GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 27.05.2019, svátek má Valdemar
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PIVO

Heineken loni zvýšil zisk o 14 procent, letošek prý bude těžký 

 


HeinekenPivovarnická skupina Heineken loni vytvořila zisk před úroky a daní (EBIT) 2,095 miliardy eur (asi 54 miliard Kč), což je proti předchozímu roku nárůst asi o 14 procent. Výsledek je zhruba v souladu s odhady analytiků, management ale varoval, že letošní rok bude složitý. Heineken je třetím největším pivovarem na světě a působí i v České republice.



Heineken v letošním roce očekává pokles spotřeby piva, a to hned ve více oblastech, kde působí. Naopak možnost zvyšovat ceny nebude tak snadná jako v loňském roce, což zřejmě bude znamenat další tlak na firmu. Společnost přitom nemůže moc spoléhat ani na další úspory.



Analytici v anketě agentury Reuters v průměru předpokládali, že Heineken v roce 2009 vytvoří hrubý zisk 2,10 miliardy eur. 



Heineken je nizozemský pivovar a k jeho nejprodávanějším značkám patří Heineken a Amstel. Heineken je dokonce nejprodávanější značkou piva v Evropě, značce Amstel patří třetí příčka. V České republice firma vlastní brněnský pivovar Starobrno a Královský pivovar Krušovice, který od začátku letošního roku změnil obchodní název firmy na Heineken ČR.


reklama:



Předloni se Heineken v České republice dohodl na koupi ústecké společnosti Drinks Union, která sdružuje pivovary Krásné a Velké Březno. Patřily do ní i zrušené pivovary Louny a Kutná Hora. Pivovary ze skupiny Heineken předloni na českém trhu vyrobily asi 2,8 milionu hektolitrů piva, a měly tak zhruba 12 procent trhu. Heineken tak byl třetím největším výrobcem piva v České republice.



Heineken, podobně jako další pivovary, pocítil dopady hospodářské krize. V těžších dobách lidé sice pijí stále, ovšem vybírají si levnější značky a konzumaci někdy omezují. Heineken ale i v takovém prostředí dokázal zvýšit ceny. Letos bude podle firmy zdražování mnohem mírnější. Podnik bude ale pokračovat v programu snižování nákladů, který zahájil loni.



Management letos počítá s nižšími cenami surovin na hektolitr, hlavně u sladovnického ječmene, velký přínos to ale společnosti nepřinese. Proti tomuto poklesu podle vedení firmy půjde růst cen energií a vyšší výdaje na reklamu a marketing.

 

 

 

reklama:

 

Hlavní strana   Články od nejnovějšího   Aktuálně   Alkoholické nápoje   Pivo   Víno   Nealkoholické nápoje

 

Káva/Čaj  

Potraviny/Kuchyně  

Technologie/Zařízení   

Hotel/Wellness/Spa  

Restaurace/Inspirace  

Podnikání/Užitečné 

 

 

Akční nabídky

Nové výrobky

Publikace •

Recepty

Kalendář akcí

Inzerce •

Databáze dodavatelů Nápoják

                 

 

 

        

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: čtk
23.02.2010 - 15:21:50



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 10 plus 10 je
 

PIVO
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

04.08.2010 - Nejlepší bary v Česku

Bugsys Bar zařadil časopis Newsweek mezi dvacet nejlepších barů světa. ...

02.07.2009 - Karlovy Vary - Thriller na kolonádě

Krize tvrdě dopadla na západočeské lázně. Jezdí do nich o ...

04.06.2009 - DAŇOVÉ ŘÍZENÍ - Obrana proti daňové kontrole

Při sporech s finančním úřadem vám potřebné argumenty dodají judikáty.

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2019 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.