GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 24.09.2018, svátek má Jaromír
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PIVO

Budvar zúžil svoji skupinu zákazníků

 

 

ilustracni fotoSpolečnost mění marketingovou strategii a chystá nový koncept značkových hospod.

 


Po letech nejednotné komunikační a obchodní strategie sáhl Budějovický Budvar k revizi positioningu své vlajkové značky Budweiser Budvar. V budoucnu chce přesněji oslovovat úspěšné muže žijící aktivním městským životem a této cílové skupině přizpůsobuje i síť provozoven. Identitu Budvaru má navíc podtrhnout i nový koncept značkových hospod.


Cílová skupina je užší a odvážnější


Prémiová značka Budweiser Budvar v Česku žije ve dvou rozdílných světech. Pro část zákazníků, hlavně v Jihočeském kraji, ztělesňuje tradiční regionální produkt. Zbylí konzumenti ale Budvar vnímají jako drahou prémiovou značku. A zatímco kampaně firma cílila spíše na druhou skupinu, odpovídající zastoupení v on-trade chybělo. "Rozevření nůžek mezi realitou v hospodách a komunikací už bylo neúnosné, a tak jsme se v minulém roce rozhodli naši strategii sjednotit," říká Aleš Eder, brand manažer značky.


Výsledkem tohoto procesu je zúžení a přesnější definice cílové skupiny zákazníků. Charakterizuje je městský styl života, věk do 45 let a aktivní trávení volného času. "Nejsou to povaleči ani manažeři. V práci jsou úspěšní, žijí vesměs spořádaným životem, čas od času ale s přáteli vyrazí za zábavou a dokážou to pořádně rozjet. A při těchto příležitostech je chceme oslovovat," popisuje Eder. Místy, kde by měl být Budvar víc vidět, jsou festivaly, a to nejen hudební adrenalinové aktivity nebo kluby.


Typickým znakem tohoto segmentu zákazníků je i trochu povrchní vztah k pití piva. "Z hloubkových rozhovorů vyplynulo, že jsou neradi označováni za pivaře. Přestože na pivo chodí často, třeba i několikrát týdně pravidelně po sportu, zdráhají se to otevřeně přiznat," říká Aleš Eder.


Budvarku nahradí nový koncept


S touto charakteristikou souvisí i nechuť těchto konzumentů navštěvovat klasické pivní hospody. Proto společnost začátkem roku nastartovala intenzivní projekt akvizic nových provozoven, které jsou svým stylem blíž povaze cílové skupiny. "Cítíme, že zvlášť v Praze máme vůči zákazníkům v tomto směru dluh. S vytipovanými významnými podniky začínáme individuálně rozvíjet dlouhodobou spolupráci, a že jsme v získávání nových provozoven úspěšní, bude myslím v Praze brzy vidět," uvádí Eder s tím, že rozšiřování počtu podniků s modernějším interiérem a originálním konceptem je vedle metropole zaměřeno i na další velká města.


Stávající klasické hospody pivovar neopustí, v budoucí strategii nicméně už nehrají klíčovou roli. To samé platí i o značkových restauracích Budvarka. "Tento koncept tradičních českých restaurací uspáváme a místo nich máme připravenu novou síť značkových provozoven. První z nich otevřeme zkraje příštího roku," shrnuje Eder.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Michal Kříž
05.09.2011 - 06:17:00

PIVO
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.