GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 20.08.2018, svátek má Bernard
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PIVO

Skupina StarBev chystá expanzi piv Staropramen

 

 

ilustracni fotoVlastník Staropramene investoval 1,2 milionu eur do rozvoje značky. Staropramen má posílit v zahraničí, kde v prodeji vede Prazdroj.

 

Vlastník Pivovarů Staropramen skupina StarBev chystá expanzi na zahraničních trzích. Investovala 1,2 milionu eur do modernizace návštěvnického centra v Praze a marketingové kampaně, rozšiřuje licenční výrobu. Mluví o dvouciferném růstu prodeje Staropramene v sedmi zemích, kde skupina kromě Česka působí.


"Nedávná krize měla výrazný dopad i na naše prodeje, s loňským rokem spokojeni nejsme, ale letos se situace už viditelně zlepšuje. Prodeje Staropramene v zemích, kde působíme, rostou ve dvouciferných číslech," vyjádřil se generální ředitel StarBevu Alain Beyens. Odmítl ale zveřejnit, jaký celkový objem prodeje skupina za loňský rok zaznamenala. Ohlášená masivní kampaň, do které patří i nový reklamní spot od srpna šířený po celém světě, má odbyt Staropramene ještě zvýšit.


Samotným Pivovarům Staropramen, dvojce tuzemského pivovarnického trhu, se loni příliš nedařilo. Staropramenu klesly celkové prodeje o sedm procent na 2,8 milionu hektolitrů. Klesl i export, ale nevídaný růst zaznamenala licenční výroba - vzrostla o sedmnáct procent.


Právě rozšíření licenční výroby má být další pomocí k růstu. Licenčně se dosud Staropramen vařil v Rusku, na Ukrajině a v Bulharsku, od loňska i v Chorvatsku, Srbsku a Rumunsku. A Beyens nevylučuje, že podle zájmu se licence Staropramene mohou dál rozšířit. Skutečný objem Staropramene v hektolitrech, který si skupina nechává licenčně vařit v cizině, Beyens také neřekne. "Tyto údaje nezveřejňujeme," uvedl šéf StarBevu na otázky ohledně základních údajů, které přitom jiné pivovary netají.


Do skupiny patří kromě českého Staropramene i pivovary v Chorvatsku, Srbsku, Černé Hoře, Bosně a Hercegovině, Maďarsku, Rumunsku i Bulharsku. V Chorvatsku, Srbsku a Černé Hoře je StarBev jedničkou trhu.


Lidé ze StarBevu naznačují, že by rádi viděli Staropramen jako nejprodávanější českou pivní značku v zahraničí. Jenže v tom těžko předčí výrazně většího hráče - lídra trhu Plzeňský Prazdroj. Ležáku značky Pilsner Urquell loni Prazdroj vyvezl na 660 tisíc hektolitrů, srovnatelné prodeje v cizině uvádí i Budějovický Budvar. Ještě větší objem v zahraničí zaznamenala značka Velkopopovický Kozel od Prazdroje, které se loni vyvezlo do zahraničí a v cizině uvařilo na základě licence na dva miliony hektolitrů.


Prazdroj uvařil loni v Česku 7,8 milionu hektolitrů, ale díky licenční produkci v zahraničí prodal celkově bezmála deset milionů hektolitrů svých pivních značek.


"Velkou zásluhu na vybudování dobrého jména českého piva v zahraničí má právě Pilsner Urquell, dvě třetiny piv ve světě patří k plzeňskému typu piva označovanému jako Pils, který vznikl v plzeňském pivovaru. Náš export se datuje od roku 1870, takže máme na co navazovat," říká mluvčí Prazdroje Jiří Mareček.


Prazdroj má výhodu i v tom, že může k rozšíření svého exportu využívat distribuční sítě svého vlastníka - druhé největší pivovarnické skupiny světa SABMiller.


StarBev vznikl koncem roku 2009, kdy největší světová pivovarnická skupina Anheuser Bush - Inbev prodala Staropramen a další pivovary v sedmi evropských zemích investiční společnosti CVC Capital Partners. Ta vytvořila uskupení, ve kterém je Staropramen největší značkou.

 

StarBev a Česko


4000
lidí zaměstnává skupina StarBev v osmi zemích, kde vlastní pivovary. Objem celkové produkce neuvádí, tají i informace o prodeji Staropramene v zahraničí.


15 %
produkce piva v ČR patří dvojce trhu - Pivovarům Staropramen. Uvařily loni 2,8 milionu hl (pokles o 7 %). Nejvíc piva (48 % trhu) uvařil v ČR Plzeňský Prazdroj - 7,8 mil. hl (pokles o 6 %).


17 mil.
hektolitrů piva celkem uvařily loni pivovary v ČR. Celý trh meziročně poklesl o 8 %, v roce 2009 klesla celková produkce pivovarů o 6 %.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Miroslav Petr
05.08.2011 - 14:53:50

PIVO
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

20.08.2010 - Jak se loni dařilo pražským hotelům

Společnost Labartt Hospitality ve spolupráci s ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

14.04.2014 - Barman Milan Červenka ovládl Bohemia Sekt Cocktail Competition

Prestižní soutěž v barmanském a baristickém umění Grand Prix ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.