GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 10.12.2019, svátek má Julie
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PIVO

Anheuser-Busch InBev loni více než zdvojnásobil zisk, poptávka po pivě však klesla

 

LOGO AB INBEVNejvětší světový výrobce piva Anheuser-Busch InBev (AB InBev) vloni hospodařil se ziskem 4,6 miliardy dolarů (zhruba 87 miliard korun). Oproti roku 2008 tak pivovarnický gigant svůj zisk více než zdvojnásobil. Loňský rok byl ale prvním rokem hospodaření sloučené skupiny AB InBev. Ta vznikla v roce 2008, když belgický InBev převzal amerického konkurenta Anheuser-Busch za 52 miliard dolarů, a vznikla tak světová jednička ve výrobě piva.



Pivovar bude propouštět



Prudké navýšení zisku zaznamenal AB InBev i v posledním čtvrtletí loňského roku, a to na 1,3 miliardy z pouhých 29 milionů dolarů před rokem. Oproti třetímu kvartálu však zisk klesl o celou pětinu. Je tedy zřejmé, že i světovou jedničku poznamenal pokles poptávky po pivě, kterou zcela nevyrovnalo ani snižování nákladů a zvyšování cen. Vloni klesl prodej piva a nealkoholických nápojů o 0,7 procenta.

AB InBev, výrobce značek Budweiser a Stella Artois, zaznamenal pokles prodeje především v Severní Americe, odkud pochází téměř polovina tržeb pivovaru. V USA vloni firma prodala o 2,1 procenta hektolitrů piva méně než v roce 2008.

Naopak silnou pozici si AB InBev udržel v Latinské Americe, kam se ale stále více tlačí brazilské pivní značky. Ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku byl brazilský real silnější než dolar, což podpořilo tržby v Brazílii, kde má AB InBev zhruba 70procentní podíl na trhu.

"Co se týče Spojených států, zůstáváme i nadále optimističtí. Dokud se ale světová ekonomika nezvedne, čekají nás těžké roky," předpovídá šéf pivovaru Carlos Brito. Naopak skeptičtější je, co se týče Evropy, kde podle něj stoupá počet lidí, kteří vyměňují pivo za jiný nápoj a kde se chodí do barů méně než dříve.

V západní Evropě hodlá AB InBev zrušit deset procent z osmi tisíc pracovních míst. Aby InBev získal dostatek peněz na drahou akvizici Anheuser-Busch, prodal již loni pivovar Staropramen a další aktivity ve východní Evropě firmy CVC Capital Partners. Tím získala 2,2 miliardy dolarů na financování akvizic.



Sponzor sportovních akcí



Navzdory ekonomickému útlumu se společnosti daří prosazovat na různých trzích se značkou Budweiser. Je nejprodávanějším pivem ve Spojených státech. Například v Číně vzrostl prodej tohoto piva o více než dvanáct procent. Daří se mu také ve Velké Británii a Jižní Americe.

Anheuser-Busch patřil mezi hlavní sponzory řady prestižních sportovních akcí, včetně olympijských her nebo světových šampionátů ve fotbale. V této tradici pokračuje také skupina AB InBev.

Letos však dojde na fotbalovém šampionátu v Jihoafrické republice ke změně. AB InBev se vzdal práv prodávat svá piva ve všech fanouškovských zónách mimo stadiony. Podle jihoafrického listu Mail & Guardian by nedokázal uspokojit poptávku, protože v zemi nemá velké zastoupení. Budweiser se bude i nadále pít na fotbalových stadionech.

Této situace využil jihoafrický SABMiller a s Mezinárodní fotbalovou federací (FIFA) se dohodl na dodávkách piva do fanouškovských zón. Druhý největší výrobce piva na světě očekává, že by se během šampionátu mohlo v těchto prostorách vypít zhruba dvanáct milionů piv.

 

Zdroj: www.ihned.cz
 

reklama:

 

Hlavní strana   Články od nejnovějšího   Aktuálně   Alkoholické nápoje   Pivo   Víno   Nealkoholické nápoje

 

Káva/Čaj  

Potraviny/Kuchyně  

Technologie/Zařízení   

Hotel/Wellness/Spa  

Restaurace/Inspirace  

Podnikání/Užitečné 

 

 

Akční nabídky

Nové výrobky

Publikace •

Recepty

Kalendář akcí

Inzerce •

Databáze dodavatelů Nápoják

                 

 

 

        

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Jana Horká
04.03.2010 - 09:34:11



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 9 plus 7 je
 

PIVO
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

18.06.2017 - První boutique hotel na Šumavě láká na delikatesy francouzského šéfkuchaře

Restaurace Nebespán v Kašperských Horách je synonymem špičkové zážitkové gastronomie ...

02.07.2009 - Karlovy Vary - Thriller na kolonádě

Krize tvrdě dopadla na západočeské lázně. Jezdí do nich o ...

13.09.2011 - Postmixy šetří váš čas, prostor i peníze

Pokud řešíte zajištění přísunu chutných, čerstvých a osvěžujících nápojů pro ...

04.06.2009 - DAŇOVÉ ŘÍZENÍ - Obrana proti daňové kontrole

Při sporech s finančním úřadem vám potřebné argumenty dodají judikáty.

20.08.2010 - Jak se loni dařilo pražským hotelům

Společnost Labartt Hospitality ve spolupráci s ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2019 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.