GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 22.09.2018, svátek má Darina
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » POTRAVINY/KUCHYNĚ

Seefood: Čerstvé ryby již 10 let

 

 

ilustracni fotoVyrovnali se s povodní i evropskými hygienickými normami a už desátým rokem dvakrát týdně dovážejí čerstvé ryby přímo od rybářů z deseti zemí. Společnost Seefood se na trhu drží, což dokazuje i plánované otevření další prodejny v příštím roce. My vám nyní představujeme ty stávající.


Společnost Seefood letos na jaře oslaví desátý rok svého fungování. V Praze má kromě velkoobchodu Seefood Box dvě maloobchodní prodejny Seefood Shop s čerstvými rybami, mořskými plody a dalšími pochutinami. Kromě toho provozuje také restaurace The Sushi Bar. Historicky první prodejna Seefood stojí na Smíchově, ve Zborovské ulici, novější otevřeli v roce 2007 v obchodním centru Palladium. Kromě přímého prodeje poskytuje Seefood také rozvážku do restaurací a hotelů.


Po povodni přišla EU


"Společnost Seefood byla nástupcem společnosti Fulcrum, která stála na počátku mého podnikání v oboru vysoké gastronomie již v roce 1997, to znamená, že to příští rok pro mne bude již 15 let podnikání a 17 celkem praxe ve zdravé, čerstvé a pravé výživě," bilancuje jednatel firmy Lukáš Pospíšil. Za největší mezník v existenci firmy považuje povodeň v roce 2002. "Po povodni se trh v Praze značně rozdrobil a na úroveň obratu před rokem 2002 jsme se již v Praze nedostali," vzpomíná. Ztráty částečně nahradili rozšířením zásobování do Brna.


Další významný zlom v podnikání této firmy nastal v roce 2004 s naším vstupem do EU. Aby vyhověli evropským normám na veterinární a hygienické podmínky provozu, museli tenkrát investovat mnoho peněz do úpravy provozoven. V té době také s otevřením trhu začala přicházet nová konkurence. "Do dnešního dne jsme však v kvalitě, konzistenci a službě Seefood nepolevili a v nové konkurenci obstáli. Udrželi jsme totiž tradiční roli cenového a kvalitativního lídra na trhu vysoké gastronomie," obhajuje pozici firmy Pospíšil. S otevřením nové prodejny v Palladiu rozšířil Seefood také svůj sortiment. Kromě ryb jsou zde k dostání i jiné druhy masa, drůbež, sýry, uzeniny, lanýže, kaviár i ovoce a zelenina. "Další komplexní obchod Seefood Shop plánujeme otevřít v roce 2012 v Praze a v Brně, což se stane, jak doufám, dalším mezníkem, a to právě k našemu výročí 10 let na trhu," vykresluje budoucnost Lukáš Pospíšil. K tomu ještě přibude nová velkoobchodní výdejna na Praze 6.


Bezkonkurenční začátky


V době začátků firmy neměla společnost na českém trhu mnoho konkurentů. O čerstvých mořských rybách, měkkýších a korýších v Praze kromě hrstky cizinců tenkrát nikdo nic moc netušil. "Faktem bylo, že jsem v roce 1995 neměl žádného kolegu ani zákazníka Čecha, vyjma pana Pohlreicha a pár dalších, dnes uznávaných šéfkuchařů, kteří se vrátili z působení v cizině. Dírou na trhu tedy bylo, že žádný Čech do naší země čerstvé plody moře nedodával," kvituje Pospíšil. V roce 1997 k rybám přidali ještě přímý dovoz dalších produktů z Francie. "Přepravované zboží je v tunách, mořské plody se podílejí na obratu z 50 %. Zisk je v tomto odvětví kombinace extrémně rychle kazitelného zboží a nákladné pozemní, námořní i letecké přepravy nesnadný," říká Pospíšil. I přesto, že se společnost zaměřuje na specializovaný okruh konzumentů, si ale na malé tržby nestěžuje.


Z moře přímo na talíř


Klíčových dodavatelů Seefoodu je deset a všichni jsou ze zahraničí - z Francie, Japonska, Německa, Itálie, Belgie, Španělska, Nizozemska, Indonésie, USA a Austrálie. Do této skupiny se však jen tak někdo nedostane - dodavatele si Seefood vybírá osobně přímo na místě: "Osobní vzájemné a dlouhodobé vztahy jsou klíčové. Každý náš dodavatel je unikátní člověk a osobnost a jeho produkce je mimořádně kvalitní, až nedostupná. Hlavním parametrem je dlouhodobost a udržitelný rozvoj za neměnící se kvality," říká Pospíšil. Celý úlovek se přímo v místě vylodění třídí a ukládá do Seefood boxů s označením konkrétního zákazníka z ČR. "Nikdo jiný se až do Prahy vaší ryby ani nedotkne. Tyto boxy jsou naloženy do kamionu, který se po cestě zastaví v Paříži pro francouzské zboží a následně v Německu pro zboží letecky přepravené, a již míří do Prahy, kde se už 14 let pravidelně ve středu a sobotu ráno vykládá na pulty obchodů a rozváží do restaurací a hotelů. Dopravu si organizujeme vlastní, máme francouzskou speciální licenci na přepravu rychlokazitelného zboží," popisuje přepravní proces Pospíšil. Od českých rybářů odebírá firma pouze výjimečně sezonní produkci. Do budoucna chtějí ale dát tuzemským dodavatelům větší prostor.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: kač
18.01.2012 - 06:30:22

POTRAVINY/KUCHYNĚ
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.