Objem prodaného piva v západní Evropě loni klesl o 2,5 procenta, pokles zaznamenaly téměř všechny trhy. Nejprodávanější značkou piva zůstal Heineken, který si tuto pozici drží již 22 let. Vyplývá to z údajů, které zveřejnila nezávislá výzkumná společnost Plato Logic.
Všechny největší světové pivovary, kterými jsou Anheuser-Busch InBev, SABMiller, Heineken a Carlsberg, mají sídlo v západní Evropě. Jejich růst však závisí hlavně na rozvíjejících se trzích Latinské Ameriky a Asie.
Trh s prémiovými pivy zaznamenal pokles o více než tři procenta. Propadl se tak více než celý trh, protože mnoho konzumentů piva se loni kvůli ekonomické krizi přeorientovalo na levnější značky.
Značky Heineken se loni prodalo přes 11 milionů hektolitrů. Značce Carlsberg se pak podařilo s téměř osmi miliony hektolitrů sesadit z druhého místa na třetí pivo Carling společnosti Molson Coors. Čtvrtou a pátou příčku obsadily značky Fosters a Amstel, které rovněž patří pivovaru Heineken. Za nimi skončily Kronenbourg firmy Carlsberg a Stella Artois od AB InBev, napsala agentura Reuters.
Autor: ČTK
25.05.2010 - 09:53:25
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...