RUBRIKY/ČLÁNKY » NEALKOHOLICKÉ NÁPOJE
Výrobce minerálek Karlovarská korunní měl ztrátu 36,5 milionu Kč
Producent minerálních a ochucených vod, Karlovarská korunní, loni prohloubil ztrátu na 36,5 milionu korun. V roce 2008 byla firma ve ztrátě 30,6 milionu korun. Výsledek ovlivnily mimo jiné investice do zvýšení výrobních kapacit a firma pokračovala v odepisování hodnoty pořízené části podniku. Ztráta bude uhrazena ze zisku v budoucích letech. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti.
Za prodej minerálek firma utržila 573,7 milionu korun, což představovalo meziroční nárůst zhruba o 83 milionů korun. Nejvíce vynesl prodej ochucené minerálky balené v PET láhvích o obsahu 1,5 litru. Za ně loni utržila 357,6 milionu korun. V porovnání s předchozím rokem to bylo více o 82,5 milionu korun. Tržby z prodeje přírodní minerálky ve stejných láhvích přesáhly 173,5 milionu korun, a meziročně se tak zvýšily přibližně o 3,4 milionu.
Stáčírna loni investovala do modernizace výroby a rozšíření kapacity asi 41 milionů korun. Významná část investic směřovala do hydrogeologického průzkumu na objevení nových zdrojů vody. Investovala i do uvedení nové značky Korunní Májová na trh a do kampaně Držte Citronovi palce, která byla podle výroční zprávy velmi úspěšná.
Z průzkumu agentury Mediaresearch z letošního ledna podle výroční zprávy vyplývá, že se mezi spotřebiteli zlepšila znalost o značce Korunní a meziročně se dostala před znalost značky Magnesia. Podle Mediaresearch vzrostlo procento lidí, kteří alespoň jednou vyzkoušeli Korunní, a to o tři procentní body na 84 procent (u populace nad 15 let). Snížilo se procento lidí, kteří deklarují, že Korunní neznají (ze sedmi na pět procent) a rovněž procento lidí, kteří Korunní ani nevyzkoušeli (z 12 pct na deset pct).
Vzhledem k investicím vynaloženým v uplynulých letech do výroby, například druhá stáčecí linka PET láhví nebo akumulační nádrže, i podpory značky, letos očekává Karlovarská korunní další meziroční zvýšení tržeb. A to přibližně na 597 milionů korun. V roce 2009 společnost navýšila základní kapitál o 128,5 milionu korun na další rozvoj.
Karlovarská korunní patří dlouhodobě mezi přední producenty značkových balených vod v České republice a její podíl na trhu se pohybuje kolem sedmi procent. Vzhledem ke změnám spotřebitelské poptávky uvedla firma v závěru roku 2009 znovu na trh nízkokalorické nápoje s náhradou cukru pod značkou Korunní Silueta. Tyto produkty jsou nově slazeny fruktózou a sukralózou a dostaly i nové obaly.
Prodeje společnosti Karlovarská korunní v letech 2004 až 2008 v mil. Kč
výrobek |
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
minerálka ve skle |
20,21 |
15,10 |
12,65 |
15,21 |
21,36 |
13,65 |
přírodní 1,5 PET |
89,45 |
90,44 |
93,16 |
189,09 |
170,11 |
173,50 |
ochucená 1,5 PET |
86,79 |
65,28 |
128,22 |
291,24 |
275,12 |
357,57 |
přírodní 0,75 PET |
0 |
0 |
3,55 |
8,93 |
8,49 |
6,85 |
ochucená 0,75 PET |
0 |
0 |
0 |
7,36 |
15,61 |
22,13 |
celkem |
196,46 |
170,82 |
237,60 |
511,84 |
490,70 |
573,72 |
zdroj: výroční zpráva společnosti
Autor: ČTK
12.08.2010 - 09:36:07