GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 26.05.2018, svátek má Filip
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

 

Buďte jiní v nabídce prostor

 

 

Výraznou skupinu hostů hotelových zařízení tvoří firemní klientela, která během celého roku poptává a využívá konferenční prostory a další služby s tím spojené. S nadcházejícím zimním obdobím navíc přichází i sezona firemních a vánočních večírků a řada hoteliérů si ještě intenzivněji klade otázku, jak přilákat právě tento typ zákazníků.

 

 

 ilustracni foto

 

 

 

Hotelové portfolio hostů se skládá z rozmanitých typů klientů, mezi které patří například obchodní či individuální cestující, cestovní kanceláře nebo firemní klientela. Každá z uvedených skupin je originálním souborem zákazníků, jenž přichází do hotelu za jiným účelem, s odlišným očekáváním a každý z nich má také na daný hotel specifické nároky. Firemní klientela využívá hotelových zařízení jak k ubytování, tak k pořádání nejrůznějších seminářů, školení, konferencí a večírků, které se konají v průběhu celého roku. A jaká kritéria hrají roli při výběru hotelu právě u tohoto typu zákazníka? Na tuto otázku existuje celá řada odpovědí, je ovšem nutné podotknout, že vše souvisí se vším, například dobré jméno a kvalitní servis nebo atraktivní lokalita s dostatečně velkou kapacitou konferenčních prostor.


DEJTE O SOBĚ VĚDĚT


Dalo by se říci, že v době informačního věku je snadné být viděn. Ze široké nabídky webových portálů, mezi které patří například Starcite, Hotel.de, Cvent nebo Event-promotion.cz, klient nejvíce ocení rychlost shromáždění nabídek od konkrétních hotelů. Pomyslnou Achillovou patou některých portálů je pak jejich nepřehlednost. "Přes všechnu rychle se rozvíjející techniku, která na nás chrlí nové a nové produkty, je tou nejdokonalejší vlastní zkušenost předaná jako doporučení. Velmi nápomocna je tomu 50letá historie hotelu a informace kolující mezi klienty napříč. A pak samozřejmě, nepokazit dojem a odvést pro klienta tu nejlepší službu," říká Michal Řičánek, sales & marketing director, Best Western Premier Hotel International Brno. Jeho tvrzení doplňuje Daniela Hornová, sales manager MICE, hotel Diplomat: "Dalším důležitým a nezanedbatelným prvkem v procesu zviditelnění hotelu je osobní a pravidelný kontakt s klientem v rámci tzv. sales calls neboli schůzky zahrnující prezentaci konkrétního hotelu, a účast na tuzemských nebo zahraničních veletrzích."


Investice do propagačních materiálů, jež kladou důraz právě na konferenční prostory, katalogové zápisy na specializovaných webových portálech, soustavná a osobní setkávání s obchodními partnery či doporučení od bývalého klienta, to vše samozřejmě může ovlivnit poptávku ze strany budoucího hosta, nicméně je nutné si uvědomit a připustit, že není na světě produkt ten, aby se zavděčil zákazníkům všem. Každý klient, který hledá, porovnává a následně vybírá prostory v hotelovém zařízení, ať už pro zorganizování mezinárodního sympozia či komorního školení pro zaměstnance, se řídí individuálními požadavky pro konkrétní akci. Mezi nejčastější faktory, které ze strany zákazníka hrají roli při výběru vhodného prostoru, patří lokalita, dispozice a kapacita hotelu, rozpočet a v neposlední řadě také servis a flexibilita. Dita Vejsadová, conference sales manager pro hotel Century Old Town Prague, k tomu dodává: "Klienti jsou dnes mnohem náročnější, takže i styl hotelu může být určující."


TAJEMSTVÍ OBČERSTVENÍ A KÁVOVÝCH PŘESTÁVEK


Důležitou součástí všech školení, seminářů, konferencí a večírků v hotelovém zařízení je vedle vyhovujících prostor a kvalitního servisu také občerstvení, které se odvíjí a samozřejmě také liší od druhu akce. Příkladem může být firemní školení pro zaměstnance, které probíhá dopoledne a posléze krátce odpoledne. Nabízí se otázka, jaké občerstvení je pro tuto příležitost vhodné zvolit, aby posluchači po obědě neusnuli. "Vesměs převládá příklon k lehké kuchyni, obsahující čerstvou zeleninu, ovoce, bílá masa a lehké přílohy. I deserty jsou voleny v kategorii pudinků, ovocných příloh, sorbetů a zmrzlin. Přes den jsou preferovány nealkoholické nápoje a ovocné šťávy. Důležitým prvkem je i roční období," říká Michal Řičánek.


Tento typ školení se rozhodně neobejde bez tzv. coffee breaks neboli kávových přestávek, které účastníkům školení nebo konference slouží k načerpání nových sil a energie. S jistotou lze tvrdit, že dostatek kvalitní kávy je základem každé kávové přestávky. A jaké občerstvení zvolit právě pro tuto odpočinkovou chvíli? Manažeři z provozu různých hotelů se shodli hned na několika bodech, jež ovlivňují výběr jídla právě během přestávek mezi jednotlivými bloky přednášek či školeními. Na základě jejich zkušeností upřednostňují klienti většinou jednoduché občerstvení slaného i sladkého charakteru, které je složeno například z kanapek, sendvičů, chlebíčků nebo tradičních českých koláčků. Dále převládá názor, že na úspěšný coffee break stačí mnohdy šikovná hotelová cukrářka a pečivo či zákusky vlastní výroby, které se již v praxi osvědčily a hostům chutnají.


KDYŽ SE SPOJÍ PŘÍJEMNÉ S UŽITEČNÝM


Další kapitolu v poptávce konferenčních prostor tvoří požadavek dvou propojených akcí, například konference doplněná o večerní program. Jaké možnosti, nápady a doporučení jsou hoteliéři svým klientům schopni nabídnout v této situaci? "Vždy záleží na konkrétních možnostech a záměrech klientů, pořadatelů konferencí. Pokud je konference vícedenní, před zahájením nebo po prvním dnu bývá příjemné a účelné zorganizovat například Welcome Cocktail. Dalším možným způsobem, jak klienty přivítat, je podávání číše vína společně s malým občerstvením, několika kanapkami nebo jiným jednoduchým finger food. Díky opravdu širokým možnostem v prostorách hotelu můžeme nabídnout i organizaci a přípravu prakticky všech možných typů společenských akcí. Pro naše hosty připravujeme rauty, gala večeře, různé degustace a jiné akce. Kromě běžných služeb, jako je květinová výzdoba, technika, hostesky, parkovací služba, doprava, hudební či jiná produkce programu, jsme rovněž schopni nabídnout různé, tematicky zaměřené večírky či fun party," říká Tomáš Větrovec, F&B manager, hotel Boscolo Prague. Michal Řičánek k tomu dodává: "Je důležité, zdali se hosté více znají nebo je to setkání reprezentativnější. Podle toho se dají zařadit například karaoke a soutěže na jedné straně nebo se více věnovat hvězdným předsta-vením se známějšími umělci. Jsme snad raritou, a to i na českém poli, jelikož pořádáme sami již 50. hotelový ples, který má ve městě jedinečné společenské postavení ,a i díky tomu mají naše zkušenosti s produkcí programů hluboké kořeny. Je to však vždy o diskusi s klientem, o poznání prostředí ve firmě, o tom, co klient od setkání očekává. Podle toho se pak snažíme velmi citlivě program a jeho scénář upravit."


V souvislosti se zaštítěním klientských večírků kráčí ruku v ruce zvláštní a někdy až netradiční požadavky zákazníků, díky kterým dostane společenská akce punc nezapomenutelné události. Někteří hoteliéři si pak do portfolia svých zkušeností v rámci organizace společenských akcí mohou uvést módní přehlídky či rockový večer.


PŘICHÁZÍ OBDOBÍ VÁNOČNÍCH VEČÍRKŮ


Celoroční práce a úsilí či v přeneseném slova smyslu boj o klienta vrcholí mezi provozovateli hotelů v blížícím se předvánočním období, které je charakteristické pro pořádání firemních večírků. Zákazníci, kteří během celého roku přicházejí se specifickými požadavky na konferenční prostory, se zdají být v tomto období mnohem náročnější. V čem tkví tajemství a úspěch originální nabídky konferenčních prostor pro pořádání vánočního večírku pro tento rok? "Firmám, které nás osloví, se snažíme vyjít vstříc s nabídkou připravenou tzv. na míru. Vycházíme z naší poměrně rozsáhlé banketní nabídky, postavené jak na italské, tak na mezinárodní kuchyni. Na technickém a programovém zajištění spolupracujeme se spolehlivými externími partnery. Jsme schopni zorganizovat prakticky vše, co si klient přeje. I přesto, že pracuji v tomto oboru skoro 20 let, sám bývám znovu překvapen, s jakými novými nápady a požadavky se stále setkávám," hodnotí situaci Tomáš Větrověc.


"Naší velmi silnou službou je catering do různých míst třeba i v přírodě bez elektřiny a vody. Takové podmínky byly např. na brněnském letišti při příležitosti návštěvy papeže Benedikta XVI. v Brně. 1300 hostů ve stanu na poli, kde nebyla voda ani elektřina. Našim klientům však nabízíme i mnohem civilizovanější prostory, například zámky, muzea či galerie. Tím se nabídka společně s hojnými hotelovými prostorami stává atraktivnější," poodhaluje roušku tajemství Michal Řičánek.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Markéta Lidinská
19.10.2011 - 08:46:42

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

11.05.2018 - Naši vinaři přivážejí 57 medailí z New Yorku

Moravští a čeští vinaři uspěli na mezinárodní soutěži Great American ...

25.08.2011 - Pavel Tvaroh

Jmenuje se Pavel Tvaroh a je z Meziboří. Najít jeho ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.