Hotelové snídaně vyžadují vizuální, estetickou a chuťovou pestrost. Vyvážený podíl slaných a sladkých pokrmů je samozřejmostí. I když je mezi klientelou slaná snídaně oblíbenější, nabídka sladkých produktů nezapomíná na ty nejmenší a milovníky sladkého.
Jelikož se jedná o chuťově rozmanitý, zajímavý a nenáročný produkt, není divu, že se s džemy, marmeládami a povidly setkáváme při hotelové snídani, kdy se porcují do snídaňových pultů nebo přímo servírují hostům v podobě jednoporcových 30gramových skleněných dóziček či 20gramových plastových vaniček. Většina producentů tohoto sortimentu má ve své nabídce několik produktů přímo zaměřených na hotely, avšak co se přímé distribuce týká, jsou zde mezery, které vyplňují velkoobchody a síť maloobchodů. Jaroslav Ďurkovský, junior brand manažer ze společnosti Hero, si to vysvětluje následovně: "Jednoporcové džemy tvoří jen nepatrnou část prodejů, avšak potenciál mají daleko větší. Jedním z možných důvodů, proč tomu tak je, je obchodní strategie, kdy se producenti zaměřují především na velké mezinárodní řetězce a s menšími nezávislými prodejci, ubytovacími institucemi tolik nespolupracují," dodává.
SLADKÁ SNÍDANĚ
Názvem marmeláda dnes mohou být označované pouze ovocné směsi, které jsou vyrobeny z citrusových plodů. Dřívější rozdíl, tedy že džemy obsahují kusy ovoce a marmelády jsou hladké, dnes již neplatí, vymizel se vstupem do Evropské unie. Marmelády tak, jak jsme je znali do roku 2004, dnes již legislativa nezná, a proto pro tyto produkty nyní existuje označení jako ovocné směsi, ovocné pomazánky nebo zavařeniny. Stále více se prosazují i povidla, která se někdy také řadí do kategorie džemů.
OBLÍBENÁ KVALITA
Kvalitu džemů a ovocných směsí určuje hned několik parametrů, předně však obsah ovoce, jeho původ a kvalita, kusovitost ovoce, konzistence, vůně, barva, množství použitých konzervantů a použité sladidlo. Nemalou roli hraje i technologie při zpracování surovin. Výběrový džem obsahuje více než 45 % ovocného podílu, běžné džemy mají obsah ovocného podílu nižší než 35 %.
Ekonomické velké balení je pro hotely nejvýhodnější. Přesto upřednostňují dražší malá jednorázová balení. Hlavním důvodem je hygiena, praktičnost, jednodušší manipulace a skladování. Proti tomu porcované džemy servírované do skleněných mističek je nutné pro zachování konzistence a chuťových vlastností například skladovat v lednici a chránit potravinářskou fólií.
Novinek se v tomto segmentu v nejbližší době asi nedočkáme, lze říci, že je již stabilní s minoritními výkyvy a požadavky na inovace, a to jak obalové, tak i týkajících se obsahu produktu. Navíc novinky jsou vždy otázkou poptávky a potenciálu trhu.
01 ROZMANITÝ INTRAT
Společnosti Intrat Praha kromě marmelády a džemů nabízí i minerální vody Perrier, Vittel, Contrex a Valvert.
02 HERO NABÍZÍ NĚCO EXTRA
Společnost Hero Czech má pro hotely ve svém portfoliu několik produktů, jednorázové džemy nebo větší balení standardního džemu Schwartau Extra 600g.
03 JAHODA OD HAMÉ
Společnost Hamé je tradičním českým výrobcem trvanlivých a chlazených potravin, který na trhu působí již řadu let. Do hotelů dodává 20gramové plastové vaničky s nejoblíbenější jahodovou příchutí.
Hlavní strana | Články od nejnovějšího | Aktuálně | Alkoholické nápoje | Pivo | Víno | Nealkoholické nápoje |
Potraviny/Kuchyně | Hotel/Wellness/Spa |
Nové výrobky • | Recepty • |
Inzerce • |
Databáze dodavatelů • | Nápoják • |
Autor: Věra Nováková
19.02.2010 - 15:14:25
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...
V listopadu 2008 se otevřely brány veletržního areálu v Kolíně ...