Výrobce chce atakovat především prémiové restaurace, uzpůsobil tomu portfolio.
Výrobci kolových nápojů chystají v tomto roce silnou podporu svých značek nejen v retailu, ale také v kanále horeca. Pepsi, která od počátku roku rebranduje všechny své lahve, spustí v květnu komunikaci nového loga spojenou s letní kampaní. Promoce spojené s rebrandingem plánuje i pro gastro segment. Klíčová komunikace ale bude spočívat v nadlince. "Na on-trade sektor jsme se soustředili minulý rok, kdy jsme zaváděli džusy Toma ve skle," říká Martina Švecová, specialistka na trade marketing v Pepsi.
Útok na konkurenty v on-trade sektoru naplánovala tento rok Kofola. "Zavedení nových produktů jsme plánovali přibližně rok," říká obchodní ředitel Peter Szuma. S několika novinkami přichází výrobce právě v těchto dnech do gastro segmentu. Ty produkty, které budou úspěšné, pak uvede i do obchodů. "Novinky jsme vybrali tak, abychom doplnili portfolio konkurence vlastními výrobky, případně jinými příchutěmi," vysvětluje Szuma a dodává, že se chtějí především soustředit na prémiové restaurace a bary, čemuž odpovídá i nový design produktů.
Právě na restaurace vyšší třídy cílí oba konkurenti Kofoly - Coca-Cola a Pepsi. Pro ovládnutí prémiových provozoven proto zvolila Kofola stejnou strategii jako výrobci a distributoři alkoholických nápojů. "V baru vám také nenabídnou jednu značku vodky," argumentuje Szuma.
Do portfolia Kofoly tak přibyly například značky Orangina, Pickwick Just Tea a staronový Snipp (viz box). Redesignem prošly Top Topic a Kofola. Další novinky plánuje Kofola na počátek března.
Co bude v on-trade nového?
Kofola - nový design - černá etiketa, metalický papír, reliéfní tisk - navržený pro prémiové restaurace.
Top Topic Ego a Freedom - vstupují do gastro segmentu z obchodu, komunikace je zaměřená především na vhodnost nápojů pro výrobu míchaných drinků.
Orangina - novinka, která do portfolia Kofoly přibyla před třemi týdny, má zaplnit mezeru mezi perlivými nápoji a džusy, od května se nápoj objeví také v obchodech v půllitrovém balení.
Pickwick Just Tea - doplní portfolio o dvě příchutě zeleného čaje.
Snipp - Od Snippu ke Snippu - tak by se dal nazvat relaunch značky, který společnost uvedla na trh v roce 2002. O čtyři roky později došlo ke změně názvu a sloučení pod značku Jupí. Od tohoto roku se budou džusy opět jmenovat Snipp, značka Jupí zůstává ovocným šťávám. Důvodem k návratu bylo silné povědomí o značce v rámci gastro segmentu.
Konkurenční značky v prémiových restauracích jsou silní soupeři. Nechceme je z provozoven vystrnadit, ale doplnit mezery v jejich portfoliu a fungovat v provozovnách společně, říká obchodní ředitel Kofoly Peter Szuma.
Zdroj: www.ihned.cz
Hlavní strana | Články od nejnovějšího | Aktuálně | Alkoholické nápoje | Pivo | Víno | Nealkoholické nápoje |
Potraviny/Kuchyně | Hotel/Wellness/Spa |
Nové výrobky • | Recepty • |
Inzerce • |
Databáze dodavatelů • | Nápoják • |
Autor: Martina Suchá
08.02.2010 - 07:47:17
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...
V listopadu 2008 se otevřely brány veletržního areálu v Kolíně ...