GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 23.09.2018, svátek má Berta
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » NEALKOHOLICKÉ NÁPOJE

Jeho pradědeček se zabýval vínem, on šéfuje Mattonce

 


ilustracni fotoSázejí na zahraničí. Karlovarské minerální vody využily krize k rozšíření nabídky a k expanzi do zahraničí. Nově teď budeme prodávat Magnesii v Dánsku, řekl HN šéf firmy Alessandro Pasquale.


Mattoni už není! zaznělo snad v nejznámějším reklamním spotu na minerálku tuzemského nápojového giganta Karlovarské minerální vody. Zakladatel značky Heinrich Mattoni už není od roku 1910, jeho dědictví však stále žije. Od počátku devadesátých let jsou minerální prameny v lázních Kyselka v rukou italské podnikatelské rodiny Pasquale a dál se předává novým generacím.


Pětasedmdesátiletý Antonio Pasquale na Karlovarsko přišel v podstatě náhodou. Poté, co prodal veškeré majetky v Itálii, hledal v zahraničí společnost, do které by vložil získaný kapitál, aby se, jak říká, ve stáří nenudil. Nakonec se rozhodl investovat do minerálky s orlem ve znaku a později ovládl český nápojový trh.


Svého syna Alessandra (38), který po něm vedení společnosti před dvěma lety převzal, zasvěcoval Antonio do tajů rodinného podniku už od mládí. Než ho v roce 2005 jmenoval členem představenstva, poslal ho na zkušenou do firmy Vialetto, rodinného podniku na cukrovinky, který sídlí ve Švýcarsku.


Ujmout se vesla Karlovarských minerálních vod bylo pro Alessandra přirozené. Na rozdíl od jiných potomků šéfů podniků s tím prý neměl problém. "Vyrůstal jsem v prostředí, které se odjakživa zabývalo nápoji. Pradědeček ještě vínem, můj otec už minerálními vodami," říká. Řízení rodinného podniku v České republice však neměl předurčené, jak by se mohlo zdát. "To, že naše rodina něco vlastní, neznamená, že zrovna já musím být v čele podniku," dodává Alessandro, který se jako malý kluk chtěl stát automobilovým jezdcem, pak své plány ale upnul k rodinné firmě. Je rád, že může svou práci dělat a nikdy o ní neměl nejmenší pochybnosti. Jeho otec se mu prý svého času dokonce snažil tuto práci vymluvit, ale marně.


Finanční krize podle Pasqualeho Karlovarské minerální vody nijak zvlášť nezasáhla. Výsledky za rok 2009 nicméně společnost nezveřejnila. Podle slov jejího šéfa krizi ve firmě využily k další inovaci a expanzi na zahraniční trhy. "Myslíme si, že je to správná doba k investování," říká. V době krize tak firma uvedla na trh produkty, o kterých v období boomu vůbec neuvažovali. Příkladem je Ochucená neperlivá Mattoni, se kterou vyšla nápojovka na trh v prosinci minulého roku. Další produkty by ji měly následovat na podzim.


ilustracni fotoKrizi využila Mattonka i k rozšíření exportní sítě. Kromě svých tradičních destinací, jakými jsou Slovensko, Německo, Maďarsko, Polsko, Rusko, země Beneluxu, ale i USA nebo Japonsko, dojednal nově Pasquale dovoz do Dánska. Překvapivě oblíbeným nápojem v Dánsku je Magnesia, těsně následovaná Mattoni. Magnesii obecně v zahraničí stoupá obliba. Mattoni a Magnesia jsou také jediné dvě značky z firemního portfolia, které jdou na export, Aquilu si nechává výhradně pro český trh. Kromě KMV kontroluje Pasquale také Dobrou vodu a Poděbradku.


Trh v Rakousku, kde před třemi lety ještě jeho otec Antonio koupil minerální vody Waldquelle, se zdá být dobrý pro další rozvoj společnosti. Alessandro pár měsíců po svém nástupu do funkce dokoupil zbytek akcií rakouské firmy. Zdá se to být jako dobrý tah. "V rámci dosavadní úspěšné spolupráce se Waldquelle podařilo zvýšit podíl na rakouském trhu s nápoji na 17,1 procenta a upevnit tak na něm svou druhou pozici," komentuje výsledky Pasquale, který už automaticky přemýšlí mimo český trh. "Samozřejmě, v České republice jsme velkou firmou, ale celosvětově jsme stále trpaslíkem. Máme konkurenty a velmi nebezpečné. Stále vládnou velké firmy typu Coca Cola, Pepsi atd.," říká ohledně konkurence v oboru.


Přestože v Česku Karlovarské minerální vody ovládají 30 procent objemu trhu a přes 36 procent v tržbách, loňská zima ukázala, že si ani největší výrobce balené vody v České republice nemůže být svou pozicí na trhu jistý. Poté, co Veolia Voda rozjela kampaň obracející se na restauratéry s tím, aby dávali svým zákazníkům vodu z vodovodu, Mattonka proti tomu vystoupila s výtkou, že se vodárny snaží vydělávat na vodě v restauracích a zároveň přišla s novou reklamní kampaní. Trendu se snaží čelit nejenom rozšířením nabídky o novou ochucenou neperlivou minerálku, ale i zvýšením ceny některých výrobků a "pohovory" s jednotlivými res­tauratéry.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Kateřina Vaidišová
26.08.2010 - 08:12:47



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 6 plus 5 je
 

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.