GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 18.06.2018, svátek má Milan
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » NEALKOHOLICKÉ NÁPOJE

Výrobce minerálek Karlovarská korunní měl ztrátu 36,5 milionu Kč 


Logo - KorunniProducent minerálních a ochucených vod, Karlovarská korunní, loni prohloubil ztrátu na 36,5 milionu korun. V roce 2008 byla firma ve ztrátě 30,6 milionu korun. Výsledek ovlivnily mimo jiné investice do zvýšení výrobních kapacit a firma pokračovala v odepisování hodnoty pořízené části podniku. Ztráta bude uhrazena ze zisku v budoucích letech. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti.

Za prodej minerálek firma utržila 573,7 milionu korun, což představovalo meziroční nárůst zhruba o 83 milionů korun. Nejvíce vynesl prodej ochucené minerálky balené v PET láhvích o obsahu 1,5 litru. Za ně loni utržila 357,6 milionu korun. V porovnání s předchozím rokem to bylo více o 82,5 milionu korun. Tržby z prodeje přírodní minerálky ve stejných láhvích přesáhly 173,5 milionu korun, a meziročně se tak zvýšily přibližně o 3,4 milionu.

Stáčírna loni investovala do modernizace výroby a rozšíření kapacity asi 41 milionů korun. Významná část investic směřovala do hydrogeologického průzkumu na objevení nových zdrojů vody. Investovala i do uvedení nové značky Korunní Májová na trh a do kampaně Držte Citronovi palce, která byla podle výroční zprávy velmi úspěšná.

Z průzkumu agentury Mediaresearch z letošního ledna podle výroční zprávy vyplývá, že se mezi spotřebiteli zlepšila znalost o značce Korunní a meziročně se dostala před znalost značky Magnesia. Podle Mediaresearch vzrostlo procento lidí, kteří alespoň jednou vyzkoušeli Korunní, a to o tři procentní body na 84 procent (u populace nad 15 let). Snížilo se procento lidí, kteří deklarují, že Korunní neznají (ze sedmi na pět procent) a rovněž procento lidí, kteří Korunní ani nevyzkoušeli (z 12 pct na deset pct).
 
Vzhledem k investicím vynaloženým v uplynulých letech do výroby, například druhá stáčecí linka PET láhví nebo akumulační nádrže, i podpory značky, letos očekává Karlovarská korunní další meziroční zvýšení tržeb. A to přibližně na 597 milionů korun. V roce 2009 společnost navýšila základní kapitál o 128,5 milionu korun na další rozvoj.

Karlovarská korunní patří dlouhodobě mezi přední producenty značkových balených vod v České republice a její podíl na trhu se pohybuje kolem sedmi procent. Vzhledem ke změnám spotřebitelské poptávky uvedla firma v závěru roku 2009 znovu na trh nízkokalorické nápoje s náhradou cukru pod značkou Korunní Silueta. Tyto produkty jsou nově slazeny fruktózou a sukralózou a dostaly i nové obaly.

     
    Prodeje společnosti Karlovarská korunní v letech 2004 až 2008 v mil. Kč
výrobek 2004 2005 2006 2007 2008 2009
minerálka ve skle 20,21 15,10 12,65 15,21 21,36 13,65
přírodní 1,5 PET 89,45 90,44 93,16 189,09 170,11 173,50
ochucená 1,5 PET 86,79 65,28 128,22 291,24 275,12 357,57
přírodní 0,75 PET 0 0 3,55 8,93 8,49 6,85
ochucená 0,75 PET 0 0 0 7,36 15,61 22,13
celkem 196,46 170,82 237,60 511,84 490,70 573,72

zdroj: výroční zpráva společnosti
 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: ČTK
12.08.2010 - 09:36:07



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 7 plus 3 je
 

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

04.06.2009 - DAŇOVÉ ŘÍZENÍ - Obrana proti daňové kontrole

Při sporech s finančním úřadem vám potřebné argumenty dodají judikáty.

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

20.02.2009 - VIVA TEQUILA! Střet mýtů a reality

To co je pro Moraváka slivovice, Řeka ouzo či Itala ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.