GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 22.10.2018, svátek má Sabina
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » POTRAVINY/KUCHYNĚ

Firmě Podravka-Lagris vloni klesl zisk o 46 pct na 6,31 mil. Kč


Podravka logo - ilustrační fotoAkciové společnosti Podravka-Lagris z Dolní Lhoty na Zlínsku, která patří k nejvýznamnějším tuzemským producentům balených potravin, vloni meziročně klesl zisk o 46 procent na 6,31 milionu korun. Tržby za prodej zboží, vlastních výrobků a služeb se snížily z předloňských 895,81 milionu korun na loňských 768,28 milionu korun, tedy o 14,2 procenta. Vyplývá to z výkazu zisku a ztráty společnosti zveřejněném v obchodním rejstříku.


Finanční ředitelka společnosti Podravka-Lagris Jana Tonová ČTK řekla, že loňský slabší obrat než v roce 2008 podnik očekával. Podle ní čísla ovlivnilo zejména snížení cen zemědělských komodit. "Finanční zdroje vytvořené v předchozím velmi úspěšném roce firma investovala do nových výrobních kapacit a marketingové podpory svých značek - Podravka a Lagris," řekl Tonová.


Lagris logo - ilustrační fotoFirma vloni otevřela novou výrobní linku na balení rýže a luštěnin s roční kapacitou 16.000 tun. Investice přišla na zhruba deset milionů korun. "Linka umožňuje lépe uspokojit potřeby zákazníků. Jarní a podzimní vlna televizní reklamní kampaně zase přispěla ke zvýšení tržních podílů značky Lagris," poznamenala finanční ředitelka. Doplnila, že nové prémiové rýže Lagris později získaly první místo v prestižní nezávislé soutěži Volba spotřebitelů - Nejlepší novinka 2010. Loni firma připravovala také inovaci svého nejprodávanějšího produktu - kořenící směsi Podravka. Nová kořenící směs Podravka Natura získala letos ve Volbě spotřebitelů první místo v kategorii Koření, uvedla.


Společnost působí především na tuzemském trhu, část produktů značky Lagris vyváží i do zahraničí. Jejím nejvýznamnějším zahraničním odbytištěm bylo loni Slovensko, firma ale exportuje i do Chorvatska, Slovinska, nově Maďarska a Ruska. Expanzi plánuje i do dalších států jihovýchodní Evropy.


Podravka-Lagris nabízí 223 druhů zboží. Kromě rýže, luštěnin a bramborového programu například omáčky, bujony nebo kořenící směsi. Věnuje se i obchodu se zemědělskými komoditami a dodávkám pro obchodní řetězce, které její výrobky prodávají pod vlastními značkami.


Z původně rodinného podniku založeného v roce 1991 se společnost stala významnou součástí mezinárodní skupiny Podravka se zastoupením v mnoha zemích Evropy a dalších kontinentů. Jedna ze tří výrobních firem holdingu dnes zaměstnává přibližně 175 lidí.

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: ČTK
25.06.2010 - 16:36:38



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 4 plus 10 je
 

POTRAVINY/KUCHYNĚ
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

14.09.2011 - Calvados - pálenka s historií

Calvados je typickým francouzským destilátem. Vyrábí se destilací zkvašeného jablečného ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.