GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 20.11.2018, svátek má Nikola
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » NEALKOHOLICKÉ NÁPOJE

Přibude další Kofola

 

 

 

ilustracni fotoS Jiřím Vlasákem o novinkách a sloučení poboček.

 


Od září jste sloučili českou a slovenskou pobočku Kofoly - co je důvodem změn?


Je to reakce na to, co se děje okolo nás. Chceme mít větší vliv na rozhodování v teritoriu, o kterém si myslíme, že je poměrně homogenní. Česko a Slovensko vnímáme jako jeden trh, byť každý z nich má svá specifika. Spotřeba nealka dosáhla úrovně, která již nijak dramaticky neroste. Pokud se na trhu projeví nějaký trend, potřebujeme reagovat okamžitě, a ne až po několika složitých procesech. Doufáme, že díky změně struktury budeme efektivnější, důraznější a rychlejší v rozhodovacím procesu.


Na obě země tedy aplikujete stejnou strategii?


V Česku i na Slovensku máme v podstatě identické portfolio. Na obou trzích je také nejdůležitější značkou Kofola. Mezi ostatními značkami rozdíly existují. To může být příklad Viney, která má na Slovensku obrovskou tradici, zatímco v Čechách jsme ji zavedli před dvěma lety a budeme ji teprve rozvíjet. Z hlediska taktických aktivit proto musíme v obou zemích pracovat jinak. Strategii značky upravujeme podle jejího postavení na trhu.


Positioning značek ale zůstává pro obě země stejný.


Ano, jinak by to pro nás nebylo efektivní. Například na Slovensku chceme rozšířit značky, které máme silnější v Čechách, tedy Jupí sirupy a nově také Semtex. Ten jsme letos díky akvizici zařadili do portfolia a vidíme v něm poměrně ojedinělou příležitost, kdy kromě zvyšování podílu na trhu můžeme také spoluvytvářet kategorii. To je vždy pro marketéra jednodušší boj než získávání podílu. Kategorie energetických nápojů se na Slovensku teprve rozvíjí.


Které značky chcete rozvíjet především?


Ty, které mají potenciál na obou trzích, což by mělo vést k růstu celé firmy. Nechceme pozici na trhu pouze udržovat, ale dále ji posouvat. Konkrétně u Semtexu máme dva úkoly - dát do pořádku marketingovou politiku v Čechách a vybudovat povědomí na Slovensku. Koncept a aktivity už máme připravené tak, aby byly použitelné v obou zemích. V Česku se budeme soustředit spíše na vystavení na regálech a jeho kvalitu. Na Slovensku chceme budovat pozici domácího vyzyvatele a představit značku konzumentům. Místo nadlinkových kampaní však budeme spoléhat na zážitkový marketing spojený například s taneční scénou. Zajímavým místem prodeje v kategorii energetických nápojů jsou také čerpací stanice, na které se chceme rovněž zaměřit. Podobně se budeme chovat u sirupů Jupí, které jsou v Česku jedničkou.


Kofola je známá originálními spoty. Nasadíte o letošních Vánocích opět reklamu s prasátkem, nebo se spotřebitelé dočkají nového televizního spotu?


Obojí. Vánoční komunikaci zahájíme tradičně spotem s prasátkem. Kromě toho ale také nasadíme novou televizní reklamu, jež bude součástí poměrně provokativní kampaně a která podpoří nový produkt v portfoliu.


Takže další Kofola?


Ano, s doktorem Knapem, který recepturu Kofoly v 60. letech vyvinul, jsme připravili novou Kofolu, založenou na původní receptuře. Produkt nasazujeme v období Vánoc, které je pro kolové nápoje podobně klíčové jako letní sezona.

 

V roce 2010 jste portfolio doplnili o několik produktů, abyste byli více konkurenceschopní v gastronomii. Podařilo se vám to?


Za dva roky jsme rozšířili počet distribučních míst o 15 % a naše prodeje vzrostly o 5 %. V portfoliu nám chybělo několik nápojů, které jsme se snažili doplnit pomocí tří klíčových projektů - Pickwick Just Tea, Orangina a Vinea -, přičemž z hlediska dlouhodobé firemní strategie je pro nás nejdůležitější Vinea. Pickwick a Orangina jsou spíše taktické značky, které nám pomáhají ucelit nabídku.


V tomto roce jste do portfolia zařadili také Semtex.


To je další klíčová značka a produkt, energetické nápoje nám v nabíce chyběly. Díky Semtexu se nám podařilo dostat do provozoven, které bychom jinak nezasáhli. Klíčovým cílem teď bude rozšířit distribuci v těchto místech o další výrobky z naší lednice.


Takže s rozšiřováním portfolia jste již skončili?


To ne. V gastronomii máme zájem profilovat se tak, abychom se pro provozovny stali preferovaným dodavatelem. Takže na příští rok plánujeme další novinky.


Jiří Vlasák, marketingový ředitel Kofola ČeskoSlovensko


Ač je v Kofole teprve rok a půl, zastává už třetí pozici. V den rozhovoru zrovna slavil deset let s manželkou. Rád si zahraje volejbal nebo přečte dobrou knihu. Mezi jeho nejoblíbenější dílo patří Spolčení hlupců. Tu knihu má rád tak, že by podle ní chtěl natočit film.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Martina Suchá
03.10.2011 - 06:12:05

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

04.06.2010 - Jak začít se sushi

Přinášíme osm rad pro všechny kdo se chtějí naučit dělat ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.