GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 29.03.2024, svátek má Taťána
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » TECHNOLOGIE/ZAŘÍZENÍ

Interiérová reklama nyní na vzestupu

 

 

ilustracni fotoSvětelná reklama byla vždy hlavně doménou exteriéru. Nicméně s nutností oslovit zákazníky zejména v místě prodeje, roste její obliba i v interiérových aplikacích. Proti tištěným (nesvětelným) nosičům má totiž výhodu ve zdůraznění informace světlem. Interiérová reklama má oproti té exteriérové několik specifik. Ale také nabízí mnohem větší kreativitu a díky typu zákazníků se často vyrábí ve velkých sériích.


V případě světelné reklamy v interiéru se jedná o velmi efektivní, výraznou a velmi dobře viditelnou variantu POP a POS materiálu. V přehršli reklamních materiálů, které se zejména v retailovém prostředí objevují jako houby po dešti, pracuje světlo tak, že upoutá pozornost výrazně více než nesvětelná reklama. Je to jako na silnici - osvětleného cyklistu také uvidíte mnohem dříve než neosvětleného. "Hlavní výhodou je právě diskutovaná světelná část produktu, samotný tvar, případně technologické provedení," popisuje David Strašil, obchodní ředitel z firmy Grapo. "Dobrá prezentace firmy, nebo jejích produktů hlavně ve velkých nákupních centrech a ve velkých prostorech, kde se pohybuje větší množství lidí," doplňuje Jana Hantonová z firmy Hanton.


Zájem klientů roste


Z výše zmíněných důvodů je po světelných interiérových reklamách, ať jsou to loga, výklady nebo cokoliv představitelného, stále větší sháňka. "Takovou reklamu poptávají zejména firmy, které se chtějí přiblížit zákazníkům prostřednictvím POP a POS reklamy," vysvětluje Jana Hantonová.


David Strašil s tím souhlasí a přidává širší pohled: "Myslím, že o světelnou reklamu v interiéru má zájem čím dál více klientů, nedá se doslova říct, který segment zadavatelů je nejčastěji zadávajícím. Velkou skupinu tvoří například firmy zabývající se výrobou nebo distribucí alkoholických i nealkoholických nápojů nebo piva. Světelná reklama se pak objevuje v téměř každé restauraci, baru nebo jiných gastronomických zařízeních."


Kouzelné slovo Nápad


Jaké jsou nejčastější požadavky zákazníků na interiérovou reklamu? Asi nikoho nepřekvapí, že podobné, jako na tu exteriérovou. "Hlavním požadavkem je zajímavý design, provedení, dynamické osvětlení, originalita - a také zajímavá cena," jmenuje David Strašil. "Reklama musí mít nápad a zaujmout zákazníka," doplňuje Jana Hantonová. A my dodáváme - zákazníka, jak ve smyslu zadavatele reklamy, tak i toho, jemuž je určená - koncového spotřebitele.


Základní pravidla pro úspěšnou reklamu jsou také stejná jako v exteriéru: "Originální design, zajímavý tvar nebo charakteristika produktu, dostatečně efektivní světelný prvek a správně zvolený systém uchycení nebo umístění produktu," popisuje Strašil. "Nesmí být agresivní, musí zapadat do interiéru, ale zároveň musí být nevtíravá," doplňuje Jana Hantonová.


Prim drží LEDky


Jaké je nejčastěji používané osvětlení těchto reklam? Asi nebudete překvapeni, že nejčastěji používaným osvětlovacím "tělesem" jsou světelné diody. Právě v interiérové reklamě vyniknou nejvíc jejich výhody - minimální velikost, malá spotřeba a nízké napětí. "Ještě donedávna to bylo klasické osvětlení zářivkovými trubicemi, nyní už tuto trochu zastaralou technologii vystřídalo prosvícení nebo nasvětlení pomocí LED modulů nebo LED pásků. Tato moderní LED technologie umožňuje opravdu široké spektrum využití a provedení," míní David Strašil. Nejčastějším provedením je pak podle zkušeností Jany Hantonové prosvětlená grafika, na níž je vyobrazen daný produkt nebo konkrétní značka.


Právě zmiňovaná LED technologie zažívá velký boom. V současnosti je na trhu obrovské množství různých variant produktů, které se liší právě provedením, možností použití, intenzitou svícení a podobně. "Výrobci a dodavatelé se neustále snaží nabídnout něco nového, originálního a dosud nevídaného," říká David Strašil. Další novinky vyjmenovává Jana Hantonová: "Dotykové displeje, virtuální hosteska, obrazovky."


Nechte vyniknout materiály


Existuje nějaký obecný recept na úspěšnou reklamní kampaň v interiérech, zejména retailových? Kouzlo tkví v materiálech. Které jsou v současnosti nejoblíbenější? "Různé varianty, tloušťky a barevnosti plexiskla nebo plastů, kovové materiály (převážně hliník), dřevo nebo jeho imitace, translucentní PVC fólie a samozřejmě LED osvětlení," jmenuje David Strašil oblíbené materiály. Další doplňuje Jana Hantonová: "Plexi, bezpečnostní sklo, nerez, měď, mosaz v kombinaci s dřevem a umělými hmotami. Pokud je tam použité světlo, nesmí být dominující, jen jako doplněk. I zde však záleží na požadavku zákazníka."

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Václav Loubek
18.03.2011 - 09:40:27

TECHNOLOGIE/ZAŘÍZENÍ
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

18.06.2010 - Španělský hotelový řetězec zbrojí v Česku na další expanzi

NH Hotels otevřel dva hotely v Praze a Olomouci, další ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

12.11.2008 - Čaj

V jedné čínské legendě, Shen Nung, legendární čínský císař seděl ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.