Po roce 1989 vzniklo velké množství ubytovacích a stravovacích zařízení, některá úspěšná, jiná méně. Co je však příčinou oblíbenosti a tedy i ziskovosti těch navštěvovaných? Jmenovat lze více faktorů, ale hlavním z nich je bezesporu spokojenost zákazníků.
Spokojený host a jeho doporučení je v této oblasti důležitější, než jakékoli reklamní aktivity. Jak ale vzniká spokojený host? To, co dnes činí úspěšné podniky úspěšnými, není jen příjemné prostředí, dobré jídlo a kvalitní služby. Je to i dokonalá znalost hostů a jejich potřeb, schopnost vyjít jim vstříc. V minulosti byla tato schopnost pouze věcí lidí. Dnes mají dokonalého pomocníka, který do velké míry eliminuje často tak zhoubný lidský faktor. Je jím podnikový software, bez něhož se dnes ubytovací a stravovací zařízení zpravidla neobejdou.
Aby software pokryl veškeré potřeby hotelu, měl by především řešit požadavky recepce. Jen namátkou: automatické účtování telefonních hovorů, rezervaci prostor a služeb, Pay -TV, klíčové kartové systémy, webové rezervace a podobně. Měl by však být schopen například i regulovat topení podle obsazenosti pokoje nebo posílat tržby za konzumaci v jiných střediscích na účet ubytovaného hosta. Vlastnosti, jako multijazyčnost či schopnost komunikovat s jinými systémy, už dnes také nejsou ničím výjimečným.
OD OBJEDNÁVEK AŽ PO ÚČTOVÁNÍ
Systém musí umět zabezpečit základní činnosti hotelu či jiného ubytovacího zařízení, např. příjem objednávek, příchod a odchod hostů, automatické nastavení ceny včetně slev. Musí také zajišťovat ekonomické úkony spojené s chodem zařízení, například plánování a účtování služeb, uzávěrky, statistiky, přehledy a podobně.
Není asi třeba zdůrazňovat, že dnešní uživatel informačního systému vyžaduje takové "samozřejmosti", jakými jsou inteligentní systém přístupových práv, možnost kontroly provozu on-line přes internet a možnost jednoduchého a rychlého ovládání. Současně předpokládá, že veškeré informace uložené v systému bude mít kdykoli libovolně k dispozici.
POZNEJTE SVÉHO HOSTA
Pomocníkem pro dnešní management i pracovníky ubytovacích zařízení je systém, který jim dokáže skutečně pomoci ve všech činnostech, jež by je zbytečně zdržovaly od jejich hlavní práce - péče o hosty. Jako výborná pomůcka pro dokonalou péči slouží například uchovávání informací o hostech, kteří byli v hotelu již ubytováni. Termín jejich posledního pobytu, počet přenocování, nastavení ceny za pokoj. Ale také například speciální požadavky konkrétního hosta.
"Znalost toho, co host potřebuje, je velmi důležitá," říká Lukáš Lančarič, deputy director pětihvězdičkového bratislavského hotelu Albrecht. "Jeden náš zákazník například velmi ocenil, když jsme - díky záznamu v systému - dali při každé jeho návštěvě na jeho pokoj krabičku cigaret Camel."
JAK NEJLÉPE VYBRAT?
Pokud se budete rozhodovat o pořízení informačního systému, je dobré, kromě jeho funkčnosti a ceny, neopomenout ani zákaznickou podporu, kterou jeho dodavatel poskytuje. "Náš hotel je na dodavatele našeho informačního systému napojen on-line. Pokud vznikne problém, není potřeba, aby technik přišel k nám. Stačí zavolat, vysvětlit problém a ten se odstraní na dálku prostřednictvím napojení z centrály. Také veškeré inovace systému nám zasílají přímo do našeho systému, který nás poté upozorní, že si máme aktualizaci stáhnout. Výhodou je i Hot Line, kde nám zaměstnanci dodavatele systému poradí v kteroukoli hodinu," dodává Lukáš Lančarič.
Zdroj: www.ihned.cz
Hlavní strana | Články od nejnovějšího | Aktuálně | Alkoholické nápoje | Pivo | Víno | Nealkoholické nápoje |
Potraviny/Kuchyně | Hotel/Wellness/Spa |
Nové výrobky • | Recepty • |
Inzerce • |
Databáze dodavatelů • | Nápoják • |
Autor: Hana Janišová
11.01.2010 - 07:57:52
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...
V listopadu 2008 se otevřely brány veletržního areálu v Kolíně ...