Selection - Quality Award pro krušovickou Desítku a Dvanáctku, dále první místo pro Starobrno Ležák a druhé místo pro Krušovice Imperial ze soutěže World Beer Cup v San Diegu. Nedílnou součástí strategie společnosti v České republice je projekt Brewing a Better Future, jehož cílem je snižování dopadu výroby (spotřeby vody, energií a CO2) a distribuce na životní prostředí, prosazování zodpovědného přístupu ke konzumaci piva a práce s místními komunitami. Největší ambicí HEINEKENU do budoucna je tak stát se nejekologičtějším výrobcem piva v České republice. Více informací naleznete na www.heinekenceskarepublika.cz.

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

14.05.2013 - 08:42:15

PIVO
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

04.06.2010 - Jak začít se sushi

Přinášíme osm rad pro všechny kdo se chtějí naučit dělat ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.