GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 16.04.2024, svátek má Irena
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PIVO

K Brewery očekává nárůst prodejů až o 25 pct, bude prý v zisku

 

ilustracni fotoPivovarnická skupina K Brewery očekává, že její pivovary letos zvýší tuzemské prodeje o 16 až 25 procent z loňských 600.000 hektolitrů na 700.000 až 750.000 hl piva. ČTK to dnes řekl generální ředitel společnosti Zdeněk Radil. Skupina by na rozdíl od loňského roku měla skončit v černých číslech. Společnost, které patří sedm středních a menších regionálních pivovarů, je jednou z výjimek na českém pivním trhu. Ten v pololetí klesl o 12 procent. Jan Veselý z pivovarského svazu odhaduje, že se podobně sníží také celoroční výstav českých pivovarů.


"Za prvních devět měsíců letošního roku naše tuzemské prodeje rostly skutečně dvouciferným tempem. Blíže to však specifikovat nechceme," uvedl na dotaz ČTK Radil, podle nějž se daří především regionálním značkám. Ty jsou úspěšné především v okolí svých domovských pivovarů. "Některé z nich, například Rychtář, Klášter, Schwarzenberg či Černá Hora, si ale získávají příznivce i mimo jejich domácí region," poznamenal Radil.


Lidé z pivovarského prostředí již delší čas upozorňují na trend odklonu významné části pivařů od produkce velkých pivovarů, označované často pejorativním názvem "europivo", k produktům menších výrobců či pivním speciálům. Ekonomická krize již druhým rokem ovlivňuje také poptávku obyvatel ČR po pivu. Národ pivařů na svém oblíbeném moku šetří, chodí méně do hospod, klesá i zájem o české pivo v zahraničí. Pivovarníkům navíc uškodilo lednové nucené zdražení piva v důsledku zvýšení spotřební daně.


Podle loňské účetní závěrky umístěné ve Sbírce listin, skončila obchodní jednotka skupiny, firma K Brewery Trade ve více než 200 milionové ztrátě. "Zde je nutno podotknout, že v loňském roce jsme poměrně rozsáhle investovali do rozjezdu celé naší skupiny," sdělil ČTK Radil. Všech sedm pivovarů bez výjimky však podle něj dosáhlo zisku. "V tuto chvíli dokončujeme konsolidovanou účetní závěrku, která by kladné výsledky hospodaření pivovarů měla zohlednit a celkovou ztrátu za loňský rok snížit. Letos očekáváme celkově kladné hospodaření a zisk očekáváme i v letech následujících," doplnil.


K Brewery se v uplynulých měsících soustředila zejména na prodej piva na tuzemském trhu, zároveň omezila export, zejména v případech, které "zdědila" po bývalých majitelích pivovarů a které podle současného vedení společnosti nebyly pro skupinu finančně výhodné. Skupina preferuje segment čepovaného piva, kde jsou pro pivovarníky zajímavější marže než u piva lahvového, kde se o nemalou část tržeb musí dělit s obchodními řetězci. Přesto s nemalou částí produkce pronikla také do maloobchodní sítě. Supermarkety nabízejí především ležák Lobkowicz Premium i jeho nealkoholickou variantu. Světlý ležák Lobkowicz, který je "vlajkovou lodí" K Brewery, v současné době točí téměř 400 restaurací.


Skupina K Brewery se soustředí na vaření klasických českých piv tradiční technologií. Skupina stoprocentně ovládá a provozuje sedm menších a středních pivovarů. Patří jí pivovary v Protivíně, Jihlavě, Uherském Brodě, Hlinsku v Čechách, Klášteře Hradišti nad Jizerou, ve Vysokém Chlumci a od letošního dubna také pivovar Černá Hora na Blanensku. Celková výše výstavu skupiny řadí K Brewery na pátou až šestou příčku českého pivovarství.


K Brewery od 1. října zdražila svá piva přibližně o pět procent s výjimkou většiny produktů z Pivovaru Černá Hora, což u většiny piv představovalo zhruba 40 až 60 haléřů. Za hlavní důvody tohoto kroku označila slabou úrodu sladového ječmene, růst cen obalových materiálů a energií. "I přes toto zvýšení však zůstávají ceny výrazně pod průměrem velkých pivovarských skupin," podotkl Radil.

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: ČTK
13.10.2010 - 09:09:00

PIVO
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

05.06.2009 - Nově diskutované předpisy pro solária

V listopadu 2008 se otevřely brány veletržního areálu v Kolíně ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.