GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 23.04.2024, svátek má Vojtěch
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PIVO

V mezinárodní soutěži The World Beer Awards budou bojovat i piva skupiny Heineken Česká republika, hodnotit bude i krušovický sládek


HeinekenSvé reprezentanty vysílá i v tomto roce do letošního ročníku mezinárodní prestižní soutěže World Beer Awards společnost Heineken Česká republika. „Do soutěže přihlásili naši zahraniční partneři ve Velké Británii Krušovice Imperial a Krušovice Černé, které loni zabodovalo v kategorii černých ležáků a získalo titul Worlds Best Dark Lager 2009," říká Lenka Honajzerová, exportní manažerka společnosti Heineken Česká republika. Podle ní byly přímo z české exportní centrály přihlášeny další exportní pivní značky, a to Březňák Bernstein, Březňák Ležák, Zlatopramen Extra Premium a Zlatopramen Half n Half. Jedná se přitom vždy o značky, které jsou na svých cílových trzích velmi úspěšné.

 

Za Českou republiku a zároveň za Heineken Česká republika letos poprvé zasedne ve finálovém kole v odborné porotě i Tomáš Kosmák, vrchní sládek a manažer Královského pivovaru Krušovice. „Mezinárodní soutěž takového významu je pro mne velkou ctí. Mám za sebou řadu tuzemských soutěží, ve kterých jsem působil jako porotce, ale na mezinárodní úrovni je to moje premiéra," říká Tomáš Kosmák. The World Beer Awards je podle něj velmi prestižní celosvětovou událostí a ocenění mají u spotřebitelů vysokou hodnotu. „O profesionálním přístupu pořadatelů svědčí také fakt, že až do příjezdu na místo konání soutěže nebudu vědět, v jaké kategorii budu porotcem. Spektrum kategorií je tak široké, že se budu muset s některými z nich seznámit z dostupné odborné literatury. Na druhou stranu se těším také na příležitost ochutnat pro mne dosud neznámé značky a druhy piv," dodává Tomáš Kosmák.Tomáš Kosmák

 

Piva, která budou zastupovat portfolio společnosti Heineken Česká republika, patří v exportních značkách k velmi úspěšným. Například Krušovice Imperial, které získaly zlatou medaili v soutěži The World Beer Cup v Seatlu v roce 2006, se vyvážejí do více než třiceti zemí a jsou velmi oblíbené v Rusku, Německu, na Slovensku a ve Švédsku. Podobně i Krušovice Černé, oceněné loni Worlds Best Dark Lager 2009 právě v soutěži The World Beer Awards, se velmi úspěšně prodávají v Rusku, Německu, na Ukrajině a ve Finsku.

 

Březňák Bernstein je exportován výhradně do Německa a řadí se tam k oblíbeným značkám, stejně jako Březňák Ležák. Ten se vedle Německa prodává i na švédském trhu, kam se dostal na základě tendru, organizovaného státním monopolem Systembolaget, který řídí prodej alkoholických nápojů s obsahem alkoholu nad 3,5 % na švédském trhu. V rámci tohoto tendru se Březňák stal vítězem degustace samotných spotřebitelů. Zlatopramen Extra Premium a Zlatopramen Half n Half jsou také velmi úspěšné zejména na švédském trhu. „Zlatopramen Half n Half byl oceněn v roce 2007 na Beer and Whisky Festivalu ve Stockholmu ve své kategorii stříbrnou medailí. Proto věříme, že naše nominované značky mají šanci uspět i v tak velké konkurenci, která se každoročně na The World Beer Awards sejde," dodává Lenka Honajzerová.

 

Každoroční soutěž The World Beer Awards jsou prestižní celosvětovou soutěží pro piva z celého světa. Soutěž pořádá sdružení Tastingbeers.com, které v rámci světové pivní výstavy každoročně vybírá z přihlášených vzorků piva pro degustaci, nominuje odbornou porotu a následně celosvětově propaguje oceněné značky. Nejprve jsou uspořádána samostatná regionální kola pro Evropu, Ameriku a Asii, poté následuje celosvětové finále, které se koná 19. června v britském Birminghamu. Tam také budou vyhlášena vítězná piva v pěti hlavních, šestnácti vedlejších a ve více než padesáti speciálních kategoriích.

 

Heineken je třetí největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva. V roce 2003 se součástí skupiny Heineken Česká republika stal pivovar Starobrno a v roce 2007 se působnost skupiny rozrostla o Královský pivovar Krušovice a. s. V polovině roku 2008 byla úspěšně dokončena akvizice společnosti Drinks Union, a. s. V roce 2009 bylo Starobrno, a. s. fúzováno do společnosti Královský pivovar Krušovice a. s. Na počátku roku 2010 byla do obchodního rejstříku zapsána změna obchodní společnosti, kterou byla společnost Královský pivovar Krušovice a. s. přejmenována na Heineken Česká republika, a. s. V současné době je Heineken Česká republika třetím nejsilnějším hráčem na domácím trhu s pivem, v exportu se řadí mezi nejdůležitější vývozce piva.

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

17.06.2010 - 09:55:06



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 1 plus 1 je
 

PIVO
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

28.01.2009 - Život je krásný

Rialto není jen slavný most v Benátkách, ale i prvotřídní ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.