GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 23.07.2018, svátek má Libor
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PIVO

Pivovary velí zpět do hospod, podíl prodaného piva v nich klesá 

 

 

ilustracni fotoČeši pijí stále méně piva v hospodách a restauracích. Zatímco před deseti lety vypili v hospodách 55 půllitrů ze 100, nyní podíl klesl těsně pod 50 procent. Důvodem je především horší ekonomická situace, ale i změna životního stylu obyvatel, zaznělo dnes na kulatém stolu Českého svazu pivovarů a sladoven. Přestože je současný podíl ve srovnání s jinými zeměmi stále vysoký, pro české pivovarníky to není dost. Pivovary proto chtějí zabránit dalšímu poklesu.


"Při prodeji piva přes gastronomické provozovny jsou (pro pivovary) daleko férovější podmínky, než jsou v maloobchodě, kde vládnou řetězce," řekl ČTK výkonný ředitel pivovarnického svazu Jan Veselý. Podmínky řetězců jsou podle něj často naprosto nehorázné. Například v dlouhodobé splatnosti či ve zpětných bonusech. "Já ti dám za pivo osm a ty mi zpátky vrátíš dvě. A když ne, tak to pivo příště odnes někam jinam," řekl Veselý.


Zamezit tomu měl zákon o významné tržní síle. "Ministr Kocourek se chystá tento zákon posoudit především z hlediska dopadu na podnikatele. Na základě výsledků analýzy se rozhodne, zda navrhne změny v tomto zákoně nebo případně i jeho zrušení," sdělil ČTK v polovině srpna mluvčí ministerstva průmyslu a obchodu Pavel Vlček. Podle ministra zemědělství Ivana Fuksy je novela zákona o významné tržní síle zapotřebí. "Vím, že ten zákon je trošku složitější, trošku zkostnatělý, nicméně v této fázi to nechci dál komentovat," řekl Fuksa.


Český svaz pivovarů a sladoven je proti jeho zrušení. "Argumenty, že není dokonalý, jsou liché," míní Veselý. Prý je lepší nějaký zákon než žádný.


Napomoci zvýšení podílu hostů konzumujících pivo v gastronomických zařízeních mají četné marketingové a další aktivity. Pivovary proto investují do zařízení a vybavení hospod a restaurací, procesu čepování piva, ale též do reklamních zařízení a skla stamiliony korun ročně. A v této činnosti plánují pokračovat například soutěžemi a školeními pro majitele a pracovníky gastronomických zařízení či investicemi do estetické stránky míst, kam chodí spotřebitelé pivo pít. Výrazně se rozšířila škála pivního skla, pivovary platí ubrusy, slunečníky, mnohde i technické vybavení pro sledování sportovních přenosů.


Český svaz pivovarů a sladoven v součinnosti s Prvním dámským pivním klubem dnes také vyhlásil anketu o nejpopulárnější značku piva mezi ženami v České republice. Probíhá od 18. srpna do 5. září a zúčastnit se jí mohou členky klubu a jeho sympatizantky. Je to další z několika anket a soutěží o nejoblíbenější pivo. Je mezi nimi například odborná degustační soutěž České pivo či novinářská anketa Naše pivo 2010. Výsledky všech tří soutěží budou vyhlášeny 23. září v Praze.

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: ČTK
20.08.2010 - 15:26:13



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 7 plus 5 je
 

PIVO
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.