Letní měsíce jsou pro prodej zmrzliny tou hlavní sezonou. Podle společnosti Unilever ČR se jí v období od dubna do září prodá okolo 70 % celoročních prodejů. Její konzumenti však již dávno odvykli tradičním příchutím a i letos vyžadují od výrobců něco nového.
Současným trendem nabídky zmrzliny je nejen odklon od levnějších značek směrem k prémiové kvalitě, ale také zajímavé a atraktivní příchutě a různé formy zapojení zmrzliny do dosud nezvyklých pokrmů. Klasické poháry se šlehačkou pak doplňují a zatraktivňují různé dekorativní potravinářské doplňky, jako jsou barevné posypy, polevy, drcené oříšky nebo čokoláda.
Nové netradiční příchutě představila v březnu například značka Mövenpick. Ke stávajícímu portfoliu 16 příchutí dodávaných na český trh přidala tři nové, určené především pro gastronomické využití. Jedná se o bazalku, balsamico a koňak VSOP. Ke každé z příchutí doporučuje Mövenpick recept, který se může stát samostatným chodem, nebo oživit již zavedené menu.
Díky krémovému základu zmrzliny dává například příchuť "Basil" vyniknout vůni čerstvé bazalky propojené v lehkém kontrastu s drcenými oříšky kešu. Tato netradiční chuť dokáže dodat svěžest slaným pokrmům. Své využití má díky sladké a jemně citronové chuti v celé řadě receptů. Výborně se hodí k pokrmům, jako je gazpacho, bruschetta, humr s letní zeleninou či těstoviny s čerstvými rajčaty. V Mövenpick receptu je tato příchuť spojena s marinovaným lososem, wasabi těstovinami a tomatovým concasé.
Novinkou na českém trhu je americká značka zmrzliny Ben & Jerry´s. Tato prémiová zmrzlina je nyní k dostání v šesti produktových variantách v balení o objemu 500 ml. Za netradičními názvy se skrývá zmrzlina s velkými kousky ovoce a čokolády, vyráběná s použitím trvale udržitelných zdrojů a Fairtrade surovin.
Své hosty tak můžete nadchnout následujícími příchutěmi: Chocolate Fudge Brownie (čokoládová zmrzlina s kousky čokoládových brownie), Cookie Dough (vanilková zmrzlina doplněná kousky čokoládových cookies), Phish Food (čokoládová zmrzlina s marshmallow, karamelovými spirálkami a kousky čokolády ve tvaru rybiček), Cherry Garcia (višňová zmrzlina doplněná višněmi a kousky tmavé čokolády), Chunky Monkey (banánová zmrzlina s čokoládovými kousky a vlašskými ořechy) a Strawberry Cheesecake (jahodová zmrzlina s příchutí cheesecake a cookie spirálkami).
Odlišnou verzi pořízení zmrzliny nabízí mlékárna Bohemilk. Na trh dodává sušené a tekuté zmrzlinové směsi Mixar a Fredomix a směs pro přípravu ledové tříště Alpina. K jejich přípravě však musí hotelová kuchyně disponovat zmrzlinovým strojem nebo výrobníkem ledových tříští. Směsi jsou vhodné pro přípravu točených i porcovaných zmrzlin, dále k přípravě osvěžujících koktejlů, cukrářských krémů či náplní a shaků. Mezi 25 nabízenými příchutěmi lze kromě tradičních najít i příchuť jogurtu, pinacolady, kaktusu, limetky nebo višní v čokoládě.
- Již na první pohled by měla být porce zmrzliny pěkná, nesmí být přešlehaná ani uplácaná.
- Pokud se na zmrzlině objeví třpytící se krystalky, znamená to, že zmrzlina je naředěná větším poměrem vody.
- Objeví-li se na porci zmrzliny trhliny či vzduchové bubliny, znamená to, že byla přešlehaná.
- Každá zmrzlina musí být označena gramáží.
- Co se týká sortimentu, musí být jasně označen druh možného výběru porcí i ostatní nabídka, jako například posyp, poleva a podobně.
Zdroj: Mlékárna Bohemilk
Zdroj: www.ihned.cz
Autor: Klára Chromá, foto: www.flick.com
11.05.2010 - 08:22:22
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...