GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 20.11.2018, svátek má Nikola
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » NEALKOHOLICKÉ NÁPOJE

KMV uvedly v Kyselce do plného provozu novou aseptickou linku 

 

mattoni     Společnost Karlovarské minerální vody (KMV), největší tuzemský producent balených vod a minerálních nápojů, uvedla ve stáčírně v Kyselce do plného provozu aseptickou linku. Nové druhy neperlivých nápojů se na ní plní do PET lahví ve sterilním prostředí. Na vybudování linky, která patří k největším v Evropě, vynaložila firma zhruba půl miliardy korun, oznámila ČTK mluvčí firmy Bibiana Beňová.
 

    Aseptická linka, která je umístěna v kontrolovaném prostředí přetlakové haly, má kapacitu kolem 25.000 1,5litrových lahví za hodinu. Lze ji využívat pro plnění lahví o obsahu od 0,25 litru po 1,5 litru, uvedl vedoucí výroby Zdeněk Váňa. Veškerý proces od plnění lahví po jejich zabalení se odehrává ve zcela uzavřeném prostředí. "Do haly je přiváděn vzduch přes soustavu filtrů, aby se zabránilo jakékoliv kontaminaci," uvedl Váňa.
 

    Na lince se prozatím plní dva druhy ochucených neperlivých nápojů a počet druhů se bude postupně zvyšovat. V areálu KMV se dokončuje i nový provoz přípravy sirupů do nápojů sloužící pro aseptickou linku i další plnírny. Podle koordinátora výroby Luboše Vrby půjde o technologie, které nahradí dosavadní způsob přípravy sirupů. "Třeba cukr se teď dodává v žocích. Nově bude přečerpáván přímo do velkých zásobníků," uvedl.
 

    Podle Beňové investovaly KMV do nové aseptické linky zejména proto, že na trhu roste zájem o ochucené vody. Oproti tomu v loňském roce se mírně snížil objem prodaných neochucených vod a minerálek. Nová linka umožní KMV rozšířit portfolio produktů. Umožňuje výrobu nápojů od ochucených vod přes ledové čaje a džusy až po mléčné a jogurtové nápoje. Dodavatelem celé technologie byla německá společnost Krones.
 

    KMV se kromě vybudování nové kapacity na zvýšení produkce neochucených vod zaměřily rovněž na posílení své pozice v restauracích. Proto kromě láhví s minerálkou Mattoni o velikosti 0,33 litru začaly plnit rovněž láhve s obsahem 0,75 litru. Pro KMV je vyvinulo italské designerské studio Pininfarina. Nová strategie souvisí s vývojem v gastronomii, kdy v trendových restauracích hosté chtějí na stůl větší láhev než jen "třetinku".
 
    KMV, jejichž stoprocentním vlastníkem je společnost Ronaldsay sídlící v Nizozemsku, ovládají 80 procent českého trhu. Patří jim většina důležitých značek. Kromě Mattoni je to Dobrá voda, Magnesia, Aquila, 35 procent vlastní v Hanácké kyselce, v roce 2006 získaly Poděbradku. V roce 2008 ovládly také rakouského výrobce nealkoholických nápojů Waldquelle Kobersdorf. KMV vykázaly za rok 2008 zisk přes 473,9 milionu korun, meziročně vzrostl asi o 84 milionů Kč. Loňské výsledky ještě firma nezveřejnila.
 
    Letos v lednu dostaly KMV pokutu od antimonopolního úřadu pět milionů korun za uzavírání nedovolených dohod s distributory o zákazu exportu. Dohody s distributory uzavíraly KMV a jejich dceřiná firma HBSW s distributory v Česku a v zahraničí, zejména na Slovensku, od začátku února 1999 do prosince 2008.
 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: ČTK
04.05.2010 - 08:31:32



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 1 plus 8 je
 

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

04.06.2010 - Jak začít se sushi

Přinášíme osm rad pro všechny kdo se chtějí naučit dělat ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.