GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 12.11.2019, svátek má Benedikt
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PIVO

Oblíbené nealko pivo je na ústupu. Jeho spotřeba klesla

 

Oblíbené nealko pivo je na ústupu. Jeho spotřeba kleslaVýrazný propad loňské produkce piva zastavil dosavadní strmý růst zájmu o nealkoholické značky.




Prodej nealkoholického piva se v Česku zasekl. Pivo, které bylo dosud sázkou na jistý úspěch, loni poprvé po letech strmého růstu u spotřebitelů propadlo. Prodej nejrůznějších nealko a free značek klesl meziročně o šest tisíc hektolitrů na 568 tisíc. Jde o menší pokles, než o kolik se propadl celý pivovarnický trh, ale až dosud konzumace nealka rostla i v těch letech, kdy se pivu jako celku nedařilo.



Pivo s minimálním až nulovým obsahem alkoholu už dnes v Česku vaří na 25, tedy více než polovina průmyslových pivovarů. Mezi těmi ostatními je nemálo těch, které v současné době o vaření nealka vůbec neuvažují.


Jdeme opačnou cestou. Chceme využít mezery, jež tady vznikla na trhu - poptávce po pivu, které naopak obsahuje víc alkoholu, než dodávají běžně velkopivovary, vysvětluje sládek z Heroldu Březnice František Pinkava. Herold teď zrovna míří na trh se čtrnáctkou Bastard, která obsahuje 6,4 procenta alkoholu nebo speciálem Herold Bohemian Bronze lager s 5,8 procenta alkoholu.


Vlastní nealko pivo neprodukuje například ani větší než březnický pivovar - Pivovar Svijany. Ten si nealko značku Svijanský Vozka nechává vařit jinde. Ve Svijanech máme kapacitu plně zaplněnou klasickým pivem, vařit nealko není pro nás ekonomicky výhodné, Vozka představuje jen zlomek našich prodejů, podotýká ředitel pivovaru Roman Havlík.



Pivovary v Česku uvařily loni kolem 18,6 milionu hektolitrů piva, meziročně o šest procent méně. Pro většinu tak zůstává jen mírně klesající nealko pivo stále příležitostí na trhu. Spotřeba ostatních druhů piv - výčepních, ležáků i speciálních - klesá totiž o poznání rychleji.


Pivovarnická skupina Heineken vaří kromě nealko varianty Zlatopramene a Starobrna nově i zvláštní značku Fríí, jiné přední skupiny jako Prazdroj, Staropramen nebo Budvar sázejí na značku jednu.



Nejprodávanější je přitom Radegast Birell od Prazdroje, který má více než poloviční podíl trhu. Přilákat abstinenty se úspěšně snaží i malé pivovary. Z nich třeba Bernard nebo Černá Hora vaří kromě světlé i polotmavou variantu nealko piva.



Zdravější životní styl, přísné postihy řidičů, ale i větší kvalita nealko piv způsobily, že piva s téměř nulovým obsahem alkoholu dnes představují více než tříprocentní podíl na veškeré tuzemské pivní produkci. Ještě před deseti lety to bylo zhruba půl procenta. V Evropě se tenhle podíl blíží k pěti procentům.



Podle lidí z branže se dá čekat pokles prodeje nealko piva i letos, ale podíl na celkové výrobě může naopak růst. Letošní produkce pivovarů se totiž zatím vyvíjí hůř než loni. Já myslím, že podíl nealko piva na celkové produkci poroste. Zřejmě už ale takovým tempem jako v minulých letech nebudou přibývat nové značky, soudí výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý.



Nealko pivo v ČR



roční celková produkce
(dle Českého svazu pivovarů)
rok tisíce hl
2006 328
2007 497
2008 574
2009 568

 

Zdroj: www.ihned.cz

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Miroslav Petr
26.04.2010 - 10:43:40



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 4 plus 1 je
 

PIVO
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

18.06.2017 - První boutique hotel na Šumavě láká na delikatesy francouzského šéfkuchaře

Restaurace Nebespán v Kašperských Horách je synonymem špičkové zážitkové gastronomie ...

02.07.2009 - Karlovy Vary - Thriller na kolonádě

Krize tvrdě dopadla na západočeské lázně. Jezdí do nich o ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

04.06.2009 - DAŇOVÉ ŘÍZENÍ - Obrana proti daňové kontrole

Při sporech s finančním úřadem vám potřebné argumenty dodají judikáty.

13.09.2011 - Postmixy šetří váš čas, prostor i peníze

Pokud řešíte zajištění přísunu chutných, čerstvých a osvěžujících nápojů pro ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2019 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.