GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 24.09.2018, svátek má Jaromír
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » POTRAVINY/KUCHYNĚ

Sladký základ snídaně

 

ilustrační fotoHotelové snídaně vyžadují vizuální, estetickou a chuťovou pestrost. Vyvážený podíl slaných a sladkých pokrmů je samozřejmostí. I když je mezi klientelou slaná snídaně oblíbenější, nabídka sladkých produktů nezapomíná na ty nejmenší a milovníky sladkého.



Jelikož se jedná o chuťově rozmanitý, zajímavý a nenáročný produkt, není divu, že se s džemy, marmeládami a povidly setkáváme při hotelové snídani, kdy se porcují do snídaňových pultů nebo přímo servírují hostům v podobě jednoporcových 30gramových skleněných dóziček či 20gramových plastových vaniček. Většina producentů tohoto sortimentu má ve své nabídce několik produktů přímo zaměřených na hotely, avšak co se přímé distribuce týká, jsou zde mezery, které vyplňují velkoobchody a síť maloobchodů. Jaroslav Ďurkovský, junior brand manažer ze společnosti Hero, si to vysvětluje následovně: "Jednoporcové džemy tvoří jen nepatrnou část prodejů, avšak potenciál mají daleko větší. Jedním z možných důvodů, proč tomu tak je, je obchodní strategie, kdy se producenti zaměřují především na velké mezinárodní řetězce a s menšími nezávislými prodejci, ubytovacími institucemi tolik nespolupracují," dodává.



SLADKÁ SNÍDANĚ


Názvem marmeláda dnes mohou být označované pouze ovocné směsi, které jsou vyrobeny z citrusových plodů. Dřívější rozdíl, tedy že džemy obsahují kusy ovoce a marmelády jsou hladké, dnes již neplatí, vymizel se vstupem do Evropské unie. Marmelády tak, jak jsme je znali do roku 2004, dnes již legislativa nezná, a proto pro tyto produkty nyní existuje označení jako ovocné směsi, ovocné pomazánky nebo zavařeniny. Stále více se prosazují i povidla, která se někdy také řadí do kategorie džemů.


OBLÍBENÁ KVALITA


reklama:



Kvalitu džemů a ovocných směsí určuje hned několik parametrů, předně však obsah ovoce, jeho původ a kvalita, kusovitost ovoce, konzistence, vůně, barva, množství použitých konzervantů a použité sladidlo. Nemalou roli hraje i technologie při zpracování surovin. Výběrový džem obsahuje více než 45 % ovocného podílu, běžné džemy mají obsah ovocného podílu nižší než 35 %.



Ekonomické velké balení je pro hotely nejvýhodnější. Přesto upřednostňují dražší malá jednorázová balení. Hlavním důvodem je hygiena, praktičnost, jednodušší manipulace a skladování. Proti tomu porcované džemy servírované do skleněných mističek je nutné pro zachování konzistence a chuťových vlastností například skladovat v lednici a chránit potravinářskou fólií.



Novinek se v tomto segmentu v nejbližší době asi nedočkáme, lze říci, že je již stabilní s minoritními výkyvy a požadavky na inovace, a to jak obalové, tak i týkajících se obsahu produktu. Navíc novinky jsou vždy otázkou poptávky a potenciálu trhu.



Perrier, Vittel, Contrex, Valver01 ROZMANITÝ INTRAT
Společnosti Intrat Praha kromě marmelády a džemů nabízí i minerální vody Perrier, Vittel, Contrex a Valvert.

 

 

Schwartau Extra 600g

 

 

 



02 HERO NABÍZÍ NĚCO EXTRA
Společnost Hero Czech má pro hotely ve svém portfoliu několik produktů, jednorázové džemy nebo větší balení standardního džemu Schwartau Extra 600g.

 

 

 

Hamé  Extra Jam



03 JAHODA OD HAMÉ
Společnost Hamé je tradičním českým výrobcem trvanlivých a chlazených potravin, který na trhu působí již řadu let. Do hotelů dodává 20gramové plastové vaničky s nejoblíbenější jahodovou příchutí.

 

 

 

 

 

reklama:

 

Hlavní strana   Články od nejnovějšího   Aktuálně   Alkoholické nápoje   Pivo   Víno   Nealkoholické nápoje

 

Káva/Čaj  

Potraviny/Kuchyně  

Technologie/Zařízení   

Hotel/Wellness/Spa  

Restaurace/Inspirace  

Podnikání/Užitečné 

 

 

Akční nabídky

Nové výrobky

Publikace •

Recepty

Kalendář akcí

Inzerce •

Databáze dodavatelů Nápoják

                 

 

 

        

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Věra Nováková
19.02.2010 - 15:14:25



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 1 plus 2 je
 

POTRAVINY/KUCHYNĚ
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.