Společnost mění marketingovou strategii a chystá nový koncept značkových hospod.
Po letech nejednotné komunikační a obchodní strategie sáhl Budějovický Budvar k revizi positioningu své vlajkové značky Budweiser Budvar. V budoucnu chce přesněji oslovovat úspěšné muže žijící aktivním městským životem a této cílové skupině přizpůsobuje i síť provozoven. Identitu Budvaru má navíc podtrhnout i nový koncept značkových hospod.
Prémiová značka Budweiser Budvar v Česku žije ve dvou rozdílných světech. Pro část zákazníků, hlavně v Jihočeském kraji, ztělesňuje tradiční regionální produkt. Zbylí konzumenti ale Budvar vnímají jako drahou prémiovou značku. A zatímco kampaně firma cílila spíše na druhou skupinu, odpovídající zastoupení v on-trade chybělo. "Rozevření nůžek mezi realitou v hospodách a komunikací už bylo neúnosné, a tak jsme se v minulém roce rozhodli naši strategii sjednotit," říká Aleš Eder, brand manažer značky.
Výsledkem tohoto procesu je zúžení a přesnější definice cílové skupiny zákazníků. Charakterizuje je městský styl života, věk do 45 let a aktivní trávení volného času. "Nejsou to povaleči ani manažeři. V práci jsou úspěšní, žijí vesměs spořádaným životem, čas od času ale s přáteli vyrazí za zábavou a dokážou to pořádně rozjet. A při těchto příležitostech je chceme oslovovat," popisuje Eder. Místy, kde by měl být Budvar víc vidět, jsou festivaly, a to nejen hudební adrenalinové aktivity nebo kluby.
Typickým znakem tohoto segmentu zákazníků je i trochu povrchní vztah k pití piva. "Z hloubkových rozhovorů vyplynulo, že jsou neradi označováni za pivaře. Přestože na pivo chodí často, třeba i několikrát týdně pravidelně po sportu, zdráhají se to otevřeně přiznat," říká Aleš Eder.
S touto charakteristikou souvisí i nechuť těchto konzumentů navštěvovat klasické pivní hospody. Proto společnost začátkem roku nastartovala intenzivní projekt akvizic nových provozoven, které jsou svým stylem blíž povaze cílové skupiny. "Cítíme, že zvlášť v Praze máme vůči zákazníkům v tomto směru dluh. S vytipovanými významnými podniky začínáme individuálně rozvíjet dlouhodobou spolupráci, a že jsme v získávání nových provozoven úspěšní, bude myslím v Praze brzy vidět," uvádí Eder s tím, že rozšiřování počtu podniků s modernějším interiérem a originálním konceptem je vedle metropole zaměřeno i na další velká města.
Stávající klasické hospody pivovar neopustí, v budoucí strategii nicméně už nehrají klíčovou roli. To samé platí i o značkových restauracích Budvarka. "Tento koncept tradičních českých restaurací uspáváme a místo nich máme připravenu novou síť značkových provozoven. První z nich otevřeme zkraje příštího roku," shrnuje Eder.
Zdroj: www.ihned.cz
Autor: Michal Kříž
05.09.2011 - 06:17:00
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...
V listopadu 2008 se otevřely brány veletržního areálu v Kolíně ...