GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 25.04.2024, svátek má Marek
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PIVO

Dvanáctky se v hospodách pijí nejvíce v Praze a na západu Čech

 

Dvanáctistupňová piva v restauracích lidé nejvíce oproti ostatním pivům pijí v Praze a na západě Čech, ale také na severní Moravě. Nejmenší je pak jejich obliba na jižní Moravě. Jedenáctistupňové pivo si lidé nejradši dopřejí v restauracích na jižní Moravě, "desítku" pak v západních Čechách. Podle absolutních objemových dat se skoro nejvíce, skoro pětina desetistupňových piv, vypije na severní Moravě a 18 procent v Praze. Dvanáctka je už nejvíce prodávaným pivem v restauracích. Vyplývá to z údajů agentur Nielsen a Dataservis, které ČTK poskytly Pivovary Staropramen.

U prodeje v tzv. off-trade, tedy netočeného piva například v nákupních střediscích, vede stále desetistupňové pivo v poměru 6:4 oproti silnějším mokům.

"Výčepní piva jsou u českých pivařů stále nejoblíbenější kategorií. Pokud průměrný Čech vypije 143 litrů piva za rok, připadá na desítku téměř 68,5 litru. Výčepní piva přitom ve výstavu českých pivovarů tvoří méně než polovinu," dodal pivovar.

Zajímavostí může být i oblíbenost regionálních pivovarů, které ale často jsou součástí nadnárodních společností. "Prodeje Plzeňského Prazdroje kopírují trendy v jednotlivých regionech. V některých z nich můžeme konstatovat převážnou oblíbenost jedné značky jako například na severní Moravě, kde je Radegast Ryze hořká 12 doma, a proto se jí zde vypije nejvíce z ležáků Plzeňského Prazdroje," řekla ĆTK mluvčí Prazdroje Jitka Němečková.

Dvě největší české skupiny pivovarů, tedy Plzeňský Prazdroj a Pivovary Staropramen, v letošním roce slaví půlkulatá výročí, oba se tak předhánějí s kampaněmi a marketingovými akcemi na své produkty.

Plzeňští slaví 175 let od založení první várky piva Pilsner Urquell, Staropramen pak zase zrození smíchovské desítky před 140 lety.

Výstav českých pivovarů se loni zvýšil o 1,9 procenta na rekordních 20,5 milionu hektolitrů piva a nealka. Domácí spotřeba zůstala 143 litrů piva na hlavu, uvedl již dříve Český svaz pivovarů a sladoven.

Ačkoliv spotřeba zůstala stejná, o 200.000 hektolitrů se zvýšilo celkové množství vypitého piva na 16,4 milionu hektolitrů. Svaz to vysvětluje rostoucím počtem obyvatel Česka. Podle Českého statistického úřadu loni přibylo v ČR zhruba 25.000 lidí.

 

 

Poměr prodejů v hospodách (On trade) a nečepovaného piva podle stupňovitosti piva:

 

  10° 11° 12°   10° 11° 12°
ON trade 34% 29% 38% OFF trade 60% 20% 21%
Praha 36% 18% 46% Praha 62% 16% 23%
Jižní Čechy 32% 32% 36% Jižní Čechy 60% 20% 20%
Západní Čechy 40% 14% 46% Západní Čechy 61% 19% 20%
Severní Čechy 35% 32% 32% Severní Čechy 58% 23% 18%
Východní Čechy 33% 34% 32% Východní Čechy 58% 20% 22%
Střední Čechy 37% 29% 34% Střední Čechy 61% 19% 20%
Jižní Morava 27% 44% 30% Jižní Morava 54% 28% 18%
Severní Morava 34% 22% 43% Severní Morava 62% 13% 25%

Zdroj: Pivovary Staropramen na základě Nielsen a Dataservis

 

Poměr vypitých desítek v on trade podle objemu a regionů

 

Praha 18%
Střední Čechy 9%
Jižní Čechy 9%
Západní Čechy 8%
Severní Čechy 13%
Východní Čechy 10%
Jižní Morava 14%
Severní Morava 19%

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: ČTK
31.08.2017 - 09:25:42

PIVO
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

28.01.2009 - Život je krásný

Rialto není jen slavný most v Benátkách, ale i prvotřídní ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.