GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 20.05.2018, svátek má Zbyšek
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » NEALKOHOLICKÉ NÁPOJE

Veolia rozpoutává diskusi

 

Již skoro dvě stě hotelů a gastronomických společností v Praze se zapojilo do projektu společnosti Veolia Voda, jehož cílem je nabízet hostům vodu z vodovodu prostřednictvím on-tradu. Otázkou však je, proč se k tomuto kroku odhodlává stále více podniků?

 

ilustracni foto


Mezi prvními přihlášenými byl například hotel InterContinental Praha nebo hotel Jalta. "Hosté ze Španělska a Řecka jsou zvyklí, že na stole mají karafu s vodou k volnému použití. Je to servis pro hosta," myslí si například Radomír Smrčka z hotelu InterContinental. V tomto hotelu nabízeli vodu z kohoutku už před tím, než kampaň společnosti Veolia začala. "Měli jsme na začátku trochu obavy, jak se projeví na tržbách skutečnost, když budeme nabízet zdarma vodu z kohoutku. Naše obavy byly ale zbytečné, protože žádný pokles či nárůst tržeb se nekonal," dodává Smrčka. Někdo by mohl namítat, že i s kohoutkovou vodou narůstají náklady, sklo, džbánky či karafy se musí umýt, někdo musí na stůl vodu donést a při dnešním bedlivém sledování nákladů se nad rozvahou pozastavil nejeden F&B manažer. Co člověk, to názor. "V karafách kohoutkovou nabízíme zdarma - myslím si, že je to samozřejmost, když host utratí za jídlo a víno a nás voda z kohoutku nestojí skoro nic, tak ji rádi poskytneme zdarma," říká Josef Rokos, F&B manažer, Grand Hotel Alchymist & Spa.


Veolia Voda předpokládá, že by tento projekt měli uvítat především hosté, z nichž mnozí mají podobnou osobní zkušenost ze zahraničí. Například ve Francii v mnoha restauracích dostanou čerstvou vodu v karafě automaticky na stůl, případně ochucenou plátky citronu a ledem. Projekt byl spuštěn nejdříve v Praze v loňském létě a postupně byl rozšířen do regionů, kde vodovody a kanalizace provozují společnosti ze skupiny Veolia Voda ČR. V celé ČR se zatím přihlásilo zhruba 350 podniků. "Cílem kampaně je zlepšit pohled lidí na vodu z kohoutku. Kampaň v žádném případně není namířena proti minerálním vodám, ty mají v pitném režimu své místo. I přesto však stále čelíme napadání ze strany našeho hlavního výrobce minerální vody, který neváhá obcházet restaurace a nabádat, aby vodu z kohoutku neservírovali," říká Marcela Dvořáková, výkonná ředitelka komunikace a marketingu společnosti Veolia Voda.


SERVÍROVAT JE TŘEBA STYLOVĚ


Restaurace, které se do projektu přihlásí, dostanou k dispozici originální karafy od designéra Daniela Piršče nebo od Jiřího Pelcla. Vodárenské společnosti jim provedou navíc zdarma kontrolu kvality vody. Tato kontrola se dělá jako nadstandard, aby měli majitel i hosté jistotu, že voda je v naprostém pořádku. Veolia Voda nechává zcela na majitelích restaurací, zda budou vodu nabízet zdarma, nebo zda karafu s vodou zpoplatní. "Důležité je, aby měl host na výběr," říká Marcela Dvořáková.


NABÍDNĚTE VODU Z RŮZNÝCH KOUTŮ SVĚTA


Například Grand Hotel Alchymist & Spa pochopil, co znamená mít širokou nabídku, již před třemi lety, když pro své hosty připravil tzv. Water menu. Z 20 různých typů vod z různých koutů světa si host může kromě českých tradičních značek vybrat například vodu Goccia di Carnia z Itálie, Borjomi z Gruzie, Valser ze Švýcarska, VOOS z Norska, nebo Finé z Japonska. "Na tento nápad nás přivedl Thorsten Buehrmann ze Seven Stars and Stripes, který u nás dělal audit kvality. Dle mých informací jsme jediný hotel v ČR, který takovou nabídku vod má. V zahraničí je běžné se nějak odlišit od ostatních - buď máte velkou nabídku stejně jako u vín, a nebo nabízíte vodu z kohoutku - my jsme zvolili nabízet oboje, takže host má na výběr vodu zdarma, nebo placenou balenou. Nejvíce se samozřejmě prodávají levnější druhy, Mattoni Grand a Aquila, cizinci většinou preferují českou vodu, chtějí ji vyzkoušet. Dále pak San Pellegrino a Acqua Panna. Bling voda s kamínky od Swarowského se moc neprodává, ale zase je známá a kdo má peníze a chce se předvést, objedná si ji. Z mého pohledu jde o obyčejnou vodu s kamínky a dobrou reklamou. K whisky je vhodná například TyNant voda z Walesu. Každá z vod má nějaký příběh, který je ve Water menu zmíněn," říká Josef Rokos, F&B manažer hotelu Alchymist.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Věra Nováková
15.09.2010 - 06:46:49



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 10 plus 8 je
 

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

11.05.2018 - Naši vinaři přivážejí 57 medailí z New Yorku

Moravští a čeští vinaři uspěli na mezinárodní soutěži Great American ...

11.05.2018 - Japonský pivní hit jde na trh v Česku

Když před třemi desítkami let japonská společnost Asahi uvedla na ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.