SCA, vedoucí globální společnost působící v oblasti hygieny a dřevozpracujícího průmyslu, a americká Ná-rodní asociace pro restaurace provedly výzkum reklamy v restauracích. V něm zkoumaly jednotlivé re-klamní nosiče v restauracích, jejich účinnost a míru zapamatování. Téměř tři čtvrtiny hostů osloví sdělení umístěné na zásobnících na ubrousky.
Nejpravděpodobnější dopad na chování (tedy návrat hosta do restaurace) mají informace o věrnostních programech. Informace o těchto programech umístěné na zásobních na ubrousku si vybavilo 75 % respon-dentů, v případě menu už jen 59 % a reklamu umístěnou na prostírání si pamatovalo jen 44 %.
Speciální nabídka a události jsou další oblastí, ve které jsou sdělení na zásobnících velmi efektivní. Vybavu-je si je 75 % a 44 % respondentů (pro zásobníky, respektive jídelní lístky).
Informace o ekologii zaujmou každého druhého hosta. Nejvíce si je zapamatují návštěvníci restaurací v pří-padě, že jsou vytištěné na samotných ubrouscích (56 %), necelá polovina hostů si jich všimne na zásobnících a prostíráních (47 % pro oba případy). Ekologická sdělení mohou inspirovat 56 % hostů k tomu, aby se vráti-li, a téměř polovinu (49 %) k tomu, aby danou restauraci doporučili.
Nejsilnější vliv na doporučení mají věrnostní programy (58 %), charitativní akce (55 %) a speciální události (54 %). Restaurace nejčastěji doporučují ženy mezi 18 a 34 lety, a to zejména kvůli ekologickým, charitativ-ním a věrnostním programům. Věrnostní programy jsou také důvodem, proč ženy restauraci navštíví znovu.
Na rozdíl od jiných reklamních nosičů může být reklama umístěná na zásobnících velmi flexibilní a snadno vyměnitelná. Příkladem zásobníku, do kterého si může restaurace umístit vlastní reklamu tak často, jak po-třebuje, je systém Tork Xpressnap ®. "Na našich stránkách nabízíme jednoduchou aplikaci, pomocí které si do předem připravených template můžete vyplnit vlastní text a vytisknout novou reklamu, třeba týdenní nabídku nebo speciální prodejní akci. Tu pak stačí jednoduše vložit do zásobníku," vysvětluje Václav Votruba, marketingový manažer pro značku Tork ve společnosti SCA Hygiene Products, s.r.o. Další výhodou tohoto zásobníku je úspora. Je totiž konci-povaný tak, aby ze zásobníku bylo možno vyjmout jen jeden ubrousek v jeden okamžik. „Spotřeba ubrousků se tak sníží minimálně o 25%. Systém je také velmi hygienický, protože vytáhnutého ubrousku se kromě zákazníka nikdo jiný nedotkl," dodává Votruba.
Ve 400 rozhovorech provedených online byli dotazováni hosté ve věkovém rozmezí mezi 18 a 56 lety, kteří navštívili v posledních třech měsících restauraci (rychlé občerstvení nebo klasickou restauraci).
Tork je globální značkou švédské skupiny SCA (Svenska Cellulosa Aktiebolaget), vedoucí globální společnosti působící v oblasti hygieny a dřevozpracujícího průmyslu. Skupina SCA vyvíjí a vyrábí dlouhodobě udržitel-ným způsobem produkty osobní hygieny, hygienické papírové výrobky a produkty ze dřeva.
07.05.2014 - 17:40:50
NH Hotels otevřel dva hotely v Praze a Olomouci, další ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...