GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 28.03.2024, svátek má Soňa
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » POTRAVINY/KUCHYNĚ

Exotická kuchyně na českém trhu

 

 

Za exotické suroviny lze na našem trhu považovat suroviny, které jsou paradoxně obyčejné, zralé a přírodní. Vycházet je možné z Hippokrata, který zastával přesvědčení, že jídlo může tvořit pouze surovina, která obsahuje nadpoloviční většinu přírodních látek.

 

 

ilustracni foto

 

 

V kombinaci se zralostí a čerstvostí surovin a následně produktů se stává jídlo pravým základem úspěchu podnikání. Jídlo, které tyto vlastnosti nemá, je dnes všeobecně rozšířené, a proto v důsledku konzumentům nechutná a má negativní vliv na jejich zdraví, turistický ruch, kulturnost a tradice společnosti. Suroviny, které tyto parametry splňují, jsou vhodné na vaření ve smyslu každé kuchyně. Za exotické můžeme považovat ty suroviny, které jsou dovezeny ze vzdálených míst planety. Skutečným nedostatkem jsou spíše suroviny, které jsou domácí, pravé a čerstvé a přitom jsou dostupné.


KAM ZA EXOTIKOU


Potraviny, ve které nemáte sami důvěru, byste logicky neměli nabízet ani svým hostům. Vaření není primární činností, ale důsledkem výběru a nákupu potravin. Jedná se především o rozumné rozhodování nad složením nabízené stravy, hlavním pilířem spokojenosti hosta. Jednoduše pokud např. potřebuji máslo a sýr každý den k snídani, zjistím si, jaká je nejlepší nabídka másla a sýrů v okolí. Např. v mém případě se jedná o máslo La Coloummiers rozpečené na kukuřičném plátku spolu se žlutou paprikou Seefood a rajčetem Roma Seefood, které snídám každý den. V zimě takovou snídani zapíjím japonským čajem Bancha-Sencha.


Pamatuji si staré finské přísloví, které říká, že ryba bez vaření je lepší než vaření bez ryby. Dle Alaina Ducasse z restaurace Jules Verne na Eiffelově věži úspěch jídla spočívá z 90 % v surovině a pouze z 10 % na kuchaři. Alain Ducasse je pravděpodobně tím nejlepším šéfkuchařem ve Francii a jistě jedním z nejlepších na světě. Pravé a správné vaření musí být o delikátním ošetřování surovin, jejich vhodném opracování a rychlém a jednoduchém servírování nejlépe v syrovém stavu, jako např. v The Sushi Bar - Praha, Nobu - Londýn, nebo molekulární El Bulli - Španělsko. A nebo i tradičně, dle lokálních a původních surovin a receptů, jako např. tavernách, cafeteriích. Ve fast foodu se jedná zpravidla pouze o kvantitu a zároveň nejnižší kvalitu surovin a úroveň obsluhy.


JAK SE VAŘÍ EXOTIKA


Suroviny připravujeme za prvé důkladným očištěním, za druhé krájením (porcováním) a za třetí, pokud možno jejich nenáročnou tepelnou úpravou, právě z důvodu zachování autentických přírodních vlastností ve formě vitaminů, minerálů, nasycených i nenasycených kyselin a tranzitních tuků. Za exotické suroviny můžeme v našem portfoliu považovat všeobecně zejména čerstvé mořské ryby a korýše teplé mořské vody, např. kingfish z Austrálie, parmice nachová z Afriky, langusta Cigale nebo černé tygří krevety z Indonésie. Gastronomicky nejchutnější a nejvýživnější jsou ryby ze studené mořské vody, zejména ty ulovené ve volné přírodě, na udici, divoké.


Hlavním přínosem společnosti Seefood je poskytování i těch nejexotičtějších surovin, které pravidelně splňují hlediska pravosti, zralosti a čerstvosti, s dostupností dvakrát týdně po dobu již 15 let. Během této historie firmy jsme postupně rozšířili portfolio na všechny oblasti gastronomie, a to stále za předpokladu čerstvosti a přírodnosti jako u hlavního portfolia čerstvých mořských produktů. V dnešní době distribuujeme čerstvé, zralé a přírodní maso, drůbež, sýry, zeleninu a ovoce z celého světa. Doposud zůstáváme jedinou ryze českou společností, která je nejstarší na trhu vysoké a obecné gastronomie. Mezi naše zákazníky se řadí všechny hotely a restaurace, které dbají o základní a nejdůležitější potřebu zákazníka, dobře a chutně se najíst. A tak naplňovat vizi každého podnikatele v gastrosegmentu, jíž je plnohodnotně spokojený a vracející se zákazník. Zvláště v době, kdy je kladený důraz na cenu vstupů, si uvědomujeme nutnost správného rozhodování odběratelů nad každodenním jídelníčkem svých hostů.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Lukáš Pospíšil
14.06.2011 - 21:04:41

POTRAVINY/KUCHYNĚ
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

18.06.2010 - Španělský hotelový řetězec zbrojí v Česku na další expanzi

NH Hotels otevřel dva hotely v Praze a Olomouci, další ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

12.11.2008 - Čaj

V jedné čínské legendě, Shen Nung, legendární čínský císař seděl ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.